
A/S “CATA” publiski paziņojusi, ka no 1.jūlija ar Satiksmes ministrijas rīkojumu palielinās starppilsētu maršrutu tarifu apmēram par 25 procentiem.
“Spēkā ir stājies Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums, un mums šogad vajadzēja sākties bezbēdīgai dzīvei. Likumā noteikts, ka valstij pilnībā būtu jākompensē
pārvadātāju zaudējumi. Taču situācija ir citāda. Pēc pirmā ceturkšņa aprēķiniem esam lieli zaudētāji. No budžeta par pirmo ceturksni nesagaidījām vairāk kā 200 tūkstošus latu, un tā ir milzīga summa,” stāsta uzņēmuma izpilddirektors Andris Malkavs un skaidro, ka Satiksmes ministrija nespēj iedalīt nepieciešamo finansējumu pasažieru pārvadājumu veikšanai, līdz ar to tika pieņemts lēmums paaugstināt starppilsētu maršrutu tarifus. Cenu sadārdzinājums attiecas uz ikvienu pārvadātāju valstī. Turklāt beidzot visu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju biļešu cenas būs vienādas.
“Celsim arī vietējo maršrutu tarifus, lai samazinātu izmaksas, kas uzņēmumam palielinājušās augsto degvielas cenu dēļ. Ja tarifu paaugstināšana nesamazinās uzņēmuma izmaksas, nākotnē uzņēmums būs spiests atcelt atsevišķus starppilsētu un vietējos reisus. Laiki tiešām pienākuši grūti,” domās dalās A. Malkavs un atzīst, ka atsevišķu reisu pārtraukšana iedzīvotājiem varētu būt traģēdija, bet atzīst, ka tas tiks darīts tikai galējā bezizejas situācijā.
“Straujais degvielas cenu kāpums darījis savu. Divos mēnešos dīzeļdegvielas litra cena pieaugusi
par 12 santīmiem un augs vēl,” paredz A. Malkavs un turpina: “Pasažierus varētu nedaudz šokēt tas, ka tālsatiksmes maršrutos turpmāk iekāpšanas tarifs būs 40 santīmi.
Tas nozīmē, ka labāk ar tālsatiksmes autobusu uz Priekuļiem nevajadzētu braukt, jo biļetes cenai, kas ir 20 santīmi, klāt nāks 40 – iekāpšanas tarifs. Skaidrs, ka šādā reizē jāizvēlas braukt ar vietējo satiksmi. Rajona satiksmē iekāpšanas tarifs līdz šim bija desmit
santīmi, tagad būs 20. Rajona satiksmē biļešu cena palielināsies vidēji par 15 santīmiem.”
Uzņēmuma izpilddirektors atzīst, ka nekas nav tik lēni virzījies uz Eiropas līmeni kā pasažieru sabiedriskā transporta pakalpojumu cenas.
“Degvielas, maizes, piena cenas augušas daudz straujāk. Tagad arī mēs esam spiesti pieņemt radikālus lēmumus,” tā A. Malkavs.
Komentāri