Lietainos un mitros laika apstākļos tehnoloģiski ir iespējams labot tikai atsevišķas – satiksmei bīstamās jeb tā saucamās avārijas bedres primārās nozīmēs maršrutos, informēja VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC). Tāpat LVC vērš autobraucēju uzmanību arī uz to, ka sliktā tehniskā stāvoklī esošiem autoceļiem lietainā un mitrā laikā ceļu segumi paātrināti nolietojas un tajos veidojas bedres. Uz vietējiem autoceļiem ir ieviesti transportlīdzekļu sezonālie maksimālās masas ierobežojumi, kas ļauj novērst šo ceļu masveida sabrukumu pavasara atkušņa laikā, kad, ceļa segai pārmitrinoties, samazinās tās nestspēja. Īpaši krasi nestspēja samazinās ekspluatācijas laiku nokalpojušām segām un ceļu posmiem, kuru pamatne ir mālaina un putekļaina grunts, norāda LVC. Jau ziņots, ka autoceļu uzturēšanā notikusi pāreja uz vasaras sezonas darbiem un AS “Latvijas Autoceļu uzturētājs” (LAU), iestājoties tehnoloģijai atbilstošiem laika apstākļiem, ir gatavs sākt valsts autoceļu melno segumu bedrīšu masveida remontus, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja LAU pārstāve Kaija Gulbe. Kopumā valsts autoceļu melno segumu bedrīšu remontdarbos tiks iesaistītas vairāk nekā 100 remontbrigādes visā Latvijā. Remontdarbi tiks veikti saskaņā ar pasūtīto darba apjomu un noteiktajos termiņos, norādīja Gulbe. Vasaras sezona autoceļu uzturēšanā ilgst no 1.aprīļa līdz 31.oktobrim. Šajā laikā lielāko darba apjomu ceļu uzturētājiem veido autoceļa melnā seguma remontdarbi, bet līdztekus tiem tiek remontēti arī grants ceļu segumi, uzturētas ceļa zīmes, atjaunoti brauktuvju apzīmējumi, veikta grāvjos, nogāzēs un autoceļa joslās augošu krūmu izciršana, vākti ceļu nomaļu atkritumi un citi darbi. Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem uz A uzturēšanas klases valsts autoceļiem bedrīšu remonti jāveic līdz 1.jūnijam, uz B klases autoceļiem – līdz 15.jūnijam, bet uz C un D uzturēšanas klase valsts autoceļiem līdz 1.jūlijam. NOZARE.LV
Komentāri