Vidējā zaudējumu summa automašīnām par bojājumiem, kas radušies, iebraucot bedrē, ir 125 lati, informēja apdrošināšanas sabiedrības “Ergo” mārketinga un sabiedrisko attiecību nodaļas speciāliste Inese Kronberga.
Summa esot atkarīga no automašīnas markas un izlaiduma gada, taču pērn par bedru nodarītajiem bojājumiem auto vidēji izmaksāti 125 lati, bet lielākā izmaksātā atlīdzība bijusi par 3000 latu, kad transportlīdzeklim, iebraucot bedrē, tika nolauzts motora atbalsts.
Kronberga saka, ka “Ergo” jau saņēmusi vairākus atlīdzību pieteikumus par bojājumiem, kas transportlīdzekļiem nodarīti, iebraucot bedrē, turklāt nereti bojājumi gūti uz valsts un pat starptautiskas nozīmes auto maģistrālēm.
Jau kopš šā gada sākuma “Ergo” apdrošināšanas sabiedrība ir saņēmusi jau 20 KASKO atlīdzību pieteikumus par bojājumiem, neskatoties uz to, ka satiksmes plūsma un KASKO polišu īpašnieku skaits šogad nav būtiski palielinājies.
Kopumā “Ergo” eksperti prognozē, ka šogad pieteikumu skaits par šāda veida bojājumiem būs lielāks nekā 2010.gadā. Turklāt tiek paredzēts gan bedru dēļ saņemto zaudējumu pieteikumu un regresa prasību pret apsaimniekotājiem, gan radīto zaudējumu apmēra pieaugums.
“Ergo” Transportlīdzekļu, civiltiesiskās un personu apdrošināšanas departamenta direktore Lilita Linde skaidro, ka ar katru gadu novērojama pieauguma tendence gan auto bojājumu skaitam, kas gūti, iebraucot bedrēs, gan saņemto atlīdzību pieteikumu skaitam. Piemēram, pagājušā gadā negadījumu skaits, ko izraisīja nekvalitatīvs ceļa segums un bedres, dubultojās, salīdzinot ar datiem par 2009.gadu.
“Ņemot vērā, ka Latvijas ceļu seguma stāvoklis pēdējā gada laikā ir tikai turpinājis pasliktināties, tad, īpaši ņemot vērā jau pašlaik iesniegto atlīdzību pieteikumu skaitu, šogad prognozējams vēl lielāks atlīdzības pieteikumu skaits nekā pērn – vidēji par 15%,” pieļauj Linde.
Viņa arī norāda, ka, savlaicīgi nenovēršot bedres, tās kļūst arvien dziļākas un bīstamākas, tādējādi ievērojami paaugstinot risku transportlīdzeklim nodarīt vēl lielākus zaudējumus.
Jau pērn “Ergo” kā apdrošinātājs pēc klientu transportlīdzekļiem nodarītiem bojājumiem bedru dēļ, klienta vārdā vairākkārt vērsās pie ceļu apsaimniekotājiem ar regresa prasībām, un šogad tiek prognozēts, ka regresa prasību skaits būs ievērojami lielāks.
Ja noticis negadījums un auto radīts bojājums, iebraucot bedrē, “Ergo” aicina autovadītājus rūpīgi izvērtēt, vai iespējams turpināt ceļu, vēl vairāk nekaitējot transportlīdzeklim un apkārtējo ceļu satiksmes dalībnieku drošībai, kā arī izsaukt policiju, lai fiksētu negadījuma vietu un sastādītu protokolu.
Nepieciešamības gadījumā KASKO polišu īpašnieku vietā apdrošinātājs var vērsties regresa prasības kārtībā pret konkrētā ceļa uzturētāju vai īpašnieku. Savukārt gadījumā, ja auto vadītājam nav KASKO polises, par notikušo negadījumu pret ceļu uzturētāju vai apsaimniekotāju jāvēršas individuāli.
NOZARE.LV
Komentāri