Visvairāk patērētās preses izdevumu grupas ir nedēļas un mēneša preses izdevumi, kā arī reģionālā prese, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras “TNS Latvia” apkopotie jaunākie preses auditorijas pētījuma rezultāti par šī gada pavasara periodu.
Vismaz vienu drukāto nedēļas preses izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 68% Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī – vidēji 45% Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.
TN”S Latvia” klientu vadītāja Kristīne Daugule norāda, ka Latvijas iedzīvotāji joprojām aktīvi patērē arī reģionālos preses izdevumus – vismaz vienu reģionālo preses izdevumu nedēļas laikā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 46% Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, kas ir par diviem procentpunktiem vairāk nekā ziemas periodā. Salīdzinot ar pētījuma ziemas periodu, par četriem procentpunktiem ir palielinājies lasītāju īpatsvars mēneša izdevumu kategorijā.
Kā liecina 2010.gada pavasara pētījuma rezultāti, šajā periodā vidēji 95% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem. Salīdzinot ar šī gada ziemas periodu, kopējais lasītāju skaits ir pieaudzis par vienu procentpunktu.
Pētījumā tika apkopota informācija par 238 drukāto preses izdevumu auditoriju. Kopumā vairāk nekā 80% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem pēdējo septiņu dienu laikā ir lasījuši vai caurskatījuši kādu Latvijā izdotu žurnālu vai avīzi.
NOZARE.LV
Komentāri