Piecu mēnešu laikā, kopš AS “Cēsu alus” ieguva košera sertifikātu eksporta darījumiem Izraēlā, šajā tirgū realizēti 400 000 skārdeņu “Cēsu Pilsener” alus, kas par 33% pārsniedz plānotos apjomus.
Kā biznesa portālam “Nozare.lv” atzina uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere, sadarbība šajā valstī patlaban vēl ir attīstības stadijā.
“Sadarbība sākta nesen, tādēļ pirmos rezultātus vērtējam pozitīvi, un tiem ir stabila izaugsmes tendence. Patlaban koncentrējamies tieši uz šī viena zīmola izplatīšanu,” sacīja Sietiņsone-Zatlere.
Viņa arī atzina, ka turpmākajos mēnešos, kad Izraēlā sāksies aktīvā tūrisma sezona, pieprasījums pēc košera alus varētu vēl palielināties.
Kā ziņots, košera alus sertifikātu “Cēsu alus” saņēma marta beigās, kas atļāva visu uzņēmuma ražoto alus šķirņu izplatīšanu Izraēlā, kur aptuveni 50% tirdzniecības vietās nepieciešams alus košera sertifikāts. Iepriekš tika prognozēts, ka veiksmīgas sadarbības gadījumā uz Izraēlu tiks nosūtītas 300 000 alus skārdeņu.
Patlaban kopumā aptuveni 15% no “Cēsu alus” ražotās produkcijas tiek eksportēta, galvenās eksporta valstis ir Baltija, Lielbritānija, Īrija un Izraēla. Salīdzinājumā ar 2010.gadu, kopējais eksporta apjoms pērn pieauga par 63%.
Alus darītavas “Cēsu alus” apgrozījums pagājušajā gadā pieaudzis par 10,85%, sasniedzot 33,702 miljonus latu, liecina “Firmas.lv” informācija. 2010.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 30,403 miljoni latu.
“Cēsu alus” peļņa samazinājusies vairāk nekā divas reizes – no 980 388 latiem 2010.gadā līdz 387 105 latiem 2011.gadā.
“Cēsu alus” ir otra lielākā alus darītava Latvijā. “Cēsu alus” 99% balsstiesīgo akciju pieder somu koncernam “Olvi Ooj”.
“Cēsu alus” produktu portfelī ir plaši pārstāvētas astoņas dzērienu kategorijas: alus, alus kokteiļi, alkoholiskie kokteiļi, sidri, enerģijas dzērieni, kvass, sulas, bezalkoholiskie dzērieni.
NOZARE.LV
Komentāri