Kopējās ekonomiskās situācijas uzlabošanās valstī labvēlīgi ietekmē tirdzniecības centru apgrozījumu, šī gada 11 mēnešos “Galactico” tirdzniecības centriem sasniedzot 155,8 miljonus latu apgrozījumu, informēja SIA “Linstow Center Management” (“Linstow”) Iznomāšanas un attīstības direktors Mārcis Budļevskis.
“Linstow” apsaimniekotajos “Galactico” tirdzniecības centros kopš šī gada augusta ir fiksēts straujš apgrozījuma pieaugums, novembrī palielinoties vidēji par 17%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn.
Kopumā 2010.gada pirmajos 11 mēnešos LCM tirdzniecības centru (t/c) apgrozījums sasniedzis 155,8 miljonus latu, pārsniedzot 2009.gada rādītājus.
“Šogad “Linstow” tirdzniecības centros apmeklētāju plūsma ir vērtējama kā pastāvīga un ar augošu līkni, piemēram, tirdzniecības centra “Galerija Centrs” apmeklētāju skaits kopš novembra ir palielinājies par 26% salīdzinājumā ar pagājušo gadu, kas ļauj uz nākotni raudzīties ar piesardzīgu optimismu,” atzina Budļevskis.
“Patlaban pozitīvais efekts parādās no tā, ka cilvēki sāk tērēt to naudas apjomu, ko pagājušā gadā nevēlējas izlaist no rokām. Pieaugt sācis ne tikai pirkumu un apmeklētāju skaits, bet arī vidējais pirkums, kas liecina par zināmu optimismu patērētāju vidū,” norādīja Budļevskis.
Runājot par konkurenci tirgū, viņš norādīja, ka gan sen atvērto, gan jauno tirdzniecības centru popularitātes un snieguma pamatā ir saglabājušies tie paši aspekti, kas nosaka tirdzniecības centru veiksmi: atrašanās vieta, nomnieku sastāvs jeb piedāvājums, mārketinga aktivitātes, kā arī apsaimniekotāju profesionalitāte. “Tieši vakances līmenis atšķir projektus, kuri spēs pārdzīvot krīzi, no tiem, kuri ir uz aizvēršanās robežas,” uzskata “Linstow” pārstāvis.
Pēc viņa teiktā, šis laiks “atsijā” tos formātus, piedāvājumus un spēlētājus, kas nav konkurētspējīgi, un tādējādi parādās jaunas iespējas jaunpienācējiem vai attīstībai. Piemēram, aprīlī “Molā” durvis vērs “Jysk” un “Pier” veikali, aktīvi paplašinās tādas ķēdes kā “Cenuklubs”, ir potenciāls tādiem jaunpienācējiem kā “Domo”, “Superlats”, “Tiger” un citiem.
Paralēli vispārējai situācijas stabilizācijai ir tautsaimniecības sektori, kas aug, un tas zināmā mērā atspoguļojas arī mazumtirdzniecībā. “Runājot par nākamo gadu, negribētos ieslīgt nedz nepamatotā optimismā, nedz pārmērīgi lielā pesimismā. Skaidrs, ka mazumtirdzniecībā no valsts budžeta konsolidācijas un nodokļu paaugstināšanas summārais efekts nebūs pozitīvs. Tomēr “zemākais punkts” ir sasniegts, un, ja nebūs negaidītu satricinājumu, nākamgad strādāsim ar nelielu pieaugumu,” prognozēja Budļevskis.
“Linstow Center Management” ir nekustamā īpašuma apsaimniekotājs un attīstītājs pieciem “Galactico” tirdzniecības centriem Latvijā – “Galerija Centrs”, “Mols”, “Origo”, “Dole”, “Alfa”, kā arī lielākajam tirdzniecības centram – “Ülemiste” Igaunijā. Kopējā “Linstow” apsaimniekojamā tirdzniecības centru platība Latvijā ir 230 000 kvadrātmetru, bet visā Baltijā 275 000 kvadrātmetru. Kompānijas pašreizējās kopējās investīcijas Baltijā atvērto tirdzniecības centru segmentā sasniedz vairāk nekā 200 miljonus eiro (140 miljonus latu).
Nekustamo īpašumu apsaimniekotājs “Linstow” pagājušajā gadā nopelnījis 158 605 latus, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas “Lursoft” informācija.
2008.gadu kompānija noslēdza ar 480 918 latu peļņu.
Pērn “Linstow” strādājis ar 4,21 miljona latu apgrozījumu, kas ir mazāks nekā gadu iepriekš sasniegtie 5,2 miljoni latu.
NOZARE.LV
Komentāri