Sociālā tīkla “Draugiem.lv” izstrādātais interneta portālu lietotāju autentifikācijas rīks, kas domāts anonīmu ķengu novēršanai ziņu portālu komentāros un diskusiju forumos, nav guvis īpašu lielu atsaucību, biznesa portālam “Nozare.lv” atzina sociālā tīkla runasvīrs Jānis Palkavnieks. Šo rīku “draugiem.lv” bez maksas sāka piedāvāt 2011.gada rudenī. “Lielie portāli pret ideju izturējās atturīgi, vienīgi “Tvnet” pats izstrādāja kaut ko līdzīgu,” sacīja Palkavnieks. Rīks, kuru var lejuplādēt no mājaslapas “www.diskusijām.lv”, ir ticis izmantots vairākos mazos ziņu, informatīvos un diskusiju portālos. Kā piemēru Palkavnieks minēja portālu “www.liepajasblogs.lv”. Jau ziņots, ka “www.diskusijam.lv” var iegūt kodu, ko iekļaut mājaslapā vai portālā, lai lietotāji un komentētāji var tādējādi sevi autorizēt un identificēt. Lai autorizētos, lietotājs var izmantot savu sociālo tīklu “draugiem.lv”, “Facebook”, “Twitter” vai “Google” pakalpojumu autorizēšanās identitāti. Rīka mērķis ir uzlabot diskusiju toni interneta komentāros, jo pat ar “neīstu” vārdu lietotāju ir iespējams identificēt ar vismaz vienu citu sociālo tīklu, kur atrodams tā īstais vārds vai vismaz pastāvīga, stabila identitāte. Palkavnieks pieļāva, ka daži no lielajiem ziņu portāliem uzskata, ka anonīma lamāšanās vai ķengu rakstīšana ar dažkārt kolorītiem pseidonīmiem rada zināmu izklaidi lasītājiem un vairo portāla apmeklētāju skaitu, no kura ir atkarīgs portālā ievietoto reklāmu izcenojums. Tādēļ šie portāli nesteidzas uzlabot savu autentifikācijas sistēmu, vienlaikus apgalvojot, ka cenšoties dažādos veidos novērst rupjības un ķengāšanos komentāros. “Nozare.lv” ir novērojis, ka visvairāk rupju lasītāju komentāru latviskos ziņu portālos parādās pie rakstiem par nacionāliem jautājumiem, kā arī seksuālām minoritātēm. Jau ziņots, ka “Draugiem.lv” īpašnieks SIA “Draugiem” 2010.gadā strādājis ar 389 105 latu peļņu, kas ir aptuveni divas reizes vairāk nekā gadu iepriekš. Sociālajam tīklam ir aptuveni divi miljoni reģistrēto lietotāju, ieskaitot, visticamāk, personas ar vairākiem profiliem un viltus profilus. Kā liecina interneta pētniecības un analīzes kompānijas “Gemius” dati, “Draugiem.lv” 2011.gada jūlijā bija 680 169 apmeklētāji un tas bija otrs populārākais portāls Latvijā aiz “Inbox.lv” ar 780 169 apmeklētājiem. Kā liecina “Lursoft” informācija, 89,17% “Draugiem” kapitāla daļu pieder Agrim Tamanim, 5% – Mārtiņam Pikšenam, 4,72% – Laurim Libertam un 11% – Belizā reģistrētajai “Weton Style Limited”. NOZARE.LV
Komentāri