Pagājušajā gadā mazās sadzīves tehnikas apgrozījums samazinājās par 10,3%, salīdzinot ar 2009.gadu, liecina pētījumu kompānijas “GfK Retail and Technology Baltic” veiktais Latvijas elektrotehnikas tirgus apskats.
Mazās sadzīves tehnikas, kurā ietilpst kafijas aparāti, gludekļi, skūšanās ierīces, depilatori, putekļu sūcēji, kopējais apgrozījums 2010.gadā Latvijā bija 3,86 miljoni latu.
Kopumā pagājušajā gadā mazās sadzīves tehnikas apgrozījums samazinājās par 10,3%, salīdzinot ar 2009.gadu. Taču 2010.gada 4.ceturksnī pret 2009.gada 4.ceturksni vērojams kritums 2,3% apmērā.
Kopumā šajā preču kategorijā tikai putekļu sūcēju un skuvekļu pārdošanas apjomi ir nedaudz zem 2009.gada apjomiem, attiecīgi -2,9% putekļu sūcējiem un -12,4% skuvekļiem, taču kafijas aparāti un gludekļi 2010.gadā tika pirkti būtiski mazāk, attiecīgi -18% un -23%.
Vienīgā mazās tehnikas kategorija, kas piedzīvoja izaugsmi 2010.gada 4.ceturksnī pret 2009.gada 4.ceturksni, ir putekļu sūcēji – vērojams pieaugums 15,2% apmērā.
Latvijas elektrotehnikas tirgus apskatā norādīts, ka pazeminātā iedzīvotāju pirktspēja liedz attīstīties kafijas sadzīves tehnikas tirdzniecībai – kafijas automāti, espresso automāti un citi. Ekonomisko grūtību rezultātā kafijas pagatavošanas tehnika nespēja iekarot nozīmīgu vietu mājsaimniecībās, taču joprojām saglabājas potenciāls pieaugumam, līdz ko pirktspēja būs pietiekama.
Arī skūšanās ierīces, tai skaitā depilatori, kā arī gludekļi nav bijuši iecienīti 2010.gada 4.ceturksnī. Šajās produktu kategorijās kritums pret 2009.gada 4.ceturksni ir attiecīgi -16,22% un -11,6%.
Kā ziņots, pagājušā gada pēdējā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2009.gadā, elektrotehnikas mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 23,4%, liecina pētījumu kompānijas “GfK Retail and Technology Baltic” veiktais Latvijas elektrotehnikas tirgus apskats.
Kopējā tirgus vērtība sasniegusi 99,072 miljonus latu.
Tirgus apskats ir veidots, lai sekotu līdzi elektrotehnikas tirgus attīstībai Latvijā. Apskata rezultāti ir bāzēti uz “GfK Retail and Technology” regulāriem mazumtirdzniecības paneļa pētījumiem. Mazumtirdzniecības panelis apkopo datus no vairāk nekā 470 mazumtirdzniecības objektiem Latvijā.
“GfK Group” ir ceturtā lielākā pētījumu aģentūra pasaulē. “GfK Group” ietilpstošās kompānijas darbojas 100 valstīs visā pasaulē un nodarbina vairāk nekā 10 000 cilvēku. Centrālajā un Austrumeiropā “GfK Group” pārstāvēta 18 valstīs.
NOZARE.LV
Komentāri