Latvijas viesnīcās un citās tūristu mītnēs 2010.gada trešajā ceturksnī viesojies 362 651 ārvalstnieks, kas ir par aptuveni 26% vairāk nekā pērn šajā periodā, informē Rīgas tūrisma attīstības biroja pārstāve Guna Caune.
Kā pastāstīja Caune, Rīgā šajā laikā bija apmetušies 70% jeb 253 892 viesi, kas savukārt ir par 24% vairāk nekā 2009.gada trešajā ceturksnī.
Kā liecina RTAB apkopotie dati, vislielākais nakšņojošo viesu skaita pieaugums reģistrēts no Krievijas – 79%. Ievērojami audzis arī tūristu skaits no Norvēģijas – kopumā par 43% vairāk nekā pērn.
Par 36% vairāk Latvijā viesojušies Zviedrijas tūristi, bet par 33% – Lietuvas un par 32% vairāk no Somijas. Pieaudzis arī viesu skaits no Lielbritānijas, kuru skaits Latvijā šogad bijis par 30% lielāks. Savukārt 28% tūristu bijuši no Polijas un 26% – no ASV.
Tāpat novērojams esot arī tūristu skaita pieaugums no Baltkrievijas – par 13% vairāk nekā 2009.gadā – un Dānijas, kuru tūristi Latvijā viesojušies par 11% vairāk nekā pērn. Vācijas un Igaunijas tūristu skaits palielinājies par 10%.
No šī gada trešajā ceturksnī Latvijas viesnīcās un tūristu mītnēs apkalpotajiem ārvalstu viesiem visvairāk tūristu bija no Vācijas – 14%, Krievijas – 13%, Lietuvas – 11%, Somijas – 9% un Zviedrijas – 8%.
Pēc RTAB apkopotajiem datiem, 2010.gada trešā ceturkšņa beigās 117 tūristu mītnēs Rīgā bija pieejami 6848 numuri un 13 759 gultasvietas.
Kā ziņots, 2009.gada 28.oktobrī Uzņēmumu reģistrā reģistrēts nodibinājums “Rīgas Tūrisma attīstības birojs”. Tā dibinātāji ir Rīgas dome, aviosabiedrība “airBaltic”, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) un Latvijas Tūrisma Aģentu asociācija (ALTA). RTAB nodarbojas ar tūrisma veicināšanu un Rīgas tūrisma iespēju popularizēšanu ārvalstīs.
RTAB dibinātāju balsu sadalījumā 70% pieder Rīgas domei, bet pārējiem dibinātājiem – aviosabiedrībai “airBaltic” LVRA un ALTA – katram pa 10%.
RTAB popularizē Rīgas tūrisma iespējas ārvalstīs ar zīmolu “Live Rīga”.
Kā ziņots, RTAB 2010.gadā reklāmas pasākumos plāno izlietot pašvaldības piešķirtos divus miljonus latu, kā arī pērn ietaupītos vairāk nekā 300 000 latu. Savukārt Lieldienu kampaņas radošo risinājumu un reklāmas izvietošanu pilnībā finansēja viens no RTAB dibinātājiem – aviokompānija “airBaltic”.
NOZARE.LV
Komentāri