SIA “Vidlatauto”, kas veic pasažieru pārvadājumus Alūksnes un Apes novados, 24.martā piedalīsies brīdinājuma protesta akcijā, kuras mērķis ir parādīt, kāda situācija var rasties pasažieru pārvadājumu jomā pēc valsts budžeta finansējuma samazinājuma.
Akcijas dienā šajos novados nekursēs vairāk nekā 15 autobusu reisi, informēja Alūksnes novada domes pārstāve Evita Aploka.
“Samazinoties valsts budžeta finansējumam, vairs nevarēsim nodrošināt pasažieru pārvadājumus pat līdzšinējā apjomā, kaut gan jau tagad maršruti nodrošina galvenokārt minimālās iedzīvotāju vajadzības – nokļūšanu darba vietās, pie mediķiem, izglītības iestādēs. Pēc pašreizējiem aprēķiniem, pasažieru pārvadājumiem finansējuma pietrūks gada pēdējiem diviem mēnešiem, tādēļ arī iesaistāmies šajā protesta akcijā,” informē SIA “Vidlatauto” valdes priekšsēdētājs Edvīns Strickis.
Protesta akcijas dienā Alūksnes un Apes novadā nekursēs 16 SIA “Vidlatauto” reisi: Liepna-Beja-Alūksne plkst.8.15, Alūksne-Beja-Liepna plkst.13, Alūksne-Kolberģis-Slimnīca-Alūksne plkst.9.50 un plkst.10.55, Alūksne-Ape-Alūksne plkst.7.40 un plkst.11.45, Alūksne-Zeltiņi-Alūksne plkst.7.30, Alūksne-Korneti-Ape-Alūksne plkst.7 un plkst.14.10, Alūksne-Sikšņi-Alūksne plkst.5.50 un plkst.14.55, Alūksne-Jaunzemi-Alūksne plkst.17.20, Alūksne-Alsviķi-Alūksne plkst.13.45, Alūksne-Kalnadruvas-Kapsēta-Alūksne plkst.12.50 un plkst.17.10, Alūksne-Kalncempji-Alūksne plkst.15.50.
Arī SIA “Norma – A” piedalīsies protesta akcijā un neizpildīs reisus Madona-Alūksne-Madona, kas pienāk Alūksnē plkst.10.21 un atiet plkst.15.50, un Rēzekne-Kārsava-Rēzekne, kas Alūksnē pienāk plkst.11.04 un atiet plkst.14.15.
Šogad valsts budžeta finansējums sabiedriskajam transportam samazināts par 9,2 miljoniem latu. Samazinot finansējumu, nav ņemts vērā ne degvielas cenu pieaugums, ne pievienotās vērtības nodokļa likmes palielināšanās no 10% uz 22%, kā arī nav paredzēts vajadzīgais finansējuma apmērs kompensācijām par to pasažieru kategoriju pārvadāšanu, kam valsts noteikusi 100% atlaidi sabiedriskā transporta izmantošanai, līdz ar to pārvadātājiem palielinājās ar pakalpojumu sniegšanu un tehniskās bāzes uzturēšanu saistītie izdevumi, radot 3,6 miljonu latu valsts finansējuma deficītu.
Pasažieru pārvadātāji aprēķinājuši, ka, lai ietaupītu trūkstošo valsts budžeta dotāciju, reģionālajos vietējās nozīmes pārvadājumos būs jāslēdz vairāk nekā 500 reisu un 4500 kilometru nobraukuma gadā. Šāda situācija novedīs pie tā, ka iedzīvotāji meklēs citus pārvietošanās variantus, izmantojot nelegālos pārvadātājus un tā nodarot kaitējumu gan regulāro pasažieru pārvadājumu sniedzējiem, gan valsts budžetam un veicinot “ēnu” ekonomiku. Savukārt līdzšinējā pārvadātāju pieredze rāda, ka, samazinot pārvadājumu apjomu vai paaugstinot braukšanas maksu, samazinās pasažieru skaits, līdz ar to sarūk arī pārvadātāju ieņēmumi.
LETA jau ziņoja, ka brīdinājuma protesta akciju 24.martā organizē Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija sadarbībā ar Latvijas Sabiedrisko apkalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrību, Latvijas Pašvaldību savienību un Plānošanas reģioniem.
LETA
Komentāri