Internetu pēdējo sešu mēnešu laikā izmantojuši vidēji 60% jeb 1 074 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Regulārāk – pēdējo septiņu dienu laikā – globālo tīmekli izmantojuši 57% jeb 1 015 000 iedzīvotāju, kas ir par sešiem procentpunktiem vairāk nekā 2009.gada ziemā, informēja “TNS Latvia” mārketinga direktore Laura Briča.
Briča stāsta, ka 2010.gada ziemā interneta auditorijas pētījuma dati parāda, ka visaktīvākie interneta lietotāji joprojām ir jaunieši vecumā no 15 līdz 19 gadiem. Tomēr interneta lietošana kļūst arvien izplatītāka arī vecāku Latvijas iedzīvotāju vidū.
Salīdzinot ar 2009.gada ziemas perioda pētījuma rezultātiem, visstraujākais interneta lietotāju skaita pieaugums vērojams vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem. Internetu pēdējo septiņu dienu laikā ir izmantojis 61% šīs vecuma grupas pārstāvju, kas ir par 20 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada.
Tāpat jaunākie “TNS Latvia” interneta auditorijas pētījuma dati parāda, ka visbiežāk internetu lieto skolēni un studenti, gandrīz ikviens šīs mērķa grupas pārstāvis pēdējo septiņu dienu laikā ir lietojis internetu. Pēdējā gada laika interneta lietotāju skaits ir pieaudzis gan skolēnu un studentu, gan strādājošo, gan nestrādājošo iedzīvotāju vidū.
Salīdzinoši straujš interneta lietotāju skaita pieaugums noticis Rīgas iedzīvotāju vidū. 67% Rīgas iedzīvotāju pēdējo septiņu dienu laikā ir lietojuši internetu, kas ir par 12 procentpunktiem vairāk nekā 2009.gada ziemā.
“TNS Latvia” klientu vadītāja Kristīne Daugule norāda, ka interneta lietošana Latvijas iedzīvotāju vidū joprojām pieaug un internets arvien biežāk un efektīvāk piesaista ne tikai jauniešus, bet arī citu mērķa grupu pārstāvjus.
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra “TNS Latvia” interneta auditorijas pētījumu “Nacionālais mediju pētījums: internets, ziema 2010” veica laika periodā no 2009.gada 26.oktobra līdz 2010.gada 7.februārim. Visā Latvijā ar datorizētās intervijas palīdzību tika aptaujāti 1460 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptaujas norisinājās respondenta dzīvesvietā regulārās iedzīvotāju aptaujas “Omnibuss” ietvaros.
“TNS Latvia” ir pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Aģentūra nodrošina plašu pētījumu klāstu – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
“TNS Latvia” līdz ar “TNS” uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs.
Pēc NOZARE.LV
Komentāri