Šī gada aprīlī turpinās televīzijas un radio reklāmu apjoma pieaugums, presē – neliels reklāmas apjoma kritums, taču nav pamata uzskatīt, ka preses reklāmas tirgus turpinās sarukt, pauda tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras “TNS Latvia” Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.
“TNS Latvia” pētnieki arī atzīmē, ka ir novērojama tendence, ka reklāmdevēji izvēlas presē izvietot mazāka izmēra reklāmas, taču lielāku skaitu. “Savukārt radio ir televīzijā novērotajai pretēja tendence – reklāmdevēji radio izvieto mazāku reklāmu skaitu, taču vidējais reklāmas garums ir lielāks,” pauž Rumpēters.
Kopumā aprīlī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2009.gada aprīli, televīzijā un radio ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet presē kopējais reklāmu apjoms samazinājies, liecina “TNS Latvia” apkopotie reklāmas apjomu rādītāji.
Reklāmas apjoms presē 2010.gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir samazinājies par 3%. Martā tika reģistrēti 1,12 miljoni kvadrātcentimetru, bet aprīlī – 1,08 miljoni kvadrātcentimetru reklāmas.
2010.gada aprīlī presē reģistrētas 7 249 reklāmas, kas ir par 5% mazāk nekā 2009.gada aprīlī, kad preses izdevumos bija publicēta 7 601 reklāma. “Salīdzinot ar iepriekšējā mēneša 3 % kritumu, preses rādītāji nav uzlabojušies, taču svārstības ir nelielas, līdz ar to nav pamata uzskatīt, ka preses reklāmas tirgus turpinās samazināties,” secina Rumpēters.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros) aprīlī bija: “L'oreal”, “Tele2”, “Baltkom”, “Lattelecom”, “Procter&Gamble”. Reklamētākie zīmoli presē: “Lattelecom”, “L'oreal”, “Baltkom”, “Līvu Akvaparks” un “Cenuklubs.lv”.
Televīzijā aprīlī, salīdzinot ar martu, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 15%. Martā televīzijā tika pārraidītas 37 898 minūtes, bet aprīlī – 43 683 minūtes reklāmas.
Rumpēters norāda, ka televīzija aprīlī ir vienīgais medijs, kas, salīdzinot ar pagājušo gadu, piedzīvo kāpumu gan pēc reklāmu skaita, gan pēc kopējā reklāmas laika, turklāt televīzijas ēters patlaban ar reklāmu tiek aizpildīts straujāk, jo martā pieaugums pret februāri bija 10%.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits 2010.gada aprīlī bija 117 471, kas, salīdzinot ar pagājušā gada aprīlī, kad tika reģistrētas 94 664 reklāmas, ir par 24% vairāk.
Aprīlī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: “Henkel”, “Unilever”, “Procter&Gamble”, “Lattelecom” un “Resckitt Benckiser”. Reklamētākie zīmoli televīzijā: “Lattelecom”, “Viasat”, “Danone”, “Schwarzkopf” un “Maxima”.
Radio reklāmas apjoms 2010.gada aprīlī, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, ir pieaudzis par 2%. Aprīlī radio izskanējušas 16 877 reklāmas minūtes, bet martā – 16 596 minūtes.
2010.gada aprīlī radio reģistrētas 35 268 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2009.gada aprīli, ir par 2% mazāk, jo 2009.gada aprīlī tika fiksētas 36 108 radio reklāmas.
Aprīļa lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: “Lattelecom”, “Rimi”, “Maxima”, “Cenuklubs.lv” un “Rautakesko”. Visvairāk reklamētie zīmoli: “Lattelecom”, “Maxima”, “Rimi”, “Viasat” un “Cenuklubs.lv”.
NOZARE.LV
Komentāri