Caurlaižu režīma un iebraukšanas maksas vietā Saulkrastos drīzāk varētu tikt ieviesta vienota samaksa par automašīnu novietošanu jūras tuvumā pašvaldībai piederošajos īpašumos un ielās, šādu viedokli pauda Saulkrastu domes priekšsēdētāja vietnieks Normunds Līcis (“Sabiedrība citai politikai”).
Līcis norādīja, ka Saulkrasti ir kūrortpilsēta, kuras viena no galvenajām vērtībām ir jūra un smilšu pludmale. Saulkrastu novadā tā stiepjas 18 kilometru garumā. 5,3 kilometru garumā pludmalei piekļaujas dabas parks “Piejūra”. Caur Saulkrastiem ved auto maģistrāle “Via Baltica”, un Saulkrastu tuvumā atrodas milzīgs daudzums dārzkopības sabiedrību, tādēļ lielākā daļa atpūtnieku ierodas Saulkrastos ar autotransportu.
Ik gadu, sākoties peldsezonai, Saulkrastos aktualizējas jautājums par autotransporta plūsmas organizāciju un papildu autostāvvietu nepieciešamību. Vietējie iedzīvotāji sūdzas par atpūtnieku auto novietošanu pretī iebrauktuvēm zemesgabalos, par atkritumu kalniem, kas tiek atstāti, mašīnām aizbraucot, atsevišķās ielās faktiski tiek paralizēta normāla auto transporta pārvietošanās un jo īpaši avārijas dienestu piekļūšana īpašumiem. Ar priežu mežu apaugušās kāpas ļoti cieš no lielā cilvēku pieplūduma un to neorganizētas kustības teritorijā vietās, kur nav izbūvēti gājēju ceļi, skaidroja Saulkrastu vicemērs.
Tikšanās reizēs ar iedzīvotājiem un Saulkrastu uzņēmējiem autotransporta plūsmu organizēšanas problēmas tiekot apspriestas visai bieži. Izskanējuši visdažādākie ierosinājumi, tostarp par iespēju ieviest iebraukšanas maksu vasaras mēnešos.
Ņemot vērā esošo situāciju, Saulkrastu novada dome plāno rudens-ziemas periodā izstrādāt autotransporta attīstības koncepciju novada teritorijā. Pieņemtie risinājumi tiks apspriesti sabiedriskajā apspriešanā un iekļauti jaunajā Teritorijas plānojumā. “Daļu no plānotā ceram ieviest dzīvē jau nākošajā vasarā,” sacīja Līcis.
“Tomēr esmu pārliecināts, ka caurlaižu sistēma Saulkrastos netiks veidota. Runa varētu būt par vienotas samaksas ieviešanu par autotransporta novietošanu jūras tuvumā pašvaldībai piederošajos īpašumos un ielās,” norādīja Saulkrastu vicemērs.
Kā galvenā autostāvvietu izveides teritorija piekļūšanai pludmalei tiek plānota Saulkrastiem cauri ejošā ceļa viena puse.
Daļa atpūtnieku vēlas atpūsties dabas parka teritorijā, citi tieši meklē labiekārtotas pludmales un plašas atpūtas iespējas. Tāpēc daļu teritorijas plānots saglabāt maksimāli dabīgu un neskartu, bet daļā veikt kvalitatīvus labiekārtošanas darbus.
Pēc Līča teiktā, tiek izstrādāti risinājumi atpūtnieku plūsmu organizācijai un jaunu, saistošu atpūtas vietu izveidei, kas būtu izmantojamas ne tikai vasarā, bet piesaistītu cilvēkus Saulkrastiem visa gada garumā. Tuvākajās dienās tikšot pabeigta pludmales informācijas punkta un mūsdienu prasībām atbilstošas sabiedriskās tualetes būvniecība, kas ļaus peldvietai “Centrs” saņemt Zilā karoga peldvietas statusu.
“Ir izstrādāts skiču projekts pludmales laukuma un gājēju promenādes izveidei visvairāk noslogotajā teritorijā starp Bīriņu un Raiņa ielu, kur vecāki ar bērnu ratiņiem un vecāka gadagājuma ļaudis priecāsies par iespēju pastaigāties gar jūrmalu, nebrienot līdz potītēm pa smiltīm, staigājot pa piesaules promenādi un pasēžot piejūras terasē, ka jaunieši un bērni labprāt spēlēsies un aktīvi atpūtīsies rotaļu un spēļu norā, ka visi saules nogurdinātie labprāt vēros jūru un pastaigāsies paēnas promenādē vai atpūtīsies zem nojumēm un saulessargiem, ka katrs labprāt noskalosim ogas, kājas vai padzersimies ūdeni pie ūdens krāna, ka labprāt sauļosimies aizvēja terasē vējainākās un dzestrākās pavasara un rudens dienās, ka klausīsimies vakara koncertu saulrieta terasē,” sacīja domes priekšsēdētāja vietnieks.
LETA
Komentāri