Lielveikalu tīkla SIA “Maxima Latvija” (“Maxima”) strīds ar Konkurences padomi (KP) varētu negatīvi ietekmēt uzņēmuma darbību, sacīja maizes izstrādājumu un cepumu ražotāja SIA “Siguldas maiznieks” direktors Dairis Maiznieks.
Viņš arī uzsver, ka “Siguldas maiznieks” nav iniciators pretenzijām pret “Maximu”, un tā bijusi tikai un vienīgi KP iniciatīva.
Kā ziņots, šodien KP uzlikusi 45 000 latu naudas sodu “Maximai”, kas ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli mazumtirdzniecībā, norēķinoties par “Siguldas maiznieks” produkciju pārmērīgi garos termiņos un aizturētos līdzekļus izmantojot savas uzņēmējdarbības attīstībai. KP uzdevusi “Maximai” tiesisku pienākumu izbeigt pārkāpumu. Lietas izpēte tika sākta pēc KP iniciatīvas, balstoties uz tirgus uzraudzības ietvaros iegūtu informāciju.
“Ja pēc mēneša “Siguldas maiznieka” produkcija vairs nebūs “Maximas” plauktos, vienīgais, kādēļ tas būs noticis, būs šis precedents,” sacīja Maiznieks, norādot, ka līdz šim uzņēmuma attiecības ar “Maximu” bijušas ļoti labas, un abi komersanti sadarbojas jau astoņus gadus, realizējot vairāk nekā pusi “Siguldas maiznieka” produkcijas.
Maiznieks gan atzīst, ka līgumi ar lielveikalu tīkliem ir dažādi un dažkārt par labu tirgotājiem, tomēr vienlaikus starp ražotājiem darbojas princips “ja tu neesi “Maximā” vai “Rimi”, tu neesi nekur”.
Tikmēr “Maxima” kategoriski noliedz KP pārmetumus un sola apstrīdēt padomes lēmumu. “Lēmumam nepiekrītam un to noteikti pārsūdzēsim, jo termiņi bija pamatoti un par tiem bija vienošanās līgumā ar ražotāju. Likums nenosaka precīzus norēķinu termiņus šādiem produktiem un KP savā vērtējumā par “nepamatotību” ir kļūdījusies,” sacīja “Maxima” preses sekretārs Ivars Andiņš.
Kā ziņots, šis ir otrais konstatētais dominējošā stāvokļa mazumtirdzniecībā ļaunprātīgas izmantošanas gadījums kopš īpaši ražotāju un piegādātāju un lielo mazumtirgotāju attiecību regulēšanai paredzētās normas ieviešanas Konkurences likumā. Pirmais bija sods 62 275 latu apmērā SIA “Rimi Latvia” par netaisnīgu atlaižu uzspiešanu AS “Valmieras piens”.
Dominējošais stāvoklis mazumtirdzniecībā būtiski atšķiras no klasiskā dominējošā stāvokļa tieši tirgus varas apjoma ziņā. Uzņēmumam, kas atrodas dominējošā stāvoklī mazumtirdzniecībā, piemīt spēja uzspiest netaisnīgus darījuma nosacījumus vai maksājumus piegādātājiem, taču atšķirībā no klasiskā dominējošā stāvokļa nepiemīt spēja rīkoties pilnīgi neatkarīgi no patērētājiem vai konkurentiem. Attiecīgi atrašanās dominējošā stāvoklī mazumtirdzniecībā uzņēmumam uzliek īpašu atbildību, veidojot attiecības ar piegādātājiem.
NOZARE.LV
Komentāri