Reklāmas nozares pārstāvji pozitīvi vērtē ideju par vienādām prasībām reklāmas izvietošanai publiskās vietās visā Latvijā, liecina biznesa portāla “Nozare.lv” veiktā reklāmas nozares pārstāvju aptauja.
Kā ziņots, Ministru kabinets šodien akceptēja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavoto noteikumu projektu par vienādām prasībām reklāmas izvietošanai publiskās vietās visā Latvijā. Līdz šim valsts līmenī reklāmas izvietošana un ekspluatācijas saskaņošana ar pašvaldību netika regulēta.
Radošās mediju aģentūras “Initiative” vadošais partneris Rihards Frīdenbergs norādīja, ka sagatavotais noteikumu projekts par vienādām prasībām reklāmas izvietošanai publiskās vietās visā Latvijā ir vērtējams kā progresīvs solis konkrētā reklāmas sektora sakārtošanai.
“Viennozīmīgi jāpiekrīt ministrijas pārstāvju paustajam viedoklim, ka līdz ar šādu noteikumu apstiprināšanu mazināsies to reklāmdevēju galvassāpes, kuri darbojas plašāk kā vienas pašvaldības teritorijā,” teica Frīdenbergs.
Pēc “Initiative” vadošā partnera teiktā, līdzšinējo praksi reklāmdevēji un aģentūras uztvēra kā normu, lai gan klusībā ikviens cerēja uz uzlabojumiem.
“Iepazīstoties ar noteikumu projektu, rodas ticība, ka šis ir tikai viens no pirmajiem soļiem reklāmdevēju ikdienas saistību ar pašvaldībām sakārtošanā, kas noteikti jau pavisam tuvā nākotnē uzlabos ikdienas darbu. Jāuzslavē arī iniciatīva par atsevišķu sektoru, piemēram, autoostas, lidostas, sabiedriskais transports, neklasificēšanu tajos mediju kanālos, uz kuriem saskaņošana vispār tiktu attiecināma,” uzsvēra Frīdenbergs.
Arī vides reklāmas aģentūras “Clear Channel Latvia” valdes locekle Everita Ušacka jaunos noteikumus vērtēja pozitīvi un uzsvēra, ka visā valstī beidzot tiek noteikta vienota sistēma, pēc kuras vadīties vides reklāmas izvietošanā.
“Pozitīvi, ka ministrija šo noteikumu pieņemšanā ir ņēmusi vērā ne tikai vides reklāmas uzņēmumu, bet arī citu uzņēmēju intereses,” pauda Ušacka.
Latvijas Reklāmas asociācijas padomes loceklis un mediju aģentūras “Media House” vadītājs Juris Liepiņš norādīja, ka, no vienas puses, vienoti noteikumi vienkāršos reklāmas izvietošanas procesu un ļaus ietaupīt laiku, taču, no otras puses, vienotajos noteikumos varētu tikt noteikti arī ierobežojumi, piemēram, politiskās reklāmas, alkohola vai neveselīgas pārtikas reklāmas aizliegums konkrētajā publiskajā vietā.
Ideju par vienādām prasībām reklāmas izvietošanai publiskās vietās atzinīgi vērtēja arī Vides reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Ilma Kauliņa. Vienlaikus viņa norādīja, ka ir svarīgi, kā šī ideja tiks īstenota dzīvē un vai jauno kārtību būs viegli ievērot ne tikai nozares profesionāļiem, kas ikdienā darbojas reklāmas jomā, bet arī tiem, kuru ikdiena ar reklāmas nozari nav saistīta un kuri reklāmu publiskā vidē izvietos, piemēram, reizi gadā.
NOZARE.LV
Komentāri