Turpmāk enerģētikas koncerna AS “Latvenergo” interneta mājaslapā būs pieejama elektroapgādes atslēgumu karte, kurā būs attēlota informācija par plānotajiem un negaidītajiem atslēgumiem, šodien žurnālistus informēja “Latvenergo” pārstāvji.
Informācija kartē tiks atjaunota ik pēc 15 minūtēm. Tajā būs redzams transformatoru skaits, kuros ir atslēgumi, kā arī detalizētāka informācija par klientu skaitu, kuriem radušies elektroenerģijas piegādes traucējumi.
Konkrētus klientus kartē nerādīs, lai nedotu iespēju šādu informāciju izmantot ļaunprāšiem. Kartē arī neatainos atsevišķus bojājumu pieteikumus, proti, cilvēkiem nevajadzētu gaidīt, ka uzreiz pēc viņu zvana kartē parādīsies attiecīgs punkts. Tajā tiek izmantota informācija no sistēmas, ko lieto dispečerdienests.
Informācija par plānotajiem atslēgumiem parādīsies līdz ar to sākšanās brīdi, un būs pieejami arī dati par atslēgumu beigām.
“Latvenergo” meitasuzņēmuma AS “Sadales tīkls” dispečeru dienesta elektroinženieris Juris Flugins pieļāva iespēju, ka nākotnē kartē varētu iekļaut arī informāciju par neplānoto atslēgumu prognozēto novēršanas laiku.
“Latvenergo” uzskata, ka jaunā karte noderēs plašsaziņas līdzekļiem, kā arī klientiem, piemēram, lai vētras vai kādas stihijas gadījumā noskaidrotu, kāda ir situācija lauku mājās. Kompānijas vērtējumā tas ir arī ērts instruments masveida bojājumu gadījumā, ja privātpersonai vai juridiskai personai ir jāzina informācija par vairākiem īpašumiem.
Zem kartes izveidota arī tabula, kurā var redzēt elektroapgādes traucējumus pa novadiem. Ir arī iespēja atsevišķi apskatīt plānotos un neplānotos atslēgumus.
Karti daļēji izstrādājuši “Latvenergo” speciālisti, tehniskā risinājuma izstrāde, ko veica ārpakalpojumu sniedzējs, izmaksājusi nepilnus 2000 latu.
Izmēģinājumos pārbaudīts, ka interneta lapa spēj vienlaikus apkalpot vairākus tūkstošus lietotāju, un tiek prognozēts, ka to skaits var sasniegt 10 000. Ja “Latvenergo” konstatēs, ka lapa netiek galā ar apmeklējumu, kompānija sola veikt uzlabojumus.
“Sadales tīkla” elektroapgādes sistēmā ir 24 601 transformatoru apakšstacijas un 433 sadales punkti.
“Latvenergo” atgādina, ka jautājums par šādas kartes nepieciešamību aktualizējās gadu mijas dabas stihijas radīto postījumu novēršanas laikā. Tika nolemts izstrādāt veidu, kā turpmāk Latvijas iedzīvotāji, mediju un pašvaldību pārstāvji varētu savlaicīgi uzzināt par elektroapgādes traucējumiem.
Kā ziņots, kompānija kopš februāra nodrošina īsziņu izsūtīšanu klientiem par negaidītajiem atslēgumiem, kas radušies, piemēram, vētru un citu dabas stihiju gadījumā. Informācija īsziņu veidā tiek nosūtīta par vidējā spriegumā konstatētajiem traucējumiem, jo šie dati sistēmā nonāk automātiski. Atkarībā no bojājumu intensitātes klienti īsziņu saņems piecu līdz 20 minūšu laikā kopš bojājuma fiksēšanas sistēmā. Konstatējot elektrības piegādes traucējumus, “Latvenergo” iesaka nogaidīt šo laiku un tad tikai informēt energokompāniju. Zvanīt uzreiz ieteicams divos gadījumos – ja bojājums ir bīstams, piemēram, norauti vadi vai ugunsgrēks, un ja bojājums nav konkrētā objektā un ir grūti lokalizēt konkrētu adresi, piemēram, ja vadiem uzkritis koks.
NOZARE.LV
Komentāri