Pusei Latvijas ceļu tīkla nepieciešama neatliekama rekonstrukcija, intervijā laikrakstam “Biznes&Baltija” norāda VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) valdes priekšsēdētājs Tālis Straume. Viņš atzīst, ka pārējo 50% Latvijas ceļu stāvoklis tikmēr pasliktinās. “Mums ir inženieru darba brīnumi, kad ceļa segums izturēja vairāk nekā 30 gadus, kas ir praktiski neiespējams, jo normāls ceļa dzīves cikls ir aptuveni 10-15 gadi,” uzsver LVC vadītājs, atgādinot, ka ceļam ir jāatbilst arī noteiktiem kvalitātes kritērijiem. Kā prognozē Straume, ja šo gadu vēl varēs izturēt ar samazināto finansējumu ceļiem, tad nākotnē, ja situācija nemainīsies, sāksies atsevišķu ceļu posmu sabrukums. Sākotnēji tika plānots, ka šogad valsts ceļu finansējums būs 177 miljoni latu, bet pašvaldību ceļu dotācija – 76 miljoni latu. Pēc pērn apstiprinātā budžeta ceļiem atvēlēti 122 miljoni latu, bet pēc pēdējām izmaiņām – 99 miljoni latu. 2008.gadā veikti darbi par 165 miljoniem latu. Kā liecina ekspertu aprēķini, normālai ceļu tīkla pastāvēšanai gadā jāatvēl 140-160 miljoni latu. Absolūtais ceļu uzturēšanas minimums gadā ir 53 miljoni latu, tai skaitā ziemas darbiem jāatvēl 22 miljoni latu, grants ceļu uzturēšanai desmit miljoni latu, bedru remontam – desmit miljoni latu, ceļu apkalpošanai, piemēram, ceļazīmju uzturēšanai, – pieci miljoni latu, savukārt ceļu marķēšanai – seši miljoni latu. Pārējie līdzekļi nepieciešami ceļu seguma atjaunošanai, tiltu remontiem, ceļu drošības pasākumiem. LETA
Komentāri