Ceļinieki ik dienas, strādājot uz rajona autoceļiem, piedzīvo autovadītāju bezatbildību pret ceļu satiksmes noteikumiem, kā rezultātā viņu acu priekšā notiek avārijas.
Ceļa posmā Bērzkrogs – Vecpiebalga notiek ceļa remontdarbi un ir ierobežots braukšanas ātrums, taču autovadītāji izliekas neko nemanām.
Valsts a/s “Latvijas autoceļu uzturētājs” filiāles “Vidzemes ceļi” Cēsu ceļu rajona ceļu meistars Roberts Lieldienis, neslēpjot sašutumu, saka: “Uz ceļa notiek remontdarbi. Ir uzstādītas brīdinājuma un ātruma ierobežojuma zīmes, bet autovadītāji tās klaji ignorē. Dzērbenes pagasta Kleķeros pie dzelzceļa tilta pirms divām dienām lejā pa gravu noskrēja automašīna. Un jāsaka- šeit notiekošās avārijas ir tikai un vienīgi autovadītāju bezatbildības sekas. Būtu ziema, teiktu, ka ceļinieki vainīgi, jo nebija kaisīti ceļi. Tagad ir pavasaris, no abām pusēm šim ceļa posmam ir uzstādītas brīdinājuma zīmes, un autovadītājiem būtu jābūt psiholoģiski gataviem, ka mainīsies ceļa segums.”
R. Lieldienis stāsta, ka arī ik dienas uz ceļa strādājošo darbinieku dzīvības tiek pakļautas nāves briesmām.
“Mums uz ceļa ir jāstrādā, bet pēdējos divos gados esam nolikti suņa lomā. Par mums tik raksta, ka neko nedarām, un autovadītājiem, iespējams, jau izstrādājies stereotips – “Ko mēs tur pa ceļu valkājamies?” Ir bijušas situācijas, kad autovadītāji, ieraugot mūs, vēl speciāli palielina braukšanas ātrumu. Ik dienas autovadītāji aizķer kādu no ceļu darbiniekiem. Aizvakar pat viens džips brauca garām un aizķēra vienu no strādniekiem. Autovadītājs pat neapstājās. Aizbrauca. Taču arī mēs esam tikai cilvēki un darām savu darbu,” saka ceļu meistars. Daudzus gadus strādājot savā amatā, viņš secina, ka autovadītāju kultūra ik gadu pasliktinās.
“Redzu, ka ar katru gadu autovadītāji brauc arvien nenormālāk. Un ne jau tie skrējēji ir žigulīši, bet garām ar 140 kilometriem stundā paiet džipi, un autovadītājs pat kāju no gāzes pedāļa nenoņem. Šonedēļ mums garām ar simts kilometriem stundā aizbrauca trīs lietuviešu fūres, neviens no autovadītājiem ātrumu nesamazināja. Svaigi uzklātās šķembas lidoja ceļiniekiem sejā,” savu sašutumu pauž R. Lieldienis un atzīst, ka uz ceļa strādājošiem vīriem sirdis ir pilnas. Daži no viņiem pat atsakās braukt strādāt uz ceļiem.
Ceļa posmā Dzērbenes pienotava – Vecpiebalga “Latvijas autoceļu uzturētāja” darbinieki plāno strādāt vēl trīs nedēļas, un ceļinieki aicina autovadītājus ievērot braukšanas ātrumu.
“Bedres un plaisas uz autoceļiem tiek remontētas visā Latvijā. Un autovadītājiem braukšanas kultūra un ceļu satiksmes noteikumi jāievēro jebkur, pārvietojoties ar savu auto. Domāju, ka jābūt arī kaut elementārai kultūrai pret ceļu darbiniekiem,” saka ceļu meistars un atzīst, ka saremontētais ceļu segums būs daudz kvalitatīvāks, ja autovadītāji ievēros braukšanas ātrumu.
“Kādreiz dzird sakām, ka uz autoceļiem bedru lāpīšana pabeigta, bet zīmes vēl stāv. Taču ceļam ir jāpiebraucas un vispiemērotākais
braukšanas ātrums ir tieši 50 kilometri stundā. Taču, lidojot pa autoceļiem ar 120 kilometriem stundā, visi akmeņi tiek izrauti laukā,” skaidro R. Lieldienis.
Sazinoties ar rajona policijas pārvaldes ceļu policijas priekšnieka
p.i. Andri Pāži, “Druva” guva apstiprinājumu, ka arī šajā trešdienā notikušās avārijas iemesls Kleķeros pie dzelzceļa tilta ir braukšanas ātruma neievērošana.
“Nereti autovadītāji ir tik aizņemti, ka sev apkārt neievēro neko. Un tās ir sekas. Autoceļi mums ir tādi, kādi tie ir. Un arī šo līkumu aiz Kleķeriem pie dzelzceļa tilta neviens nemainīs. Autovadītājiem ir jābūt atbildīgiem par savu braukšanas kultūru,” saka A. Pāže un atzīst, ka trešdien pie avarējušās automašīnas stūres sēdējusi sieviete.
“Nevaram teikt, ka visi autovadītāji ignorē ceļu satiksmes noteikumus, bet daudzi tiešām to dara. Īpaši noteikumus neievēro jaunieši vecumā no 18 līdz 30 gadiem. Vēlāk jau cilvēki kļūst apzinīgāki, aizdomājas par savām ģimenēm un tuvajiem cilvēkiem. Runājot par notikušajām avārijām tieši pie Kleķeru dzelzceļa tilta, neteikšu, ka situācija izvērtusies katastrofāla. Ik pa laikam kāda avārija tur notiek. Iespēju robežās uz turieni tiek aizsūtīta arī kāda ekipāža, bet katram autovadītājam līdzās piestāvēt nevaram,” tā A. Pāže.
Komentāri