
Kokapstrādes uzņēmums SIA „CED” izveidojis pirmo specializēto interneta veikalu Latvijā, kurā tirgo kokmateriālu produkciju.
Eksporta koordinators Jānis Šneiders stāsta: “Interneta veikalu sākām veidot jau pagājušā vasarā. Pārdodam pašu ražoto produkciju – mēbeles, žogus, bērnu laukumu aprīkojumu un daudz ko citu. Šīs vasaras jaunums un pieprasītākais produkts ir dārza lapene “Katrīna”.”
Vietējā tirgū uzņēmums aizņem apmēram desmit procentus. Rudenī plānots uzsākt aktivitātes Igaunijas tirgū. “Uzskatām, ka ar jaunajiem produktiem tur sev
vietu izcīnīt varēsim,” stāsta SIA “CED” finanšu direktors un valdes loceklis Andris Ziemelis,
atklājot, ka Latvijas tirgus rāda arī to, ka lielveikalu ķēdes ir diezgan pasīvas.
“Brīžiem pat izskatās, ka lielveikali nav ieinteresēti jaunu produktu tirdzniecībā un sadarbībā. Tāpēc cenšamies tirgot paši, nepaļaujoties uz citu spēkiem. Un jāatzīst, ir rezultāti,” piebilst A.Ziemelis un turpina: “Konkurence pastāv, bet, domāju, ka līdzīgiem uzņēmumiem esam kādu soli priekšā. Taču pašreizējā ekonomiskajā situācijā ir jāstrādā plānveidīgi. Jādomā uz priekšu. Tad var arī cerēt uz panākumiem.”
J.Šneiders stāsta, ka uzņēmums regulāri piedalās izstādēs un ar savu produkciju uz kopējā fona izskatās pat ļoti labi.
“Rūpējamies par jauniem produktiem, uzlabojam servisu. Nemitīgi domājam, ko un kādā kvalitātē pircējiem piedāvāt. Vēl pagājušajā gadā piegādi mājās nenodrošinājām, bet šogad varam piedāvāt arī šādu pakalpojumu. Šim mērķim iegādāti divi transportlīdzekļi. Klientam piegādājam arī mūsu ražoto kurināmo. Viena automašīna aprīkota ar ierīci, kas skaidu granulas klientam piegādā kaut vai mājas pagrabstāvā. Darbu sācis arī cehs, kurā izstrādājumus krāsojam. Tiesa, šogad ar krāsošanu tikai ieskrienamies. Galvenokārt izpildām pasūtījumus eksportam, bet arī vietējā tirgū piedāvājam krāsotas smilšu kastes,” stāsta J.Šneiders.
A.Ziemelis, vērtējot uzņēmuma darbību, saka: “Lai arī pavasarī bijām spiesti atbrīvot aptuveni piecdesmit darbinieku, turpinām strādāt. Domāju, ka šogad vietējā tirgū iztirgosim divreiz vairāk nekā pērn. Diemžēl vispārējā ekonomiskā krīze liek sevi manīt. Eksporta pasūtījumu ir mazāk.”
Turklāt finanšu direktors uzsver, ka šis Latvijā ir tikai krīzes ieskriešanās gads. Bet uzņēmuma vadība plāno, kā strādāt un pastāvēt tirgū.
Vērtējot tirgus situāciju valstī, A.Ziemelis saka: “Latvijā bieži vien līdzīgām precēm cenu diapazons ir milzīgs. Cenas nav noregulētas ne pakalpojumiem, ne produktiem. Mūsu uzņēmuma stratēģija ir tāda, ka nevietā precēm cenas necelsim. Uz pircēju jāatstāj pozitīvs iespaids. Un labākais novērtējums mūsu darbam ir tad, ja viens klients otram pasaka, ka mūsu produkts ir labs un par labu cenu.”
Komentāri