Cēsīs turpinās apjomīgi ielu rekonstrukcijas darbi, kas šovasar norit Valmieras, Gaujas un Līgatnes ielā, informēja Cēsu novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Karlsberga.
Valmieras ielas rekonstrukcijas laikā noasfaltēts posms no Rūpniecības ielas līdz pilsētas robežai un ierīkots gājēju celiņš, savukārt no E.Treimaņa-Zvārguļa ielas līdz pilsētas robežai izbūvēts apgaismojums. Darbi tuvojas noslēgumam, tie jāpabeidz līdz 1.oktobrim.
Līgatnes ielā posmā no Gaujas ielas līdz Jurģu ielai tiks asfaltēta brauktuve, izbūvēts gājēju celiņš un lietus kanalizācija, kā arī no Gaujas līdz Mednieku ielai izbūvēts ielas apgaismojums.
Gaujas ielas posmā no Palasta ielas līdz Lauku ielai rekonstrukcijas laikā notiek ielas asfaltēšana, gājēju celiņu bruģēšana, lietus ūdens kanalizācijas izbūve, kā arī ielas apgaismojuma izbūve no Palasta līdz Cīrulīšu ielai.
Atklāta konkursa rezultātā visās ielās brauktuvju un gājēju celiņu izbūvi veic SIA “Binders”, bet apgaismojumu izbūvē SIA “Spriegums”.
Saskaņā ar līgumu remontdarbi jāpabeidz līdz 1.oktobrim, taču atsevišķos posmos tie objektīvu iemeslu dēļ kavēsies. Viens no iemesliem ir papildu darbi, kas jāveic Gaujas ielā neparedzēto lietus izskalojumu dēļ Vintergravas apkārtnē.
Otrs iemesls ir iekavētā konkursu procedūra. Vienlaicīgi Cēsu ūdenssaimniecības attīstības trešās kārtas projekta ietvaros pašvaldības uzņēmums “Vinda” veic pilsētas ūdensvada un kanalizācijas tīklu rekonstrukciju. Tā kā konkursa par tiesībām uz pasūtījumu rezultāti tika pārsūdzēti un rekonstrukcijas darbu uzsākšana aizkavēta, ceļu būvētāji Līgatnes un Gaujas ielu pilnībā varēs atjaunot tikai tad, kad būs pabeigta ūdensvada un kanalizācijas tīklu ieklāšana.
Kā informē Karlsberga, remontdarbu dēļ ir apgrūtināta piekļūšana objektiem Gaujas ielā un iedzīvotāji jautā, kāpēc nevar braukšanai atvērt vienu braukšanas joslu.
Projekta vadītājs Cēsu novada pašvaldības izpilddirektors Andris Mihaļovs skaidro, ka Gaujas ielas posmā pāri Vintergravai ir radusies sarežģīta situācija. “Tur upītes un lietus ūdeņi skalo ceļa pamatni, radot nogruvumu un bīstamu situāciju. Tāpēc remontdarbu laikā šajā posmā nepieciešamības gadījumā iebraukt atļauts vien operatīvajam transportam un iedzīvotājiem, kam jānokļūst savās mājvietās. Pārējiem, arī sabiedriskajam transportam, jāveic apkārtceļš, sekojot norādēm. Tuvojas 1.septembris, un esam vienojušies ar celtniekiem, ka līdz mācību gada sākumam darbi Gaujas ielā būs pavirzījušies tiktāl, lai nodrošinātu iespēju piebraukt pie 1.pamatskolas.”
2011.gadā Cēsīs plānots rekonstruēt Jāņa Poruka ielu posmā no Lapsu ielas līdz pilsētas robežai un Gaujas ielu posmā no Cīrulīšu līdz Pētera ielai.
Poruka ielā posmā no Lapsu līdz Palmu ielai plānots izbūvēt ielas apgaismojumu, lietus ūdens kanalizāciju, ielas asfaltbetona segumu un gājēju ietvi un veloceliņu. Savukārt Gaujas ielā plānots izbūvēt lietus ūdens kanalizāciju, ielas asfaltbetona segumu un gājēju ietvi un veloceliņu. Tāpat arī plānots rekonstruēt Zaķu ielas pārvadu un Akmens ielu, un, lai nodrošinātu ērtu un drošu nokļūšanu uz jauno bērnudārzu, rekonstruēs arī Saules ielu.
“Pašvaldības prioritāte ir rūpes par drošību un ielu sakārtošana pie skolām un bērnudārziem, ko pamatā esam veikuši. Svarīgi ir arī veidot ērtus apbraucamos maršrutus, lai maksimāli no transporta atslogotu pilsētas centru,” skaidro Mihaļovs.
Maģistrālo – Valmieras, Gaujas, Cīrulīšu, Līgatnes, Vaives, J.Poruka – ielu rekonstrukcija notiek Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projektā. Darbu kopējās izmaksas ir 3,86 miljoni latu, no kuriem gandrīz 406 000 ir pašvaldības līdzfinansējums, bet valsts dotācija gandrīz 174 000. ERAF finansējums ir gandrīz 3,3 miljoni latu.
Šī paša projekta ietvaros jau pabeigta Cīrulīšu ielas rekonstrukcija, noasfaltējot brauktuvi, izbūvējot gājēju celiņus un ielas apgaismojumu.
LETA
Komentāri