Pēdējā pusgada laikā vērojamā ekonomikas izaugsme nav vēl atstājusi pozitīvu ietekmi uz Latvijas alus tirgu, attiecīgi neveicinot kopējo tirgus attīstību, atzina uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere.
“Kopumā alus tirgus attīstība šogad vērtējama kā stabila – bez īpašiem kritumiem vai apjoma pieauguma. Kopumā ekonomikas izaugsme pagaidām pozitīvu ietekmi uz alus tirgu nav atstājusi. Arī patlaban, neskatoties uz ievērojami siltiem laikapstākļiem, ziemas sezona alus nozarē ir jūtama ar ievērojami mazāku pieprasījumu kā vasarā. Tomēr, salīdzinot ar aizvadītā gada lielo salu, neliels pieaugums pirmajos ziemas mēnešos varētu būt,” sacīja uzņēmēja.
Viņa norādīja, ka ziemas sezonā tradicionāli pieaug pieprasījums pēc portera tipa alus, tādēļ arī ražotāji paplašina sortimentu ar šī tipa alus šķirnēm tieši ziemas mēnešos.
“Portera tipa alus ziemas sezonā aizņem līdz pat 5% no kopējā alus apjoma stikla pudelēs. Šogad esam bijuši šajā segmentā īpaši inovatīvi un pirmo reizi Latvijas tirgū piedāvājām portera alu īpaša Ziemassvētku dizaina skārdenē. Šī inovācija ir ļāvusi paplašināt gan kopējo portera tipa alus tirgu, gan dubultot “Cēsu ziemas portera” pārdošanas apjomus,” atzina Sietiņsone-Zatlere.
“Cēsu alus” jau kopš 2005.gada ražo portera tipa alu un piedāvā to patērētājiem, sākoties ziemas sezonai. Šogad “Cēsu ziemas porteris” pieejams ierastajā stikla pudelē, gan arī pirmo reizi Latvijā – skārdenē.
Kā ziņots, “Cēsu alus”, 2008.gadā investējot septiņus miljonus latu un uzstādot Latvijā pirmo un vēl arvien vienīgo skārdeņu pildīšanas līniju alus rūpniecībā, 2011.gadā spēja ieņemt 40% tirgus daļu kopējā alus skārdeņu segmentā.
Saskaņā ar Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA “Lursoft” informāciju “Cēsu alus” apgrozījums pērn audzis par 12,46%, sasniedzot 30,4 miljonus latu pret 27,03 miljoniem latu 2009.gadā.
“Cēsu alum” gandrīz seškārtīgi pieaugusi arī peļņa – no 134 741 lata 2009.gadā līdz 980 387 latiem 2010.gadā.
“Cēsu alus” 99% balsstiesīgo akciju pieder somu koncernam “Olvi Ooj”. Kopš 2001.gada uzņēmuma attīstībā investēti 27 miljoni latu. 2008.gadā ražotnē tika uzstādīta Baltijā jaudīgākā skārdeņu līnija.
“Cēsu alus” produktu portfelī pārstāvētas astoņas dzērienu kategorijas: alus, alus kokteiļi, alkoholiskie kokteiļi, sidri, enerģijas dzērieni, kvass, sulas, bezalkoholiskie dzērieni. NOZARE.LV
Komentāri