Pēc nedēļas Cēsu ielās un rajona ceļos atkal trauksies sacīkšu mašīnas, klāt Cēsu rallijs, kam šogad jauns nosaukums – “ERGO rallijs Cēsis”. Šonedēļ viesu namā “Rakši” pulcējās rallija atbalstītāji un braucēji, lai kopīgi nodotos sportiski azartiskām aktivitātēm.
Atbraukušajiem nācās parādīt prasmi orientēties apvidū, dažādu braucamrīku savaldīšanā un citos pārbaudījumos. Tomēr pāri visām jautrībām gaisā virmoja tuvojošais rallijs, kas šogad solās būt īpaši aizraujošs. Kā pastāstīja tā rīkotājs Guntis Ervalds, šis būs ne tikai LMT Latvijas rallija čempionāta kārtējais, bet arī Lietuvas čempionāta posms. Sacensības pulcēs vairāk nekā simts ekipāžas, tātad arī cīņa būs īpaši spraiga.
“Rallijs kļuvis ļoti populārs savas atraktivitātes, spriedzes un blīvo rezultātu dēļ. Sacensības apmeklē vairāk nekā 60 tūkstoši skatītāju, tas ir labākais apliecinājums popularitātei,” saka G. Ervalds.
Rallijs notiks nākamās nedēļas nogalē un tradicionāli sāksies ar Kārļu ātrumposmu, bet pirmās dienas vakarā, kā ierasts, būs pilsētas posms. Tas risināsies pa tām pašām ielām kā pērn, vienīgi dažās vietās tiks samazināts ātrums, lai ralliju padarītu maksimāli drošāku. G. Ervalds norāda, ka pilsētas posms ir neatņemama rallija sastāvdaļa, ja tas nes Cēsu vārdu, vienam no posmiem jābūt pilsētā. Sacensības otrā dienā kā allaž risināsies Piebalgas, Zaubes un Nītaures ceļos. Tiesa, rallijs ne visiem sniedz pozitīvas emocijas, jo nereti nākas ciest zemju īpašniekiem, kuru teritorijas “iekaro” skatītāji. G. Ervalds aicina iedzīvotājus izrādīt sapratni pret iebraucējiem: ”Katram jāmēģina sargāt savu privātīpašumu, jo ne visi skatītāji ir saprotoši. Vajadzētu sākt ar skaidrošanu, jo tam Rīgas pāķim ir pilnīgi vienalga, sējums vai zāle, viņam tas vienkārši ir zaļš lauks. Ja izskaidros, ka šajā laukā aug maizīte, kas ir zemnieka iztikas avots, ka tā izmīdīšana ir tas pats, kas staigāt ar dubļainiem zābakiem pa šī biroja darboņa rakstāmgaldu, varbūt viņš sapratīs. Tikai tad, ja pretī ir klaja bezkaunība, vajadzētu meklēt spēka struktūru palīdzību.
Gribu vērst uzmanību arī uz to, ka autosports ir bīstams, mašīnu kustība var būt neprognozējama. Tādēļ vairāk nekā 100 cilvēki rūpēsies par drošību trasē, tiks novilkti 70 kilometri norobežojošo lentu, rallija žurnālā, uz ieejas kartēm un citviet būs atzīmētas bīstamās zonas. Protams, tieši tajās ir vislabākie skati, bet tomēr piesardzība jāievēro, lai rallija dienas paliktu atmiņā ar pozitīvām emocijām, nevis traģēdiju.”
Cēsu domes izpilddirektors Jānis Rozenbergs uzskata, ka pilsētai jāpiedāvā pasākumi dažāda mēroga publikai, un rallijs kopā ar nu jau tradicionālo “Disko nakti” ir viens no tādiem. Tieši šie abi pasākumi pulcējot īpaši daudz viesu.
“Protams, ir neērtības saistībā ar transporta ierobežojumiem, kaut kas tiek salauzts, bet ieguvums tomēr ir lielāks. Pašvaldība tiešā veidā neko neiegūst, bet uzņēmējdarbībai šādi svētki dod noteiktu artavu – viesnīcas, kafejnīcas, veikali ir ieguvēji. Pērn tuvākā viesnīca, kur šajās dienās varēja dabūt naktsmājas, bija Valmieras rajona Matīšos, un tas ir apliecinājums cilvēku pieplūdumam,” teica izpilddirektors.
Par satiksmes organizēšanu šajās dienās tiek īpaši domāts. Ar “CATA”, Valsts policijas un pašvaldības policijas pārstāvjiem viss pārrunāts un saskaņots. Pašvaldība iespiedīs informatīvo lapu par transporta kustības ierobežojumiem, vienā pusē būs rakstiska informācija, otrā – kartogrāfiskais attēlojums. Īpašs uzsaukums būs vecpilsētas iedzīvotājiem, kuri ierobežojumus pilsētas rallija laikā jutīs visvairāk.
Arī Valsts policijas rajona pārvaldes priekšnieka vietnieks Jānis Goba norādīja, ka autovadītājiem šajās dienās jāpievērš īpaša uzmanība ceļa zīmēm, kas domātas, nevis lai maksimāli labāk organizētu satiksmes plūsmu, nevis to ierobežotu.
“Nevajadzētu censties piekļūt maksimāli tuvu rallija norises vietai, jo policija šajās dienās strādās pastiprinātā režīmā un autovadītāji, kuri ignorēs ceļa zīmes, tiks sodīti. Šajās dienās būs liela mašīnu un cilvēku plūsma, tāpēc visiem vajadzētu būt saprotošiem un neradīt bīstamas situācijas,” uzsvēra J. Goba.
Komentāri