Latvijas iedzīvotājiem, izvēloties banku, trīs noteicošie faktori ir apkalpošanas līmenis bankā, pakalpojumu izcenojumi un piedāvātais pakalpojumu klāsts, liecina pētījumu centra SKDS veiktā iedzīvotāju aptauja, kas veikta pēc aģentūras LETA pasūtījuma. Apkalpošanas līmeni bankā kā svarīgāko faktoru norādīja 47,9% Latvijas lauku iedzīvotāju, 41,9% Rīgas iedzīvotāju un 43,4% citu pilsētu iedzīvotāju. Pakalpojumu izcenojumus kā svarīgāko banku izvēles faktoru norādīja 42,9% Rīgas iedzīvotāju, 40% citu pilsētu iedzīvotāju un 35% lauku iedzīvotāju. Piedāvāto pakalpojumu klāstu kā noteicošu faktoru nosauca 41,3% citu pilsētu iedzīvotāju, 38,3% Rīgas iedzīvotāju un 37,5% lauku iedzīvotāju. Lauku iedzīvotājiem ļoti svarīgs faktors bankas izvēlē ir tās atrašanās vieta, uz ko norādījuši 40,5% lauku iedzīvotāju. Šis faktors ir svarīgs arī 31,6% Rīgas iedzīvotāju un 31,5% citu pilsētu iedzīvotāju. Bankas finansiālie rādītāji visbūtiskākie bankas izvēlē ir Rīgas iedzīvotājiem (37,7%), savukārt lauku iedzīvotāji šo faktoru kā noteicošo norādījuši 24,9% atbilžu, bet citu pilsētu iedzīvotāji – 34,8% atbilžu. Pēc draugu ieteikuma banku izvēlas 24,5% Rīgas iedzīvotāju, 23,8% citu pilsētu iedzīvotāju un 23,4% lauku iedzīvotāju. Banku reklāmas savas bankas izvēlē ir ļoti maznozīmīgs faktors, jo uz to kā svarīgāko ir norādījuši 3,3% Rīgas iedzīvotāju, 3,3% lauku iedzīvotāju un 2,5% citu pilsētu iedzīvotāju. Aptauju pēc aģentūras LETA pasūtījuma veica pētījumu centrs SKDS, internetā aptaujājot 1005 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Aptauja notika laikā no 25.novembra līdz 29.novembrim. NOZARE.LV
Komentāri