Alojas novada pašvaldība novērsusi avārijas situāciju uz tilta pār Salacas upi Staicelē, kas radās 21.septembrī tilta sliktā tehniskā stāvokļa un ilgstošu lietavu rezultātā. Tomēr pašvaldība gaida valsts palīdzību tilta rekonstrukcijā, aģentūra LETA noskaidroja pašvaldībā.
21.septembrī iebruka tilta pār Salacas upi labās puses pieeja virzienā no Alojas uz Ainažiem, un radās izskalojums tilta sajūgumā ar uzbērumu. Izskalojums izveidojies arī zemtilta zonā, balstu tuvumā, kur ir redzami izskalojumi un grunts uzbēruma noslīdējumi 22 kvadrātmetru platībā. Izskalojuma rezultātā bojāta arī tilta kreisā pieeja, kurai nepieciešams tūlītējs remonts, lai nerastos iebrukums.
Par avārijas situāciju un tilta bojājumiem tika sastādīts apskates akts. Apskates aktu noformēja komisija, kuras sastāvā bija arī VAS “Latvijas Valsts ceļi” Vidzemes reģiona tiltu būvinženieris Guntis Dišlers.
Limbažu ceļu rajons 23.septembrī uzsāka tilta remontdarbus avārijas situācijas novēršanai. Remontdarbu laikā bīstamības novēršanai, šķērsojot tiltu, tika noteikts autotransporta svara ierobežojums līdz 10 tonnām, un organizēta transporta kustība pa vienu satiksmes joslu. Smago kravu pārvadājumiem bija jāizmanto apvedceļi – caur Vīķiem vai arī no Puršēniem uz Rozēniem.
Kā aģentūrai LETA pastāstīja Staiceles pilsētas pārvaldes vadītāja Ausma Plūme, pašlaik autotransporta svara ierobežojums no tilta noņemts, jo “Latvijas Valsts ceļi” iebilduši pret apvedceļu izmantošanu, kuriem neesot nepieciešamās kravnesības.
Tilts atrodas Alojas novada domes Staiceles pilsētas pārvaldes teritorijā uz valsts reģionālā autoceļa P15, kas reizē ir arī Staiceles pilsētas tranzīta iela, tāpēc atstāts pašvaldības pārziņā.
Līdz šim avārijas situācijas novēršanai pašvaldība izlietojusi 1190 latus un par notikušo informējusi arī Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu un Satiksmes ministrijas, kā arī VAS “Latvijas Valsts ceļi” ar lūgumu rast iespēju piešķirt finansējumu tilta remontam vai rekonstrukcijai. Atbilde vēl nav saņemta.
“Tiltam jau 2004.gadā ir uztaisīts rekonstrukcijas projekts, 2007.gadā projekts tika atjaunots. Līdzekļu trūkuma dēļ rekonstrukcija nav notikusi. Vēlāk tilts tika nodots pašvaldības pārziņā, tādēļ pašlaik valsts vairs nav ieinteresēta ieguldīt līdzekļus. 2004.gada tāmē tika norādīts, ka tilta rekonstrukcija izmaksā 565 000 latu,” pastāstīja Plūme. Viņa arī atzina, ka pašvaldībai nav pieejami šādi līdzekļi, lai tiltu rekonstruētu, tādēļ palīdzība tiek prasīta valsts institūcijām.
Esošais trīssalaidumu saliekamas konstrukcijas spriegbetona siju tilts ar kopējo garumu 67 metri ir projektēts 1959.gadā un uzbūvēts ap 1962.gadu. Tilts jau no 2004.gada ir sliktā stāvoklī.
Pēc 2004.gada datiem gada vidējā kustības intensitāte pa autoceļu P15 Ainaži-Matīši ir ap 2300 automašīnām diennaktī.
Tilts ir svarīgs tranzīta kravu pārvadāšanai, bet pašlaik, transportam šķērsojot tiltu, sajūtama spēcīga tilta šūpošanās, kas liecina par kustības pār tiltu bīstamības palielināšanos. Pēc tilta papildu apskates un pieaicinātā tilta būvinženiera slēdziena būtu jāslēdz satiksme pār minēto tiltu, jo tam nepieciešama tūlītēja rekonstrukcija.
LETA
Komentāri