Nākot pavasarim, aktivitāte jūtama arī lietoto auto tirdzniecībā. “Druva” devās uz vairākām vēsturiskā Cēsu rajona auto tirdzniecības vietām, lai noskaidrotu situāciju.
Lielākoties visi auto tirgotāji atzīst, ka ziema ir bijis klusāks periods, bet aktīvāka darbība sākas pavasarī.
SIA “Līgatnes auto" pārstāvis Sandris Sārna stāsta, lai arī dabā pavasaris īsti jūtams vēl nav, tomēr rosība auto tirdzniecībā par to jau vēsta. Viņš gan arī uzsver, ka krīze beigusies, iespējams, Rīgā, bet ne Latvijas reģionos.
“Auto katrs iegādājas pēc savas rocības. Cilvēki ir sākuši domāt vairāk par to, kādu auto iegādāties. Būtiska ir ne tikai degvielas ekonomija, bet arī auto praktiskais pielietojums ikdienā. Pieredze rāda, ka lielāka interese ir par auto, kas ražoti pēc 2000. gada. Tāpat interesanti, ka tikai aptuveni desmitā daļa klientu šobrīd izvēlas auto iegādāties līzingā, pārējiem jau ir savi līdzekļi auto iegādei. Tie, kas savus spēkratus iegādājās treknajos gados, šobrīd sāk domāt par auto nomaiņu, tomēr ne visiem finansiālie līdzekļi ir līdzvērtīgi toreizējai situācijai. Tad nu cilvēki brauc uz placi, vērtē, skatās un domā, kas viņiem šobrīd ir pa kabatai. Interesanti ir arī tas, ka tie klienti, kuri krīzes laikā iegādājās, piemēram, golfiņu, šobrīd, uzlabojoties finansiālajai situācijai, domā jau par kaut ko labāku. Jāteic, ka katra klienta situācija ir visai atšķirīga, jo arī mūsu ikdiena pierāda to, ka dzīvojam dažādi,” situāciju vērtē S. Sārna, atklājot, ka vidējā lietotā auto cena ir robežās no četriem līdz sešiem tūkstošiem eiro.
Autotirgotājs no Līgatnes atzīst, ka lielāka rosība auto placī jūtama vasarā, kad Latvijā viesojas vairāk ārzemēs strādājošo tautiešu, kuri nopelnījuši naudu jauna auto iegādei.
Tam piekrīt arī SIA “Sars auto” īpašnieks Cēsu pusē Artūrs Leinasars, kurš norāda, ka Ziemassvētki un Jāņi ir laiks, kad viesstrādnieki no ārzemēm atgriežas Latvijā un iegādājas auto. A.Leinasars, viens no Cēsu apkaimē lielāko lietoto auto tirgotavu īpašniekiem, norāda, lai arī mūsdienās auto ir samērā dārgi un konkurentu skaits Cēsīs arī tikai pieaug, tomēr auto tirdzniecībā nekas uz vietas nestāv.
“Nav gluži tā, ka cilvēkiem nav naudas. Patiesībā varētu teikt, ka Latvijā nauda bijusi vienmēr, un tā arī cilvēkiem ir patlaban. Redzu, ka klienti bieži savu nākamo spēkratu neizraugās no auto placī esošajām automašīnām, bet izvēlas pasūtīt konkrētu auto modeli ar īpašu komplektāciju. Piemēram, patlaban viens klients ir pasūtījis “Audi A8″ markas automašīnu ar divpadsmit cilindru sešlitrīgu benzīna dzinēju. Ņemot vērā degvielas cenas un servisa izmaksas šādam auto, pirkums ir tiešām īpašs,” smejas A. Leinasars un prognozē, ka šajā vasarā būs vērojams auto tirdzniecības pieaugums.
Uzņēmējs norāda, ka krīzi pārvarēt izdevās, paplašinot tirdzniecības piedāvājumu, tagad tiek pārdotas arī eļļas, smagā tehnika, kā arī jaunas automašīnas. Sākoties vasaras sezonai, placī plānots ievest septiņu marku jaunas automašīnas. Noiets tām ir, pērn pārdoti pat 12 jauni auto.
Nedaudz citāds skatījums ir auto plača “Aihers” pārstāvjiem no Cēsīm, kuri norāda, ka viņi neizjūt sezonālu tendenci. Viņuprāt, cilvēki auto pērk tad, kad tas nepieciešams, un katru gadu tas ir citādi. Autotirgotāji “Druvai” norāda, ka daudzi nāk skatīties, bet pērk maz. Tāpat daudzi pircēji interesējas par līzinga iespējām un skatās, kurai finanšu kompānijai ir izdevīgāki nosacījumi. Ievērots, ka autovadītāji biežāk izvēlas mašīnas ar dīzeļdzinējiem un mazlitrāžas auto.
Daudzus gadus lietoto auto tirdzniecībā darbojas arī Sandris Sovers, iepriekš tirgojot auto Priekuļu novada Bērzkrogā. Šobrīd S. Sovers, iekārtojot jaunu lietoto auto tirdzniecības vietu, biznesu turpina Cēsīs. Viņš norāda, ka automašīnas cena, ko iegādājas vidusmēra cēsnieks, ir aptuveni trīs tūkstoši eiro. Viņš gan bilst, ka lietoto auto tirgus Cēsīs normāli funkcionē, pateicoties līzinga kompāniju un banku sniegtajiem pakalpojumiem.
Sandis Čemme
Komentāri