Mobilā telefona zādzība vai pazaudēšana ir ikdienišķa, jo šis sakaru līdzeklis ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa, un telefons ir vai ikvienam, pat pirmās klases audzēkņiem.
Pēc telefona nozagšanas vai pazaudēšanas mēs nopūšamies par zudībām un pērkam jaunu mazcennieku. Bet prātā iezogas doma – nezin, kurš tagad lieto manu telefonu. Taču iespējams izdarīt tā, lai nelikumīgais ieguvējs telefonu nevarētu izmantot. No 2008. gada janvāra visi mobilo sakaru operatori Latvijā veido kopīgu zagto un nozaudēto tālruņu datu bāzi, ko uztur SIA „Datorikas institūts DIVI”. Līdz ar to bloķēto tālruņa aparātu vairs nevar izmantot nevienā Latvijas mobilo sakaru operatora tīklā. Jo iespējams nobloķēt ne tikai telefona numuru, bet arī pašu telefona aparātu, turklāt visos mobilo sakaru operatoru tīklos. Un telefons pārvēršas par nederīgu priekšmetu.
Ko darīt, ja tālruņa aparāts un/vai SIM karte nozaudēta vai nozagta? Kā stāsta uzņēmuma “Latvijas Mobilais Telefons” preses sekretāre Elīna Lidere, šādā gadījumā nekavējoties jāinformē LMT, zvanot pa diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 80000076 vai personīgi ierodoties kādā no abonentu apkalpošanas centriem: “Lai slēgtu SIM karti, jānosauc nozaudētā vai nozagtā tālruņa pieslēguma numurs, pieslēguma īpašnieka vārds, uzvārds un personas kods, tālruņa PIN kods. Ja pieslēgums reģistrēts uzņēmumam, jānosauc uzņēmuma nosaukums un reģistrācijas numurs vai juridiskā adrese.”
SIM kartes bloķēšanu var pieteikt telefoniski, tad doties uz LMT abonentu apkalpošanas centru vai pie dīleriem, lai bloķētu nozaudēto vai nozagto tālruņa aparātu. Apkalpošanas centros var saņemt jaunu SIM karti ar to pašu pieslēguma numuru.
Vēršoties ar lūgumu bloķēt tālruni pie LMT dīleriem, jāzina arī nozagtā vai nozaudētā tālruņa IMEI kods (unikāls tālruņa aparāta identifikators, ko piešķir ražotājs), kas redzams uz uzlīmes zem tālruņa akumulatora un arī uz tālruņa iepakojuma kastes. IMEI kodu var uzzināt arī, tālruņa aparātā ievadot šādu zīmju kombināciju: *#06#. Ja to nezināt, jādodas uz kādu no LMT klientu apkalpošanas centriem, lai nobloķētu tālruni.
Līdzīgi jārīkojas, ja esat kāda cita mobilo sakaru operatora klients. Gan “Tele2”, gan “Bite” mājas lapās atrodama informācija, kā rīkoties šādā gadījumā.
Ja esat secinājuši, ka telefons ar “Tele2” SIM karti nozagts vai pazaudēts, nekavējoties jāzvana uz numuru 600 vai 29560600 un jānoslēdz izejošie un ienākošie zvani (obligāti jānosauc parole pēc līguma). Ja jums turpmāk būs iespēja lietot citu telefonu, jāatnāk uz kādu no servisu centriem vai pie dīleriem, persona, uz kuras vārda reģistrēts līgums (uzrādot personu apliecinošu dokumentu), var veikt SIM kartes maiņu. Numurs tiek saglabāts. Ja tuvākajā laikā karti nelietosiet, ziņojiet par to, zvanot uz tālruni 67060707.
Ja nozagts vai nozaudēts tālrunis, kas darbojās “Bite” tīklā, zvaniet uz klientu apkalpošanas centra tālruni 1601 vai 25850110. Ja pa tālruni paziņojat par pazaudētu SIM karti, karte tiek bloķēta uzreiz. Taču nepieciešams arī rakstisks iesniegums, kurš jāiesniedz “Bites” biznesa partneru salonā.
Ja tālrunis pēc kāda laika atrodas, jāiet uz konkrētā sakaru operatora apkalpošanas centru, lai tālruni atbloķētu, pēc tam jūs to varētu atkal lietot.
Komentāri