Nākotnē, turpinoties valsts kompensāciju samazinājumam, SIA “VTU-Valmiera”, lai izdzīvotu, būs jāapvienojas ar kādu citu autotransporta uzņēmumu, – šādu viedokli “VTU-Valmiera” valdes priekšsēdētājs Oskars Spurdziņš šodien pauda Valmieras Uzņēmēju konsultatīvās padomes sēdē.
Kā vienu no iespējamajiem uzņēmumiem, ar kuru “VTU-Valmiera” varētu apvienoties, viņš minēja AS “CATA”, sadarbojoties ar kuru Valmieras uzņēmums jau tagad nodrošina pasažieru pārvadājumus Vidzemes lotē.
Spurdziņš pieļāva, ka tas nav vienīgais uzņēmums un nākotnē pasažieru pārvadājumu tirgū varēs izdzīvot tikai lielie spēlētāji, tādēļ būtu jāmeklē vēl kādi lielāki partneri, lai nepieļautu, ka uzņēmumu izspiež no tirgus.
Spurdziņš uzņēmējiem atzina, ka pašlaik “VTU-Valmiera” “taustās esošajā situācijā”, bet par nākotnes attīstību nevar domāt, jo nav skaidrības, kāds būs pieejamais finansējums.
Vēl nav pagājis gads, kopš uzņēmums sāka piedāvāt taksometru pakalpojumus, taču šajā jomā jau saskatāmas attīstības iespējas. Kā uzņēmējus informēja Spurdziņš, par šo pakalpojumu ir saņemtas vairāk labas nekā sliktas atsauksmes. Uzņēmums nākotnē plāno iegādāties arī kādu lielākas ietilpības automobili, kas varētu piedāvāt taksometru pakalpojumus. Pašlaik tiek izmantotas tikai vieglās automašīnas.
Drīzumā atsevišķos maršrutos plānots nomainīt lielos 49 vietu autobusus pret mazajiem mikroautobusiem ar 19 vietām. Tas tiks darīts tādēļ, ka ir maršruti, kuros uzņēmumam neatmaksājas sūtīt lielo autobusu, turklāt šādā veidā iespējams arī samazināt izmaksas par patērēto degvielu.
Visvairāk līdzekļu uzņēmumā tiek tērēti darba samaksai un degvielai, kas tiek izmantota pašu vajadzībai. Savukārt vislielākie ieņēmumi uzņēmuma budžetā ir no veiktajiem starppilsētu pārvadājumiem un no degvielas pārdošanas.
“VTU-Valmiera” nodarbināti apmēram 300 strādājošie. Uzņēmuma rīcībā ir 94 autobusi, no kuriem 67 ir 12 vai vairāk gadus veci, 16 autobusi ir četrus līdz septiņus gadus veci, septiņi autobusi ir vienu līdz trīs gadus veci, bet četri autobusi – piecus līdz 11 gadus veci.
LETA
Komentāri