Interneta mājaslapa ir 48,6% uzņēmumu ar desmit un vairāk darbiniekiem, un tas ir par 6,3 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotā informācija.
Visaugstākais šādu uzņēmumu īpatsvars gada sākumā bijis Rīgas reģionā, kur mājaslapa internetā ir 59,8% uzņēmumu, savukārt zemākais līmenis, tāpat kā pirms gada, ir Latgalē – 25,3%. Pierīgas reģionā interneta mājaslapa bija 45,9% uzņēmumu, Zemgales reģionā – 36,9%, Vidzemes reģionā – 35,2%, bet Kurzemes reģionā – 32,8%.
Sadalījumā pa nozarēm aktīvākie attiecībā uz interneta lapu veidošanu ir izmitināšanas pakalpojumu sniedzēji, kuru vidū lapa ir 90,1% uzņēmumu, tālāk seko informācijas un komunikācijas pakalpojumu nozare ar 89,9%, kā arī datoru un sakaru iekārtu remonta nozare ar 81,5%, rāda CSP dati.
Pēc statistikas datiem secināms, ka izmitināšanas pakalpojumu nozarē gada laikā piedzīvots salīdzinoši straujš progress, jo pirms gada tikai 75,3% šīs jomas uzņēmumu ar desmit un vairāk darbiniekiem bija interneta mājaslapa.
Zemākais īpatsvars savukārt ir ēdināšanas pakalpojumu jomā – 26,5%, nekustamā īpašuma darījumu jomā – 32%, kā arī mazumtirdzniecībā – 32,6%.
CSP publicētā informācija liecina, ka apstrādes rūpniecībā interneta lapa ir 48,7% uzņēmumu, elektroenerģijas, gāzes apgādes, siltumapgādes u.tml. pakalpojumu sniedzēju vidū – 35,1%, būvniecībā – 43,3%, transporta un uzglabāšanas jomā – 35,9%.
Augstāks līmenis ir automobiļu un motociklu tirdzniecības un remonta nozarē – 60,3%, vairumtirdzniecībā – 68,7%, finanšu un apdrošināšanas nozarē – 72,7%, profesionālo, zinātnisko un tehnisko pakalpojumu jomā – 67%, administratīvo un apkalpojošo dienestu vidū – 65,6%.
Dati iegūti, veicot apsekojumu par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju lietošanu un e-komerciju uzņēmumos. Apsekojumā par 2010.gadu izlases apjoms bija 4465 uzņēmumi. Reģionālais sadalījums balstīts uz uzņēmuma reģistrācijas vietu, nevis tā faktisko atrašanās vietu.
NOZARE.LV
Komentāri