Kopš 2007.gada automašīnu pircēju izvēle kļuvusi racionālāka, dodot priekšroku praktiskam, nevis ekskluzīvam auto, rāda “Swedbank” līzinga dati.
Pērn populārākā “Swedbank” līzingā pirktā auto marka bija “Volvo”, savukārt 2007.gadā līderis bija “BMW”, informēja “Swedbank” preses sekretāre Kristīne Jakubovska.
Vairāk nekā trīs ceturtdaļas jeb 76,1% Latvijā pērn pārdoto jauno auto motora tilpums nepārsniedza divus litrus, bet vispopulārākais dzinējs bija ar tilpumu 1,5-2 litri, to izvēlējušies 54,7%.
Neskatoties uz benzīna cenu dinamiku, vairāk nekā puse – 64% – privātpersonu, iegādājoties auto, izvēlas benzīna dzinēju un tikai 36% dod priekšroku dīzeļdzinējam. Ar auto gāzi Latvijā pašlaik brauc ap 3% automašīnu, turpretī Lietuvā aptuveni 6%-7%, bet Nīderlandē apmēram 20%-30%. “Swedbank” līzings prognozē, ka šī gada laikā, visticamāk, tiks novērots benzīna auto proporcijas samazinājums.
“Swedbank” Privātpersonu finansēšanas daļas vadītājs Dzintars Kalniņš norāda: “Ir sajūta, ka pēdējo gadu stagnācija auto tirgū ir beigusies. Darījumu apjomi pakāpeniski palielinās visos auto segmentos.”
Viņš atzīmē, ka patlaban klientu izvēlē lielāka uzmanība tiek pievērsta tādiem praktiskiem aspektiem kā motora tilpums, degvielas patēriņš un automašīnu rezerves daļu izmaksas. Cilvēki domā ne tikai par spēkrata sākotnējo tirgus vērtību, bet arī par uzturēšanas izmaksām – iespēju ietaupīt uz degvielas patēriņu, remontdarbu, nodokļu un apdrošināšanas izmaksām.
Kopumā 2011.gadā privātpersonu vidū populārākie auto, kas iegādāti jauni no salona, bija “Volkswagen”, “Toyota” un “Nissan” markas auto ar 1,5-2 litru benzīna dzinēju, liecina “Swedbank” dati. Populārākās automašīnu krāsas pērn bija pelēka, kas izvēlēta 31% gadījumu. 19% iegādājušies brūnu auto un 17% – melnu.
Autoparka vidējais vecums Latvijā ir 12,5 gadi, bet Eiropas Savienībā šis rādītājs ir septiņi gadi.
Šogad pirmajā ceturksnī “Swedbank” privātpersonām no jauna noformēto auto līzinga darījumu kopējā vērtība pieaugusi par 133%, sasniedzot 1,96 miljonus latu. Katru darba dienu seši klienti ar “Swedbank” līzinga palīdzību piepilda ieceri par jaunu auto, katrs trešais līzinga ņēmējs Latvijā iegādājas auto ar “Swedbank” palīdzību.
NOZARE.LV
Komentāri