Līdz ar pagaidu tilta atvēršanu satiksmei šajā nedēļā Valmierā sākušies renovējamā tilta pār Gauju demontāžas darbi. Objektā tiek veikta brauktuves seguma frēzēšana, kā arī metāla konstrukciju demontāža, aģentūru LETA informēja Valmieras pašvaldībā. LETA jau ziņoja, ka pašvaldība nolēmusi izsolē pārdot no Gaujas tilta demontētos metāllūžņus. Kopējais metāllūžņu apjoms varētu būt 250 tonnas. Kā pastāstīja pašvaldības izpilddirektors Jānis Baiks, blakus rekonstruējamajam tiltam uzceltais pagaidu tilts pirmdien izturējis slodzes pārbaudes, un otrdien pār to sākusies satiksme. Pirmā diena aizvadīta mierīgi – autovadītāji brauc prātīgi un pieklājīgi. Uz tilta starp transporta līdzekļiem jāievēro 15 metru distance, lai atvieglotu ceļu autobusiem, kuri uzgriežas uz tilta. Uz pagaidu tilta uzstādīts speciāls mērinstruments, kurš regulāri mēra tilta noslodzi. Šādi mērījumi pirmajā mēnesī notiks biežāk, pēc tam to skaits tiks samazināts. LETA jau ziņoja, ka pašvaldība iecerējusi rekonstruēt tiltu pār Gauju Valmierā un darbi jau sākušies. Pašvaldības izsludinātajā konkursā par Gaujas tilta rekonstrukciju Valmierā par uzvarētāju atzīts Latvijas-Lietuvas kopuzņēmums SIA “Viadukts”. Kopumā konkursā saņemti četri piedāvājumi, un SIA “Viadukts” uzvarējis ar piedāvāto līgumcenu 1 412 240 lati bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Projektu pašvaldība īstenos, piesaistot Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējumu. Iepriekš izpētes gaitā secināts, ka pilsētas centrā esošais tilts savu mūžu ir nokalpojis. Tā balstus sāka būvēt 1939.gadā, bet 1943.gadā tiltam tika uzlikta metāla pamatne. To paveica vācu karaspēks, kuram tilts bija vajadzīgs atkāpšanās vajadzībām. 1963.gadā tilts tika rekonstruēts, atstājot metāla sijas, bet izbūvējot dzelzsbetona plāksnes koka konstrukciju vietā. Rekonstrukcijas gaitā tiks pilnībā nomainīta tilta brauktuves konstrukcija. Jaunie trotuāri abās tilta pusēs tiks veidoti 2,5 metrus plati, lai vietas pietiktu arī riteņbraucējiem. Brauktuve būs astoņus metrus plata. LETA
Komentāri