Lai pasargātu valsts autoceļus no priekšlaicīgas sagraušanas pavasara šķīdoņa laikā – marta vidū, kad ceļa segas konstrukcijas nestspēja ir viszemākā, uz daudziem valsts vietējās un dažiem reģionālās nozīmes autoceļiem tiks noteikti satiksmes ierobežojumi,
informēja “Latvijas Valsts ceļi” (LVC).
Minētie ierobežojumi neattiecas uz valsts galvenajiem un svarīgākajiem reģionālajiem autoceļiem, tāpēc netiek ietekmēti kravu tranzīta autopārvadājumi.
Uzņēmumā skaidro, ka šāda prakse ir arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskajiem apstākļiem. Bez tam ceļu savešana kārtībā šajā laikā tehniski nav iespējama, un tiks veikta tikai tad, kad autoceļu konstrukcija būs apžuvusi.
Latvijā šie satiksmes ierobežojumi katru gadu tiek ieviesti aptuveni 12 000 kilometru valsts autoceļu ar grants un stipri nolietotiem asfaltbetona segumiem, tas notiek visos reģionos. Satiksmes ierobežojumus ievieš, uzstādot aizlieguma ceļa zīmes, kas nosaka transportlīdzekļu maksimālo pilno masu – pārsvarā septiņas, desmit vai 20 tonnas.
Transportlīdzekļu pilnas masas ierobežojumu ieviešana un atcelšana konkrētajā ceļa posmā tiek veikta individuāli, speciālistiem izvērtējot laika apstākļus un ceļa tehnisko stāvokli. Kravas pārvadājumu ierobežojumus šķīdoņa dēļ sāks ieviest aptuveni marta vidū. Ierobežojumi varētu ilgt no divām līdz četrām nedēļām. Uz dažiem autoceļiem, kuru tehniskais stāvoklis ir kritisks, šādi satiksmes ierobežojumi noteikti pastāvīgi visu gadu.
Ierobežojot kravas pārvadājumus pa valsts autoceļiem šķīdoņa laikā, LVC cenšoties minimāli traucēt uzņēmumu saimniecisko darbību, pēc iespējas paredzot alternatīvus pārvadājumu maršrutus. LVC tomēr aicina kravu pārvadātājus, strādājot vietējos maršrutos, rēķināties ar šiem ierobežojumiem savas darbības plānošanā.
NOZARE.LV
Komentāri