Pirmdiena, 8. decembris
Vārda dienas: Gunārs, Vladimirs, Gunis

Iepirkšanos tirdzniecības centros visvairāk ietekmē produktu katalogi, draugu ieteikumi un dāvanu kartes

Druva
14:16
06.09.2010
15

Produktu katalogi, draugu rekomendācijas un tirdzniecības centru dāvanu kartes ir trīs nozīmīgākie komunikācijas kanāli, kas ietekmē iepirkšanos konkrētā tirdzniecības centrā, liecina mediju aģentūru “Starcom” un “ZenithOptimedia” veiktā pētījuma dati.

Līdz šim par pareiziem uzskatītie pieņēmumi, ka lielākā nozīme ir plašsaziņas komunikācijas kanāliem, ir izrādījušies nepatiesi. Piemēram, televīzija pēc nozīmības ierindojas tikai septītajā vietā, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja mediju aģentūras “Starcom” direktors Dāvids Štēbelis.

Savukārt trīs vismazāk nozīmīgi komunikācijas kanāli, salīdzinot to ietekmi uz pirkumu izdarīšanu konkrētajos tirdzniecības centros, ir reklāma kinoteātros, sabiedriskajā transportā un vides reklāma uz tiltiem.

Citos pasaules tirgos, kuros tika veikti līdzīgi pētījumi tirdzniecības centru kategorijā, masu mediju ietekme uz pirkuma lēmuma izdarīšanu ir vēl mazāka. Ietekmīgākie kanāli ir pārdošanu veicinošie materiāli tirdzniecības vietās, rekomendācijas un “one-to-one” jeb tiešā komunikācija. 20 ietekmīgāko komunikācijas kanālu vidū ir tikai viens masu mediju kanāls, un tas ir tirdzniecības centra mājaslapa. “Varam sagaidīt, ka nākotnē arī Latvijas patērētāju uzvedību raksturos līdzīgas izmaiņas, un tas būs jāņem vērā, veidojot zīmolu komunikācijas stratēģijas,” skaidro Štēbelis.

Vērtējot komunikācijas kanālu nozīmību, pircēju asociācijas un kanālu ietekmi uz konkrēto kategoriju zīmolu produkcijas pirkumiem, ir svarīgi izprast, ka ietekme uz dažādām pircēju grupām – piemēram, pēc nacionālā vai dzimuma parametra – ir atšķirīga.

“Piemēram, veidojot tirdzniecības centru komunikāciju ar latviešiem un/vai cittautiešiem, jāņem vērā komunikāciju kanālu iedarbību uz katru no šiem auditorijas segmentiem. Daudz lielāku ietekmi uz latviešu patērētājiem atstās pasākumi, kas tiek organizēti tirdzniecības centros, reklāma internetā un televīzijā, savukārt cittautiešus uz pirkuma lēmumu izdarīšanu vairāk mudinās apspriede interneta forumos, diskusijas grupās un draugu rekomendācijas, kā arī tirdzniecības centra ārējais noformējums un reklāma sabiedriskajā transportā,” norāda Štēbelis.

Būtiskas atšķirības ir komunikācijas kanālu ietekmei uz sievieti vai vīrieti. “Piemēram, žurnāli kā komunikācijas kanāls, kas sievietēm ir piektajā vietā pēc ietekmes, tad, piemēram, attiecībā uz vīriešiem ir tikai septītajā astotajā vietā. Apskatot žurnālu stila lapas kā reklāmas formātu, to ietekme uz vīriešiem ir vidēji par 70% zemāka, nekā tas ir uz sievietēm. Piemēram, radio, kas regulāri tiek izmantots tirdzniecības centru komunikācijā, uzrāda par 17% lielāku ietekmi uz sievietēm nekā uz vīriešiem. Savukārt tieši reklāma kino, sabiedriskajā transportā un laikrakstos ir ar lielāku ietekmi uz vīriešiem,” skaidro mediju aģentūras “Starcom” direktors.

Pētnieki secina, ka kanāli, kuri pašlaik nav pārāk daudz izmantoti, bet kuriem ir liels potenciāls, lai piesaistītu jaunus pircējus, ir tirdzniecības centru katalogi, lojalitātes kartes un programmas, kā arī kuponi. Pārdomāta šo kanālu izmantošana spētu rādīt lielāku atšķirību un pozitīvi ietekmēt biznesa rezultātus.

Pētījumu veica mediju aģentūras “Starcom” un “ZenithOptimedia” sadarbībā ar lauka darba nodrošinātāju “Norslat”. Aptaujāti 550 respondenti (vecumā no 15 līdz 50 gadiem), kuri apmeklē tirdzniecības centrus ne retāk kā vienu divas reizes nedēļā.

Pētījuma uzdevums bija noskaidrot, kas ir svarīgākie ietekmes faktori, kas rosina viena vai otra tirdzniecības centra apmeklējumu. Kopā analizēti Rīgas deviņi lielākie tirdzniecības centri. Pētījuma uzdevums ir izvērtēt un izprast mārketinga investīciju atdevi, novērtējot dažādu komunikācijas risinājumu ietekmi uz patērētāja rīcību.

Pētījuma izaicinājums – pēc vienotas metodoloģijas apskatīt visus patērētājam svarīgos komunikācijas kanālus tirdzniecības centru kategorijā, lai salīdzinātu to nozīmību uz tirdzniecības centru apmeklējumu un pirkumu izdarīšanu.

“Starcom” klientu vidū ir “Balta”, “Coca-Cola”, “DT Mobile”, “GlaxoSmithKline”, “Kraft Foods”, “Lindex”, “Procter&Gamble”, “Rīgas Piensaimnieks”, “Samsung”, “Spilva”.

NOZARE.LV

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Grāmatu nams svin 20 gadu jubileju

00:00
08.12.2025
3

Vēsturiskajā namā Cēsīs pašā Rīgas ielas sākumā nemainīgi ir rosība – neatkarīgi, vai tā ir darba diena vai sestdiena, bet vienmēr ir lasītāji, kuri vēlas uzzināt par jaunākajiem izdevumiem un tos arī iegādājas. 3. decembrī izdevniecības “Zvaigzne ABC” grāmatu nams sirsnīgā noskaņā ar sveicieniem, laba vēlējumiem un dziesmām ģitāras pavadījumā atzīmēja 20 gadu jubileju. Grāmatnīcas vadītāju […]

Atklāj priekšmetu un uzzini tā stāstu

00:00
07.12.2025
30

Cēsu muzejā simtgades izstādē “Cēluma simtā satikšanās. No Vidzemes muižām līdz Cēsu muzejam” apmeklētāji nesteidzas. Te ir daudz interesanta, ko pētīt, uzzināt, iespēja pārliecināties par kādiem zināmiem faktiem, kā arī var  apskatīt vēsturiskus priekšmetus, gūt priekšstatu par Bauņu, Jāņamuižas, Kārļu, Ruckas, Ungurmuižas, Vecates, Veselavas muižu, Cēsu pilsmuižā, Mazstraupes un Lielstraupes pilī krātajām vērtībām. Visas šīs […]

Turpina tradīciju - veidot eglīšu aleju

00:00
06.12.2025
43

Šonedēļ Cēsīs, Rožu laukumā, alejā izvietotas 25 mazas eglītes, kas ved līdz lielajai svētku eglei. Šajās dienās novadnieki rotās arī īsās eglītes, ļaujoties pērn aizsāktajai tradīcijai, lai svētdien, 7.decembrī, atklātu zaļoksno aleju. Cēsu novada pašvaldības iestādes Kultūras pārvaldes vadītājas vietniece Kristīne Timer­mane-Malēja pastāsta, ka pērn izvietoja 20 eglītes, jo nebija zināms, cik aktīvi iedzīvotāji iesaistīties […]

Gadskārtēji sveic gan pieredzējušos, gan jaunpienācējus Cēsu uzņēmēju vidē

00:00
05.12.2025
171

Cēsu novada uzņēmēji  tikās pašvaldības rīkotā forumā, lai kopīgi atskatītos uz aizvadīto darba gadu un pasniegtu pagodinājumus par paveikto kādā īpašā jomā. Pasākuma ievadā bija iespējams iepazīt vietējos uzņēmējus un viņu produkciju, kam piešķirta preču zīme “Radīts Cēsu novadā”. Pasākumu, kurā ieskatu tautsaimniecībā Latvijā,  reģionā vai novadā sniedz amatpersonas un speciālisti, caurvija uzņēmēju apbalvošana. To […]

Kad vainojams tas, kurš nav klāt

00:00
04.12.2025
438
2

Drustu Tautas namā tikties ar vēja parka “Augstkalni”, ko būvē Drustu un Launkalnes pagastā, būvniekiem un projekta attīstītāju bija sanācis ap pussimts iedzīvotāju. Ne tikai drustēnieši, arī kaimiņi no Jaunpiebalgas. Aktuālākais jautājums – ceļi Drusti – Jaunpiebalga un Drusti – Launkalne. Tos ikdienā izmanto vēja elektrostacijas (VES) būvnieki, no karjera Jaunpiebalgā ved granti, lai ierīkotu pievedceļus […]

Kino CĒSIS piedalās Eiropas kino naktī un aicina uz filmas “Buenosairesas meitenes” bezmaksas seansu

12:06
03.12.2025
46

Kino CĒSIS, kas darbojas Koncertzālē “Cēsis”, līdz ar vairāk nekā 90 kinoteātriem visā Eiropā svinēs Eiropas kino nakti, 4. decembrī aicinot uz filmas “Buenosairesas meitenes” bezmaksas seansu un sarunu pēc filmas “Māksla kā terapija”. Eiropas kino nakti organizē starptautiskais kinoteātru tīkls “Europa Cinemas” un “Creative Europe MEDIA” – Eiropas Komisijas programma, kas atbalsta Eiropas audiovizuālo […]

Tautas balss

Ko mainīs likuma maiņa

11:58
07.12.2025
15
Lasītāja A. raksta:

“Lasu, ka mājdzīvnieks, suns, kaķis vai cits, nedrīkstēs būt īpašums. Bet kāds tad tam būs statuss, un kuram būs jāuzņemas atbildība par dzīvnieka ēdināšanu, uzraudzību, apstākļiem, kādos tas tiek turēts? Ja tas nav mans īpašums, kādu atbildību no manis var prasīt? Šķiet, juridisko formulējumu maiņa radīs daudz neskaidrību, nesapratnes. Kas sunīti, kaķīti vai papagaili mīl, […]

Cik dārgas dāvanas nes Ziemassvētku vecītis

11:57
06.12.2025
20
Vecmāmiņa raksta:

“Gatavojamies Zie­mas­svētkiem. Bērni raksta vēstules vecītim, stāstot, ko vēlas saņemt dāvanās, taču viņu vēlmes kļūst aizvien lielākas. Cits prasa jaunāko aifonu, cits ceļojumu uz Amerikas Disnejlendu. Saprotu, ka laiks sarežģīts, skolā, īpaši lauku mācību iestādēs, kopā mācās turīgā zemnieka un trūcīgā rokpeļņa bērns. Viens uz svētkiem saņems slēpošanu Austrijā, otrs varbūt jaunu džemperīti. Kā sadzīvot? […]

Veidenbauma prēmijas tradīcija izgaist

09:49
01.12.2025
29
G.Z. raksta:

“Uz Cēsīm nebraucu, uzskatu, ka Liepā dibinātās prēmijas tradīcija ir mirusi, to apliecina arī tas, ka prēmiju saņēmušie vairs uz pasākumu neierodas (tā bija arī iepriekšējo reizi). Iespējams, mūsdienu organizatori neprot pildīt savu misiju. Protams, laiki mainās, varbūt arī tradīcijām jāmainās, bet ir jāpaskaidro un jāpastāsta tautai, ka tiek radīts kas jauns,” atsaucoties uz “Druvas” […]

Ielas daļa joprojām tumsā

08:29
24.11.2025
42
1
Iedzīvotāja raksta:

“Cēsīs, Lenču ielā, garš posms joprojām tumšajā diennakts laikā nav apgaismots. Ja jau tur nav iespējams pievadīt elektrību, varbūt pašvaldība var izvietot gaismekļus, kas izmanto saules enerģiju. Privā­tajās teritorijās tādi mēdz būt. Ielu laternas, protams, tie neaizvietos, tomēr būs daudz patīkamāka sajūtu gan gājējiem, gan braucējiem,” ieteica Lenču ielas apkaimes iedzīvotāja.

Ja nav savas automašīnas

08:29
24.11.2025
32
Līgatnes iedzīvotāja raksta:

“Ja nav sava transporta, mums, līgatniešiem, nav iespējas aizbraukt uz koncertu vai izrādi Cēsīs. Pēdējais autobuss uz mūsu pusi nāk astoņos vakarā, bet arī ar to var aizbraukt tikai līdz Augšlīgatnei, ne pilsētai. Tātad var teikt, ka kultūras pasākumi pilsētā mums nav pieejami. Kā to varētu mainīt?” jautāja Līgatnes iedzīvotāja.

Sludinājumi