Vairāki desmiti vecpiebaldzēnu sanāca uz tikšanos ar pašvaldības un SIA “Seces koks” pārstāvjiem, lai uzzinātu, kā Vecpiebalgā tiks nodrošināta apkure un vai rasti risinājumi pēc siltuma nodrošināšanas pārtraukuma nedēļas garumā.
“Druva” jau rakstīja, ka diennakti visas pagasta centra mājas apkures katla avārijas dēļ palika bez apkures. Pagāja nedēļa, līdz siltums dzīvokļos pilnībā tika nodrošināts.
“Pirms sanāksmes tikāmies ar pakalpojumu sniedzēju, runājām par kompensāciju iedzīvotājiem. Apkures pārrāvums bija diennakti, tikai pēc nedēļas varēja uzskatīt, ka siltums tiek nodrošināts, jo līdz tam tika atjaunots siltums apkures sistēmā,” stāsta Vecpiebalgas apvienības pārvaldes vadītāja p.i. Lelde Burdaja un paskaidro, ka tiek rēķināts, cik megavatstundu patērēts, lai sasildītu apkures sistēmu, bet dzīvokļos siltums netika saņemts. Vienas megavatstundas izcenojums ir noteikts pašvaldības un ārpakalpojuma sniedzēja līgumā.
“Uzskatām, ka uzņēmējam jākompensē visi zaudējumi, uzņēmējs sākumā piekrita segt pusi, bet mēs tam nepiekrītam. Mutiski piedāvāti vairāki varianti. Pašvaldība piekristu 50 procentu kompensācijai, ja otru pusi no tā, ko vajadzētu samaksāt kompensācijā, uzņēmējs ieguldītu katlumājā, iegādātos vēl vienu katlu. Pakalpojumu sniedzēja arguments – ja atdod naudu kompensācijās, tad nevar nopirkt katlu. Bet vai katls jāpērk par iedzīvotājiem nenodrošināto pakalpojumu? Nedrīkst jaukt kompensāciju ar katlumājas attīstību, kas ir uzņēmēja ziņā. Līdz šim no uzņēmēja nav saņemta nekāda atbilde,” stāsta L.Burdaja un uzsver, ka sarunas ir sarežģītas.
Iedzīvotājus, saprotams, interesē kompensācija un tas, lai turpmāk dzīvokļos un mājās ir silts. Kāpēc gan būtu jāmaksā par to, kas nav saņemts? Iedzīvotāji dzīvokļus bija spiesti sildīt ar elektrību, un februārī par patērēto elektroenerģiju rēķins nebūs mazs. “Ja vēl jāmaksā par apkuri, tas nav godīgi. Iedzīvotājiem nav jācieš aukstums un nav jāmaksā par nesaņemtu pakalpojumu,” uzsver L.Burdaja.
Pārvaldes vadītāja atzīst, ka diemžēl nevar droši teikt, ka turpmāk vecpiebaldzēni nesals. “Apkures sistēmā pārrāvumi ir regulāri. Tā notika, kad bijām pārliecināti, ka nu beidzot ir siltums. Arī pirmdien sapulces laikā kārtējo reizi katls apstājās. Kad notika avārija, tika uzlikts degvielas deglis, jo gāzes deglis bija saplīsis. Pakalpojuma sniedzējs bija sācis mainīt degļus, un katls atslēdzās. Gan visu nedēļu, kamēr apkure tika atjaunota, gan tagad pašvaldības darbiniekam ir jāuzrauga katlumājas darbība, kaut tā ir uzņēmēja atbildība,” pastāsta L.Burdaja.
Apkures pārrāvums radījis arī citus zaudējumus gan pašvaldībai, gan iedzīvotājiem. Sporta zālē plīsa ventilācijas radiators, applūda gaitenis, kur nesen veikts remonts. Tā kā apkures sistēmā pazuda ūdens, vienā daudzdzīvokļu mājā aizsala caurules. Dzīvoklī bija jāuzlauž grīda, lai tās atsaldētu. Arī kaimiņu dzīvokļos nepienāca siltums. Citā daudzdzīvokļu mājā aizsala stāvvads. Tajā atsaldēšanu veica apsaimniekotājs, un par to samaksāts no mājas uzkrājuma. Biedrība uzrakstījusi iesniegumu, lai pašvaldība sedz šos izdevumus.
Par siltuma nodrošināšanu pašvaldībai ir līgums ar “Seces koku”, iedzīvotāji par pakalpojumu maksā pašvaldībai, un tā norēķinās ar uzņēmēju.
“Seces kokam” šī nav pirmā sezona, sniedzot pakalpojumu Vecpiebalgā. L.Burdaja pastāsta, ka diemžēl arī citas ziemas nav pagājušas bez apkures pārrāvumiem. Aizpērnā ziemā arī tieši visaukstākajā laikā katla darbībā bija problēmas. Toreiz tika pieprasīta kompensācija par nepiegādāto siltumu, pašvaldība izrēķināja zaudējumus, uzņēmēja aprēķini bija mazāki.
Vecpiebaldzēni nesaprot, viņuprāt, būtu normāli, ja tad, kad ārā aukstāks, telpās radiatori ir siltāki, bet Vecpiebalgā tā nav. Tas liecina, ka apkures katlam pietrūkst jaudas. Dzīvokļi ir vēsi. Apkures pārtraukums pavisam izsaldēja dzīvokļus, un tie aizvien nav iesiluši. Bērnudārzā, vidusskolā, pagastmājā, kas ir nosiltinātas, ir silti, izņemot skolas veco korpusu, kur vēsāks.
Komentāri