Ekonomiskās situācijas stabilizēšanos Latvijā apliecina jauno mobilo telefonu pārdošanas pieaugums, intervijā laikrakstam “Neatkarīgā” norāda SIA “Latvijas Mobilais telefons” (LMT) vadītājs Juris Binde.
“Šobrīd stāvokli varētu raksturot ar vārdiem – piesardzīgs optimisms. Lielā lejupslīde ir apstājusies. Iemesli ir vairāki, bet viens no būtiskākajiem faktoriem ir tāds, ka cilvēki ir vairāk adaptējušies jaunajiem apstākļiem un sākuši racionālāk plānot savus izdevumus. Vieglā brīvā nauda, kas ienāca kredītu un citās formās, ir izbeigusies, un bija jāatgriežas pie normālas dzīves,” situāciju raksturo Binde.
Indikators, kas liecina, ka situācija stabilizējas, ir pārdoto jauno mobilo telefona aparātu skaits, kas ir sācis palielināties. Iepriekšējā gadā jaunu mobilo telefonu pārdošanas apjomi ievērojami samazinājās. Pērn cilvēki uz brīdi pārtrauca mainīt savus telefonus pret modernākiem, bet patlaban šis process ir atsācies un ar labiem rādītājiem, norāda LMT prezidents.
LMT ienākumi ir mazāki nekā pirms gada. To daļēji iespaidoja Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmums, nosakot starpsavienojuma maksas samazinājumu par 25% katrā nākamajā gadā. Tas mazāk ietekmē operatoru peļņu un rentabilitāti, jo samazinās gan izdevumi, gan ienākumi, bet daudz lielāku ietekmi tas atstāj uz pārdošanas apjomiem un ieņēmumiem.
Tāpat ieņēmumu apjomu samazinājusi Eiropas Savienības direktīva par viesabonēšanas tarifu samazināšanu. “Arī šī direktīva līdzīgi ietekmēja visus operatorus. Šis lēmums bija apsveicams, jo bija valstis, kurās viesabonēšanas tarifi bija pārsnieguši pat veselā saprāta robežu. Ārpus Eiropas dažviet šādi tarifi ir sastopami joprojām, piemēram, Krievijā vai ASV. Īpaši tas atteicas uz datu pārraidi, piemēram, ASV ir operatori, kuri pieprasa pat desmit dolārus par megabaitu,” norāda Binde.
Analizējot situāciju ar juridisko personu rēķinu kavēšanu, LMT vadītājs norāda, ka kopējā maksājumu disciplīna, raugoties no vairāku gadu skatpunkta, ir pasliktinājusies. Taču ne tik ļoti, lai būtiski ietekmētu LMT darbību.
“Telekomunikācijas ir joma, kas visiem ir nepieciešama. Prioritāšu sarakstā maksa par telefonu ir ar lielāku svarīgumu nekā par citiem pakalpojumiem. Ir, protams, rādītāji, kas ir pasliktinājušies, bet pēdējā gada laikā skaitļi ir stabilizējušies un var pat vērot, ka maksājumu disciplīna uzlabojas. Turklāt par nemaksāšanu sakarus atslēdz. Mobilais telefons ir vajadzīgs, un maksājumu disciplīna ir apmierinoša,” akcentē Binde.
NOZARE.LV
Komentāri