Rakstīt par autoservisiem mani pamudināja paziņa, kura sociālajos tīklos bija dalījusies pārdomās par to, kā viņai gājis autoservisā. Sieviete bija neizpratnē, kā Cēsīs strādā autoservisi un ar kādu attieksmi uzklausa klientus.
Taču pieļauju, ka varbūt mēs abas neesam objektīvas, jo vienmēr var sacīt, ka sieviete nesaprot neko ne no auto, ne no tā, ko tad vīri īsti dara servisos. Tādēļ šajā reizē bija svarīgi sameklēt cilvēku, proti, vīrieti, kuram šādas lietas gan nevarētu pārmest.
Tā nu devos uz interviju pie vīrieša autovadītāja, kuram braukšanas stāžs ir vairāk nekā 15 gadi. Varētu sacīt, ka viņš ir pedants attiecībā uz savu auto un viņam ir būtiski, lai automašīna būtu labā tehniskā stāvoklī, kopta un uzpasēta. Turklāt viņš atzīst, ka pēdējā pusgada laikā daudz laika pavadījis Cēsu autoservisos un ir gatavs padalīties pieredzē.
Tā nu cēsnieks Kristaps Mednis sāk savu stāstu: “Nereti ievērojam kādu automašīnu, kas mums ļoti patīk. Jau retāk, bet gadās, ka tiekam pie šī sapņu auto, bet tad izrādās, ka sapņu auto spiež mūs iepazīt teju visu pilsētas servisu apkalpošanas kvalitāti. Protams, daudziem no mums ir savs iecienītais autoserviss, kuram esam uzticīgi līdz dzinēju pārsega malai, bet gadās, ka iemīļotā auto remonta vieta beidz savu pastāvēšanu. Šajā situācijā ceļš līdz brīdim, kad kādu citu autoservisu var saukt par savējo, ir garš.”
K. Mednis norāda, ka viņa automašīnai pavisam negaidīti kaut kas notika un vienā brīdī viņš apjauta, ka auto piemeklē dažādas tehniskas ķibeles. Tā nu arī sākās ceļš uz autoservisiem, iepazīstot mehāniķu darba specifiku.
“Sāka krakšķēt atbalsta gultnis. Devos uz kādu servisu pilsētas centrā, kur mani bez vismazākās ieinteresētības, bet tomēr sagaidīja darbinieks, atcērtot, ka gan jau kādam no mehāniķiem būšot brīvs brīdis un līdz vakaram auto atkal būšot kārtībā. Palūdza auto atslēgas un sacīja, lai gaidu zvanu. Remonts arī ievilkās līdz vakaram, kas bija saprotami, taču divas citas lietas, saņemot auto atpakaļ, gan mani pārsteidza. Pirmā – tiku teju vai padzīts no servisa telpām, neuzzinājis atbildes uz jautājumiem par remonta gaitu. Man teica, ka darba laiks esot beidzies un mehāniķim esot steidzamas darīšanas. Otrā, iekāpjot auto, – sajutu nepatīkamu smaku. Saprotu, ka vīri, cenšoties atminēt mana auto problēmas, prātu asinājuši ar vairākiem smēķiem. Ja netraucētu nelaipnā attieksme un trīs dienas smirdoša mašīna, tad pats remonts šķita padarīts godam,” nosaka autovadītājs. Viņš bilst, ka vēl komiskāk iznācis ar auto diagnostikas veikšanu.
“Gadījās man kādā citā Cēsu servisā lūgt veikt diagnostiku, jo bija radušās problēmas ar automašīnas turbīnu. Biju jau iepriekš sasmēlies gudrības, ka manam auto ir daudz citu dažādu sīku mezglu, kas varētu traucēt normālu turbīnas darbību, tāpēc bija neremdināma vēlme noskaidrot, kas tieši ir salūzis – pati turbīna vai kāds no mezgliem. Šāds pakalpojums maksā 20 eiro, un to veic visai ātri. Komiskākais, ka pēc auto diagnostikas man mehāniķis cēli paziņoja to, ka problēma esot vai nu turbīnā vai kādā no mezgliem. Jutos vienkārši piesmiets, lai neteiktu citādi,” teic K. Mednis un turpina: “Kad vasaras beigās bija nepieciešams salabot un uzpildīt kondicionētāja sistēmu, apjautu, ka šajā mazpilsētā ir darbavietas, kur var labi nopelnīt. Darba izpilde ātra un summas apaļas. Brauc un dzesējies no šoka par iztērēto naudas kaudzi. Pieļauju, ka citi, kas tobrīd automašīnās mokoši svīda, būtu gatavi atdot lielu naudu, lai sajustu kaut niecīgu vēsa gaisa pūsmiņu, bet nez vai tik lielu.”
Stāstot par pieredzi pilsētas autoservisos, Kristaps norāda, ka patiesībā jau darba, attieksmes un kvalitātes līmenis ir dažāds.
“Tāpat kā katram pa retam gribas nopirkt un apēst dārgo torti “Cielaviņa”, arī man radās vēlēšanās savu auto palutināt solīdā servisā, kur jau pirms darbu sākšanas auto saņem baltu sēdekļa un stūres pārklāju, bet es – kafiju un ērtu stūrīti glancētu žurnālu pārlapošanai. Jā, Cēsīs ir arī pāris šādu autoservisu. Darbus šeit veic solītajos termiņos un, kā nopratu pēc cenām, arī labā kvalitātē. Lai nu ko, bet ar attieksmi pret klientu un viņa auto šādā servisā viss ir vislabākajā kārtībā. Saprotams arī, ka par oriģinālajām auto detaļām ir jāmaksā krietni vairāk nekā par lētiem pakaļdarinājumiem. Protams, arī kalpošanas laiks dārgākai detaļai ir krietni ilgāks. Līdz ar to, ja saprot, par ko ir samaksāts, tad kreņķis par iztērēto naudu sāk sarukt visai ātri,” vērtē autovadītājs K. Mednis. Viņš atklāj, ka bijusi arī situācija, kad pēc kāda servisa apmeklēšanas auto bagāžas nodalījumā atradis servisā nomainītās vecās auto detaļas. Sākumā bijis apjucis, bet tad nopratis – šādā veidā servisa darbinieki cenšas apliecināt, ka patiešām auto detaļas ir nomainījuši un vecās tad dod līdzi kā suvenīru.
“Vērtējot šo nozari no sava skatupunkta, secinu, ka Cēsīs autoservisiem darba netrūkst un par klientiem nav jācīnās. Katrs no mums brauc ar auto, katrs to kaut kur remontē, tādēļ arī šie vīri bieži vien neiespringst par kaut kādām attieksmes vai labas apkalpošanas manieres lietām. Tiesa gan, tā arī man pagaidām Cēsīs nav izdevies atrast savu autoservisu, kur es un mans auto justos gaidīti,” bilst K.Mednis.
Komentāri