Svētdiena, 7. decembris
Vārda dienas: Antonija, Anta, Dzirkstīte

Pērn Latvijas mediju reklāmas tirgus apjoms samazinājies par 13%

Druva
13:48
09.03.2011
13

2010.gada mediju reklāmas tirgus apjoms bijis 45,89 miljoni latu, kas ir par 13% mazāk nekā 2009.gadā, preses konferencē žurnālistus informēja Latvijas Reklāmas asociācijas pārstāvji.

Vismazākais reklāmas tirgus apjoma kritums ir televīzijai un internetam, kuru tirgus samazinājies attiecīgi par 1% un 2%. Tam seko kino ar 11% un radio ar 19% samazinājumu.

Lielākos reklāmas apjomu kritumus piedzīvojusi vides reklāma – par 22%, žurnāli – par 30% un avīzes – par 32%.

Kopumā televīzija 2010.gadā piesaistīja reklāmas 20,53 miljonu latu apjomā, internets – 5,91 miljonu latu, radio – 5,25 miljonu latu, avīzes – 5,15 miljonu latu, vide – 4,61 miljonu latu, žurnāli – 4,08 miljonu latu, bet kino – 317 000 latu apjomā.

Televīzija pērn palielinājusi savu mediju reklāmas tirgus daļu par 5%, sasniedzot 45% no kopējā tirgus. Palielinājusies arī interneta tirgus daļa, kopumā sasniedzot 13%. Pārējo mediju reklāmas tirgus daļa nedaudz samazinājusies – avīzēm par trīs procentpunktiem, žurnāliem par diviem procentpunktiem, radio un videi katram pa vienam procentpunktam. Savukārt kino tirgus daļa palikusi nemainīga viena procentpunkta apjomā no kopējā mediju reklāmas tirgus.

Kā skaidro Reklāmas asociācijas padomes loceklis Juris Liepiņš, pērn mediju tirgus nedaudz stabilizējies un šogad ir pamats optimismam.

“Tirgus kopsavilkums uzrāda, ka saskaņā ar prognozēto pirmās mediju grupas, kas uzrādīs pozitīvas tendences, būs internets un televīzija. Turklāt internets 2010.gadā kļuvis par otru lielāko mediju grupu Latvijā,” sacīja Liepiņš.

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras “TNS Latvia” Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters atzīmēja, ka pērn piecu lielāko reklāmdevēju tops nav mainījies. “Tele 2” joprojām ir lielākais reklāmdevējs Latvijā, tam seko “Procter & Gamble”, “Bite”, “Henkel” un LMT. Savukārt reklamētāko zīmolu topā “Tele 2” nokritusies par divām vietām un ieņem ceturto, bet pirmajās vietās 2010.gadā ir “Maxima”, “Zelta zivtiņa” un “Bite”.

Tāpat Rumpēters norādīja, ka pērn ievērojamu kāpumu reklamētāko nozaru topā piedzīvojušas finanšu institūcijas un to pakalpojumi, kuri 2009.gadā atradās piecas pozīcijas zemāk, bet tagad ieņemot ceturto vietu. Lielākie reklāmdevēji šajā nozarē bija “Swedbank”, “DNB Nord” un “SEB banka”.

Reklamētākā nozare Latvijā 2010.gadā vēl joprojām ir mobilie sakari, tai seko mazumtirdzniecība un medikamentu reklāmdevēji. Par divām pozīcijām uz augšu 2010.gadā pakāpusies arī piektajā vietā esošā mājsaimniecības preču nozare.

Liepiņš prognozē, ka Latvijas mediju reklāmas 2010.gada tirgus dati būs līdzīga kā Lietuvā un Igaunijā, kuri tiks publiskoti tuvākajā laikā. Viņš norāda, ka šogad varētu pat gaidīt nelielu reklāmas tirgus pieaugumu, bet pie nosacījuma, ka citu Eiropas valstu ekonomika būs stabila, jo pretējā gadījumā starptautiskie reklāmdevēji varētu pārskatīt ieguldāmās investīcijas Baltijā.

Kā skaidro televīzijas kanālu LNT un “TV5” pārdošanas direktors Guntars Traubergs, 2010.gadā uz televīzijas tirgu lielu iespaidu atstāja digitalizācijas process, kā arī vēlēšanas, uz kurām liktās cerības neattaisnojās. Taču to, iespējams, izdevies kompensēt ar investīcijām dažādos pašu veidotos produktos.

SIA “Inbokss” pārdošanas vadītājs Andis Kulinskis savukārt norādīja, ka internetam 2010.gads bijis samērā veiksmīgs, neskatoties uz nelielo apjoma kritumu.

“Interneta tirgu ietekmēja aizvadītā gada sākumā azartspēļu reklāmu aizliegums, kas samazināja ieņēmumus par aptuveni 5% līdz 10%. Ja šī aizlieguma nebūtu, domāju, ka interneta tirgus būtu pieaudzis 3% līdz 8% robežās,” stāsta Kulinskis. Viņš prognozēja, ka šī gada beigās interneta reklāmas tirgus daļa sasniegt 15% no kopējā tirgus.

SIA “Mediju grupa Super FM” attīstības direktore Marianna Minigubajeva prognozēja, ka radio tirgus 2011.gadā savas pozīcijas nostabilizēs. “Pirmkārt, radio tirgus ir kļuvis pārskatāmāks, jo notikusi radiostaciju konsolidācija un tā rezultātā sešas lielākās stacijas kontrolē 80% tirgus. Otrkārt, pēc mums pieejamās informācijas, televīzija palielinājusi cenas, kā rezultātā daudzi mazie un vidējie reklāmdevēji pārdalīs budžetus par labu radio,” uzskata Minigubajeva.

AS “Diena” reklāmas aģentūras direktore Ilana Isājeva pauda viedokli, ka preses kategorijā katrā mediju grupā 2010.gads aizvadīts atšķirīgi.

“Mēneša žurnāli turpina izjust tēla reklāmu samazinājumu, bet nedēļas žurnāli piesaista pārdošanas kampaņas un tādējādi iegūst. Tāpat bija vērojams pieaugums reģionālo izdevumu grupā. 2011.gadā rēķināmies ar reklāmu apjomu pieaugumu, jo īpaši žurnālu grupā. Par to liecina lasītāju auditorijas stabilitāte un abonentu skaita pieaugums,” sacīja Isājeva.

Jau ziņots, Latvijas mediju reklāmas tirgus apjoms 2009.gadā samazinājies par 46%, sasniedzot 52 668 000 latu.

Vislielāko kritumu piedzīvojis žurnālu reklāmas tirgus, kas samazinājies par 63%, sasniedzot 5 809 000 latu, savukārt vismazāko krituma apjomu piedzīvojis interneta reklāmas tirgus, kura apjoms samazinājies par 32% un sasniedzis 5 809 000 latu.

Laikrakstu reklāmas tirgus samazinājies par 57%, sasniedzot 7 542 000 latu.

Trešais lielākais samazinājums ir kino reklāmas tirgum, kas samazinājies par 44% un ir 355 000 latu.

Televīzijas reklāmas tirgus samazinājies par 40%, pērn sasniedzot 20 752 000 latu, savukārt radio reklāmas tirgus samazinājies par 39%, sasniedzot 6 520 000 latu.

Vides reklāmas tirgus apjoms samazinājies par 38% un sasniedzis 5 881 000 latu.

NOZARE.LV

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Atklāj priekšmetu un uzzini tā stāstu

00:00
07.12.2025
25

Cēsu muzejā simtgades izstādē “Cēluma simtā satikšanās. No Vidzemes muižām līdz Cēsu muzejam” apmeklētāji nesteidzas. Te ir daudz interesanta, ko pētīt, uzzināt, iespēja pārliecināties par kādiem zināmiem faktiem, kā arī var  apskatīt vēsturiskus priekšmetus, gūt priekšstatu par Bauņu, Jāņamuižas, Kārļu, Ruckas, Ungurmuižas, Vecates, Veselavas muižu, Cēsu pilsmuižā, Mazstraupes un Lielstraupes pilī krātajām vērtībām. Visas šīs […]

Turpina tradīciju - veidot eglīšu aleju

00:00
06.12.2025
35

Šonedēļ Cēsīs, Rožu laukumā, alejā izvietotas 25 mazas eglītes, kas ved līdz lielajai svētku eglei. Šajās dienās novadnieki rotās arī īsās eglītes, ļaujoties pērn aizsāktajai tradīcijai, lai svētdien, 7.decembrī, atklātu zaļoksno aleju. Cēsu novada pašvaldības iestādes Kultūras pārvaldes vadītājas vietniece Kristīne Timer­mane-Malēja pastāsta, ka pērn izvietoja 20 eglītes, jo nebija zināms, cik aktīvi iedzīvotāji iesaistīties […]

Gadskārtēji sveic gan pieredzējušos, gan jaunpienācējus Cēsu uzņēmēju vidē

00:00
05.12.2025
165

Cēsu novada uzņēmēji  tikās pašvaldības rīkotā forumā, lai kopīgi atskatītos uz aizvadīto darba gadu un pasniegtu pagodinājumus par paveikto kādā īpašā jomā. Pasākuma ievadā bija iespējams iepazīt vietējos uzņēmējus un viņu produkciju, kam piešķirta preču zīme “Radīts Cēsu novadā”. Pasākumu, kurā ieskatu tautsaimniecībā Latvijā,  reģionā vai novadā sniedz amatpersonas un speciālisti, caurvija uzņēmēju apbalvošana. To […]

Kad vainojams tas, kurš nav klāt

00:00
04.12.2025
432
2

Drustu Tautas namā tikties ar vēja parka “Augstkalni”, ko būvē Drustu un Launkalnes pagastā, būvniekiem un projekta attīstītāju bija sanācis ap pussimts iedzīvotāju. Ne tikai drustēnieši, arī kaimiņi no Jaunpiebalgas. Aktuālākais jautājums – ceļi Drusti – Jaunpiebalga un Drusti – Launkalne. Tos ikdienā izmanto vēja elektrostacijas (VES) būvnieki, no karjera Jaunpiebalgā ved granti, lai ierīkotu pievedceļus […]

Kino CĒSIS piedalās Eiropas kino naktī un aicina uz filmas “Buenosairesas meitenes” bezmaksas seansu

12:06
03.12.2025
46

Kino CĒSIS, kas darbojas Koncertzālē “Cēsis”, līdz ar vairāk nekā 90 kinoteātriem visā Eiropā svinēs Eiropas kino nakti, 4. decembrī aicinot uz filmas “Buenosairesas meitenes” bezmaksas seansu un sarunu pēc filmas “Māksla kā terapija”. Eiropas kino nakti organizē starptautiskais kinoteātru tīkls “Europa Cinemas” un “Creative Europe MEDIA” – Eiropas Komisijas programma, kas atbalsta Eiropas audiovizuālo […]

Satiekas Cēsu kultūras gada noslēgums un Ziemassvētku gaidīšana

00:00
03.12.2025
95

Cēsu novada pašvaldības iniciatīvas “Cēsis 2025. gada Latvijas kultūras galvaspilsēta” noslēguma notikumi Cēsīs pulcēja apmeklētājus gan koncertzālē, gan pilsētas laukumos. Ar Sergeja Rahmaņinova Trešo klavierkoncertu pianista Daumanta Liepiņa un Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra izpildījumā izskanēja koncerts, kas, kā norādījusi pašvaldība, iezīmēja “muzikālu atskatu uz kultūras galvaspilsētas gadu”. Klausī­tāji ar stāvovācijām pateicās par mūziķu sniegumu, bet […]

Tautas balss

Ko mainīs likuma maiņa

11:58
07.12.2025
13
Lasītāja A. raksta:

“Lasu, ka mājdzīvnieks, suns, kaķis vai cits, nedrīkstēs būt īpašums. Bet kāds tad tam būs statuss, un kuram būs jāuzņemas atbildība par dzīvnieka ēdināšanu, uzraudzību, apstākļiem, kādos tas tiek turēts? Ja tas nav mans īpašums, kādu atbildību no manis var prasīt? Šķiet, juridisko formulējumu maiņa radīs daudz neskaidrību, nesapratnes. Kas sunīti, kaķīti vai papagaili mīl, […]

Cik dārgas dāvanas nes Ziemassvētku vecītis

11:57
06.12.2025
20
Vecmāmiņa raksta:

“Gatavojamies Zie­mas­svētkiem. Bērni raksta vēstules vecītim, stāstot, ko vēlas saņemt dāvanās, taču viņu vēlmes kļūst aizvien lielākas. Cits prasa jaunāko aifonu, cits ceļojumu uz Amerikas Disnejlendu. Saprotu, ka laiks sarežģīts, skolā, īpaši lauku mācību iestādēs, kopā mācās turīgā zemnieka un trūcīgā rokpeļņa bērns. Viens uz svētkiem saņems slēpošanu Austrijā, otrs varbūt jaunu džemperīti. Kā sadzīvot? […]

Veidenbauma prēmijas tradīcija izgaist

09:49
01.12.2025
29
G.Z. raksta:

“Uz Cēsīm nebraucu, uzskatu, ka Liepā dibinātās prēmijas tradīcija ir mirusi, to apliecina arī tas, ka prēmiju saņēmušie vairs uz pasākumu neierodas (tā bija arī iepriekšējo reizi). Iespējams, mūsdienu organizatori neprot pildīt savu misiju. Protams, laiki mainās, varbūt arī tradīcijām jāmainās, bet ir jāpaskaidro un jāpastāsta tautai, ka tiek radīts kas jauns,” atsaucoties uz “Druvas” […]

Ielas daļa joprojām tumsā

08:29
24.11.2025
42
1
Iedzīvotāja raksta:

“Cēsīs, Lenču ielā, garš posms joprojām tumšajā diennakts laikā nav apgaismots. Ja jau tur nav iespējams pievadīt elektrību, varbūt pašvaldība var izvietot gaismekļus, kas izmanto saules enerģiju. Privā­tajās teritorijās tādi mēdz būt. Ielu laternas, protams, tie neaizvietos, tomēr būs daudz patīkamāka sajūtu gan gājējiem, gan braucējiem,” ieteica Lenču ielas apkaimes iedzīvotāja.

Ja nav savas automašīnas

08:29
24.11.2025
31
Līgatnes iedzīvotāja raksta:

“Ja nav sava transporta, mums, līgatniešiem, nav iespējas aizbraukt uz koncertu vai izrādi Cēsīs. Pēdējais autobuss uz mūsu pusi nāk astoņos vakarā, bet arī ar to var aizbraukt tikai līdz Augšlīgatnei, ne pilsētai. Tātad var teikt, ka kultūras pasākumi pilsētā mums nav pieejami. Kā to varētu mainīt?” jautāja Līgatnes iedzīvotāja.

Sludinājumi