Otrdiena, 18. novembris
Vārda dienas: Aleksandrs, Doloresa, Brīve

Iepirkšanos tirdzniecības centros visvairāk ietekmē produktu katalogi, draugu ieteikumi un dāvanu kartes

Druva
14:16
06.09.2010
15

Produktu katalogi, draugu rekomendācijas un tirdzniecības centru dāvanu kartes ir trīs nozīmīgākie komunikācijas kanāli, kas ietekmē iepirkšanos konkrētā tirdzniecības centrā, liecina mediju aģentūru “Starcom” un “ZenithOptimedia” veiktā pētījuma dati.

Līdz šim par pareiziem uzskatītie pieņēmumi, ka lielākā nozīme ir plašsaziņas komunikācijas kanāliem, ir izrādījušies nepatiesi. Piemēram, televīzija pēc nozīmības ierindojas tikai septītajā vietā, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja mediju aģentūras “Starcom” direktors Dāvids Štēbelis.

Savukārt trīs vismazāk nozīmīgi komunikācijas kanāli, salīdzinot to ietekmi uz pirkumu izdarīšanu konkrētajos tirdzniecības centros, ir reklāma kinoteātros, sabiedriskajā transportā un vides reklāma uz tiltiem.

Citos pasaules tirgos, kuros tika veikti līdzīgi pētījumi tirdzniecības centru kategorijā, masu mediju ietekme uz pirkuma lēmuma izdarīšanu ir vēl mazāka. Ietekmīgākie kanāli ir pārdošanu veicinošie materiāli tirdzniecības vietās, rekomendācijas un “one-to-one” jeb tiešā komunikācija. 20 ietekmīgāko komunikācijas kanālu vidū ir tikai viens masu mediju kanāls, un tas ir tirdzniecības centra mājaslapa. “Varam sagaidīt, ka nākotnē arī Latvijas patērētāju uzvedību raksturos līdzīgas izmaiņas, un tas būs jāņem vērā, veidojot zīmolu komunikācijas stratēģijas,” skaidro Štēbelis.

Vērtējot komunikācijas kanālu nozīmību, pircēju asociācijas un kanālu ietekmi uz konkrēto kategoriju zīmolu produkcijas pirkumiem, ir svarīgi izprast, ka ietekme uz dažādām pircēju grupām – piemēram, pēc nacionālā vai dzimuma parametra – ir atšķirīga.

“Piemēram, veidojot tirdzniecības centru komunikāciju ar latviešiem un/vai cittautiešiem, jāņem vērā komunikāciju kanālu iedarbību uz katru no šiem auditorijas segmentiem. Daudz lielāku ietekmi uz latviešu patērētājiem atstās pasākumi, kas tiek organizēti tirdzniecības centros, reklāma internetā un televīzijā, savukārt cittautiešus uz pirkuma lēmumu izdarīšanu vairāk mudinās apspriede interneta forumos, diskusijas grupās un draugu rekomendācijas, kā arī tirdzniecības centra ārējais noformējums un reklāma sabiedriskajā transportā,” norāda Štēbelis.

Būtiskas atšķirības ir komunikācijas kanālu ietekmei uz sievieti vai vīrieti. “Piemēram, žurnāli kā komunikācijas kanāls, kas sievietēm ir piektajā vietā pēc ietekmes, tad, piemēram, attiecībā uz vīriešiem ir tikai septītajā astotajā vietā. Apskatot žurnālu stila lapas kā reklāmas formātu, to ietekme uz vīriešiem ir vidēji par 70% zemāka, nekā tas ir uz sievietēm. Piemēram, radio, kas regulāri tiek izmantots tirdzniecības centru komunikācijā, uzrāda par 17% lielāku ietekmi uz sievietēm nekā uz vīriešiem. Savukārt tieši reklāma kino, sabiedriskajā transportā un laikrakstos ir ar lielāku ietekmi uz vīriešiem,” skaidro mediju aģentūras “Starcom” direktors.

Pētnieki secina, ka kanāli, kuri pašlaik nav pārāk daudz izmantoti, bet kuriem ir liels potenciāls, lai piesaistītu jaunus pircējus, ir tirdzniecības centru katalogi, lojalitātes kartes un programmas, kā arī kuponi. Pārdomāta šo kanālu izmantošana spētu rādīt lielāku atšķirību un pozitīvi ietekmēt biznesa rezultātus.

Pētījumu veica mediju aģentūras “Starcom” un “ZenithOptimedia” sadarbībā ar lauka darba nodrošinātāju “Norslat”. Aptaujāti 550 respondenti (vecumā no 15 līdz 50 gadiem), kuri apmeklē tirdzniecības centrus ne retāk kā vienu divas reizes nedēļā.

Pētījuma uzdevums bija noskaidrot, kas ir svarīgākie ietekmes faktori, kas rosina viena vai otra tirdzniecības centra apmeklējumu. Kopā analizēti Rīgas deviņi lielākie tirdzniecības centri. Pētījuma uzdevums ir izvērtēt un izprast mārketinga investīciju atdevi, novērtējot dažādu komunikācijas risinājumu ietekmi uz patērētāja rīcību.

Pētījuma izaicinājums – pēc vienotas metodoloģijas apskatīt visus patērētājam svarīgos komunikācijas kanālus tirdzniecības centru kategorijā, lai salīdzinātu to nozīmību uz tirdzniecības centru apmeklējumu un pirkumu izdarīšanu.

“Starcom” klientu vidū ir “Balta”, “Coca-Cola”, “DT Mobile”, “GlaxoSmithKline”, “Kraft Foods”, “Lindex”, “Procter&Gamble”, “Rīgas Piensaimnieks”, “Samsung”, “Spilva”.

NOZARE.LV

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Svinam Latvijas 107. gadadienu ar lepnumu par savu valsti!

00:00
18.11.2025
9

Kāpēc man dziedāt svešu dziesmu?Jau sen šo zemi bērzu zemi sauc,Pie mājas pelēks akmens klaudz.Jau sen te jumtā stārķa dziesma skan.Un svēta, dārga tā ir man. Kāpēc man dziedāt svešu dziesmu,Kur citas skaņas skan un citu domu rod?Kāpēc man dziedāt svešu dziesmu?Man tuva tā, ko dzimtā zeme dod. Jau sen šo zemi – dziesmu zemi […]

Skanīgi, patriotiski un vīrišķīgi

00:01
17.11.2025
23

Jaunpiebalgā Lāčplēša dienā un Valsts svētku koncertā dzied zēnu un vīru koris. Dziedātājus rudenī kopā aicina diriģente Aija Sila, tiek mēģināts klātienē un neklātienē, lai dziesmas izskanētu svinīgi un plaši. Lāčplēša dienā jaunpiebaldzēni lāpu gājienā dodas pie pieminekļa brīvības cīņās kritušajiem, pēc tam Jaunpiebalgas Svētā Toma evaņģēliski luteriskajā baznīcā notiek koncerts, kur plecu pie pleca […]

Paaudzēm vajag satikties. Ik svētdienu un arī svētkos

00:00
17.11.2025
155

Priekuliešu Daces un Alfrēda Jurciņu ikdienu piepilda prieks par bērniem, mazbērniem un dzīvi savā valstī, Latvijā. Atmiņas par dzimtā pārdzīvoto, par padomju gadu represijām sevī nes klusi. Sarunā ar “Druvu” izskan spēcīga apziņa par latvisko identitāti, par ģimenes vērtībām. Gan Latvijas Poli­tiski represēto apvienības Cēsu biedrības bijušās priekšsēdētājas Daces Jurciņas, gan vīra Alfrēda dzimtu un […]

No skolas par senioru namu

00:00
16.11.2025
83
1

Novembra ieskaņā daudzu interesentu – bijušo audzēkņu, citu vietējo iedzīvotāju, dažādu iestāžu darbinieku – klātbūtnē tika atvērts un izrādīts jaunais senioru nams “Piebalga”, kas tapis bijušās Piebalgas skolas ēkā. Atvēršanas brīdis ir ļoti simbolisks, jo pirms 154 gadiem novembrī šajās telpās tika atvērta skola, sacīja Jaunpie­balgas apvienības pārvaldes vadītāja Dace Bišere-Valdemiere: “Va­ram būt lepni, ka […]

Vienmēr būs, ko atklāt

00:00
15.11.2025
48

Āraišu ezerpils arheoloģiskajā parkā rudens ir laiks atskatam uz paveikto un brīdis domām par jauniem plāniem. Trešo rudeni zinātniskajā pēcpusdienā vēsturnieki, arhe­ologi, muzeologi pavēra kādu    Āraišu pagātnes lappusi, gan izzināto, gan vēl pētāmo. Šī rudens zinātnes pēcpusdiena bija veltīta arheologam, Āraišu ezerpils pētītājam un    augšāmcēlējam Jānim Apalam, viņa mūža darbam – arheoloģiskā parka […]

Komiksi lauž laika sienu

00:00
14.11.2025
20

Cēsu muzejā atklāta franču mākslinieka Žoela Aleksandrā izstāde “Cēsis 1577”. Tajā zīmējumos atainoti notikumi Cēsu pilī 1577.gadā, kā tos aprakstījuši dažādi hronisti. “Mums šķiet, ka komiksi sais­tās ar jokiem. Francijā komiksu mākslai ir senas tradīcijas. Komikss satuvina laiku, sagrauj laika sienu starp 1577.gadu un šodienu. Kaut zīmējumos attēloti notikumi tālā pagātnē, saprotam, ka tajos ir […]

Tautas balss

Skatītājam sarežģīti

09:19
17.11.2025
20
Teātra cienītāja K. raksta:

“Apmeklēju Cēsu novada amatierteātru skati. Priecājos par daudzveidīgajiem kolektīviem, interesantajiem iestudējumiem. Mūsu tautā tiešām ir daudz talantu: gan uzvedumu autori, gan režisori, gan aktieri savu darbu dara ar aizrautību un azartu. Bet tomēr viena iebilde par to, kur notika skates izrādes. Pro­tams, labi, ka tās skatāmas novada attālākajos pagastos, bet, no otras puses, Cēsis tomēr […]

Pilsētai vajag jaunu svētku rotu

09:29
14.11.2025
27
Seniore raksta:

“Nauda jātaupa, skaidrs, bet gribētos gan, lai Cēsīs beidzot būtu kaut kas jauns valsts svētku noformējumā. Nezin cik gadu Vienības laukumā redzams viens un tas pats. Savukārt karogi ap laukumu jau sen neliek domāt par svētkiem, tie kļuvusi par ikdienas daļu. Domāju, daudzi cēsnieki uz 18.novembri gribētu redzēt krāšņāku pilsētu,” sprieda seniore.

Par maz informācijas

09:28
13.11.2025
25
1
Cēsniece J. raksta:

“Izlasīju par Cēsu pilsētas padomes sēdi.Būtu zinājusi, ka tāda notiek, būtu aizgājusi. Informācijas par to vai nu nebija, vai bija par maz, lai cilvēks, kurš ikdienā neseko visiem notikumiem pilsētā, to pamanītu. Ja nevar citādi, var taču izlikt afišas, garāmejot tās cilvēks ierauga. Feisbuks taču visiem nepaziņo, ja neesi īstajā “burbulī”, vēsts pie tevis neatnāks,” […]

Kam piederēs teritorija pie Raiskuma ezera

09:28
13.11.2025
33
Pārgaujas apvienības iedzīvotāja raksta:

“Gaidām, kad kāds pateiks, kas notiks ar pašvaldības zemi Raiskuma krastā. Vai to mainīs pret privātīpašumu pie Cēsu pilsētas stadiona? Ezermala gan bijusi nomā, bet nomnieks vienmēr ļāvis izmantot teritoriju ikvienam, tā bija apkaimes iedzīvotājiem pieeja ezeram, atpūtas vieta. Kāpēc cēsnieku intereses par vienu zemes pleķīti ir pirmajā vietā? Vai pilsētas stadionam ir kādi lieli […]

Medijam ir spēks

09:27
12.11.2025
21
Lasītājs raksta:

“Pērn un šī gada sākumā zvanīju “Druvai” par to, cik sliktā stāvoklī ir Liepas dzelz­ceļa pārbrauktuve. Šovasar beidzot to salaboja. Domāju, savs nopelns tajā ir arī avīzei. Paldies!” pauda lasītājs.

Sludinājumi