Trešdiena, 17. decembris
Vārda dienas: Hilda, Teiksma

Uzticīgs līdz dzinēja pārsega malai

Liene Lote Grizāne
11:10
04.12.2015
28

Rakstīt par autoservisiem mani pamudināja paziņa, kura sociālajos tīklos bija dalījusies pārdomās par to, kā viņai gājis autoservisā. Sieviete bija neizpratnē, kā Cēsīs strādā autoservisi un ar kādu attieksmi uzklausa klientus.

Taču pieļauju, ka varbūt mēs abas neesam objektīvas, jo vienmēr var sacīt, ka sieviete nesaprot neko ne no auto, ne no tā, ko tad vīri īsti dara servisos. Tādēļ šajā reizē bija svarīgi sameklēt cilvēku, proti, vīrieti, kuram šādas lietas gan nevarētu pārmest.

Tā nu devos uz interviju pie vīrieša autovadītāja, kuram braukšanas stāžs ir vairāk nekā 15 gadi. Varētu sacīt, ka viņš ir pedants attiecībā uz savu auto un viņam ir būtiski, lai automašīna būtu labā tehniskā stāvoklī, kopta un uzpasēta. Turklāt viņš atzīst, ka pēdējā pusgada laikā daudz laika pavadījis Cēsu autoservisos un ir gatavs padalīties pieredzē.

Tā nu cēsnieks Kristaps Mednis sāk savu stāstu: “Nereti ievērojam kādu automašīnu, kas mums ļoti patīk. Jau retāk, bet gadās, ka tiekam pie šī sapņu auto, bet tad izrādās, ka sapņu auto spiež mūs iepazīt teju visu pilsētas servisu apkalpošanas kvalitāti. Protams, daudziem no mums ir savs iecienītais autoserviss, kuram esam uzticīgi līdz dzinēju pārsega malai, bet gadās, ka iemīļotā auto remonta vieta beidz savu pastāvēšanu. Šajā situācijā ceļš līdz brīdim, kad kādu citu autoservisu var saukt par savējo, ir garš.”

K. Mednis norāda, ka viņa automašīnai pavisam negaidīti kaut kas notika un vienā brīdī viņš apjauta, ka auto piemeklē dažādas tehniskas ķibeles. Tā nu arī sākās ceļš uz autoservisiem, iepazīstot mehāniķu darba specifiku.

“Sāka krakšķēt atbalsta gultnis. Devos uz kādu servisu pilsētas centrā, kur mani bez vismazākās ieinteresētības, bet tomēr sagaidīja darbinieks, atcērtot, ka gan jau kādam no mehāniķiem būšot brīvs brīdis un līdz vakaram auto atkal būšot kārtībā. Palūdza auto atslēgas un sacīja, lai gaidu zvanu. Remonts arī ievilkās līdz vakaram, kas bija saprotami, taču divas citas lietas, saņemot auto atpakaļ, gan mani pārsteidza. Pirmā – tiku teju vai padzīts no servisa telpām, neuzzinājis atbildes uz jautājumiem par remonta gaitu. Man teica, ka darba laiks esot beidzies un mehāniķim esot steidzamas darīšanas. Otrā, iekāpjot auto, – sajutu nepatīkamu smaku. Saprotu, ka vīri, cenšoties atminēt mana auto problēmas, prātu asinājuši ar vairākiem smēķiem. Ja netraucētu nelaipnā attieksme un trīs dienas smirdoša mašīna, tad pats remonts šķita padarīts godam,” nosaka autovadītājs. Viņš bilst, ka vēl komiskāk iznācis ar auto diagnostikas veikšanu.

“Gadījās man kādā citā Cēsu servisā lūgt veikt diagnostiku, jo bija radušās problēmas ar automašīnas turbīnu. Biju jau iepriekš sasmēlies gudrības, ka manam auto ir daudz citu dažādu sīku mezglu, kas varētu traucēt normālu turbīnas darbību, tāpēc bija neremdināma vēlme noskaidrot, kas tieši ir salūzis – pati turbīna vai kāds no mezgliem. Šāds pakalpojums maksā 20 eiro, un to veic visai ātri. Komiskākais, ka pēc auto diagnostikas man mehāniķis cēli paziņoja to, ka problēma esot vai nu turbīnā vai kādā no mezgliem. Jutos vienkārši piesmiets, lai neteiktu citādi,” teic K. Mednis un turpina: “Kad vasaras beigās bija nepieciešams salabot un uzpildīt kondicionētāja sistēmu, apjautu, ka šajā mazpilsētā ir darbavietas, kur var labi nopelnīt. Darba izpilde ātra un summas apaļas. Brauc un dzesējies no šoka par iztērēto naudas kaudzi. Pieļauju, ka citi, kas tobrīd automašīnās mokoši svīda, būtu gatavi atdot lielu naudu, lai sajustu kaut niecīgu vēsa gaisa pūsmiņu, bet nez vai tik lielu.”

Stāstot par pieredzi pilsētas autoservisos, Kristaps norāda, ka patiesībā jau darba, attieksmes un kvalitātes līmenis ir dažāds.

“Tāpat kā katram pa retam gribas nopirkt un apēst dārgo torti “Cielaviņa”, arī man radās vēlēšanās savu auto palutināt solīdā servisā, kur jau pirms darbu sākšanas auto saņem baltu sēdekļa un stūres pārklāju, bet es – kafiju un ērtu stūrīti glancētu žurnālu pārlapošanai. Jā, Cēsīs ir arī pāris šādu autoservisu. Darbus šeit veic solītajos termiņos un, kā nopratu pēc cenām, arī labā kvalitātē. Lai nu ko, bet ar attieksmi pret klientu un viņa auto šādā servisā viss ir vislabākajā kārtībā. Saprotams arī, ka par oriģinālajām auto detaļām ir jāmaksā krietni vairāk nekā par lētiem pakaļdarinājumiem. Protams, arī kalpošanas laiks dārgākai detaļai ir krietni ilgāks. Līdz ar to, ja saprot, par ko ir samaksāts, tad kreņķis par iztērēto naudu sāk sarukt visai ātri,” vērtē autovadītājs K. Mednis. Viņš atklāj, ka bijusi arī situācija, kad pēc kāda servisa apmeklēšanas auto bagāžas nodalījumā atradis servisā nomainītās vecās auto detaļas. Sākumā bijis apjucis, bet tad nopratis – šādā veidā servisa darbinieki cenšas apliecināt, ka patiešām auto detaļas ir nomainījuši un vecās tad dod līdzi kā suvenīru.

“Vērtējot šo nozari no sava skatupunkta, secinu, ka Cēsīs autoservisiem darba netrūkst un par klientiem nav jācīnās. Katrs no mums brauc ar auto, katrs to kaut kur remontē, tādēļ arī šie vīri bieži vien neiespringst par kaut kādām attieksmes vai labas apkalpošanas manieres lietām. Tiesa gan, tā arī man pagaidām Cēsīs nav izdevies atrast savu autoservisu, kur es un mans auto justos gaidīti,” bilst K.Mednis.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Izlocīt puķes

06:08
17.12.2025
4

Rīdzenē vienā no ārēji tik līdzīgajiem daudzdzīvokļu namiem sastopu bijušo bērnudārza audzinātāju Annu Kosovu. Viņa no saviem 70 gadiem vairāk nekā divus desmitus gandrīz katru brīvo mirkli veltījusi japāņu papīra locīšanas mākslai jeb origami. “Vienkārši esmu cilvēks, kurš grib visu ko pamēģināt,” iesākumu atceras kundze, atklājot, ka pēc kādā video ieraudzītā parauga ienācis prātā izlocīt […]

Pilsētvides risinājumi – dizains, kas apvieno funkcionalitāti un drošību

10:30
16.12.2025
18

Pilsētvides attīstība balstās trīs galvenajos principos – estētikā, funkcionalitātē un drošībā. Labi izstrādāta vide kalpo iedzīvotājiem, uzņēmumiem un pilsētas viesiem, radot vietu, kur cilvēki var ērti pārvietoties, strādāt, socializēties un atpūsties. Pilsētvides kvalitāti nosaka ne tikai arhitektūra, bet arī pārdomāts aprīkojums, kas nodrošina kārtību, orientēšanās ērtību un patīkamu atmosfēru. Pilsētvides aprīkojumam ir nozīmīga loma šajā […]

Bruņinieks ar zelta komandu

05:17
15.12.2025
271
1

Novembrī tradicionālajā Cēsu novada pašvaldības darbinieku apbalvošanas pasākumā tika teikts paldies par ieguldīto darbu, atbildību un sirdsdegsmi. Galveno, pirmās pakāpes apbalvojumu “Bruņinieks”, saņēma Juris Joksts, Cēsu Digitālā centra vadītājs, par izciliem sasniegumiem un ieguldījumu Cēsu novada digitālās attīstības veicināšanā. Juris uzsver, ka šādu balvu diez vai iegūtu bez savas lieliskās “zelta” komandas. “Druva” aicināja Juri […]

Cimdos māksla un atmiņu zīmes

06:31
12.12.2025
62

Pirms Ziemassvētkiem skaistu dāvanu saņems rokdarbnieces, stāstu un Latvijas kultūras un sabiedriskās dzīves pētnieki. Tā ir Elīnas Apsītes grāmata “Dzīvais cimds. Jette Užāne” par dzērbenieti Cimdu Jettiņu. Viņas simtgadei Cēsu muzejā bija veltīta audiovizuāla izstāde “Dzīvais cimds”. Tā saņēma “Latvijas Dizaina gada balvas 2025” žūrijas atzinību, tā bija nominēta “Kilograms kultūras” fināla balsojumam. Izstādes kuratore […]

"Timbro" pārceļas uz jaunām telpām un plāno jaudīgu attīstību

05:28
11.12.2025
1047
1

Ar īstu Cēsu novadā dzimuša un auguša cilvēka prieku un azartu SIA “Timbro” izpilddirektors Raimonds Cipe “Druvai” izrāda pašlaik remont­darbu noslēguma fāzē esošās uzņēmuma jaunās telpas Cēsīs, Gaujas ielā 5, kur paredzēts pārcelties pavisam drīz, līdz gada beigām. Uzņēmuma vadītājs “Dru­vai” apstiprina nesen masu medijos izskanējušo informāciju, ka Cēsu mežsaimniecības uzņēmums SIA “Timbro” mež­izstrādes tiesību […]

Kūkas, piparkūkas un rosība ģimenē

05:17
09.12.2025
138

Māja piekalnītē redzama pa gabalu, pagalmā taku izgaismo krāsainas lampiņas, sevi izrāda rūķi, dažs  arī slēpjas. Pie namdurvīm Adventes vainags.  Virtuvē smaržo piparkūkas. “Ziemassvētku noskaņa nav tikai bērnu, arī pieaugušo priekam,” saka līgatniete Irita Vempere un uzsver, ka viņai ikvieni svētki saistās ar rosību. Iritas vaļasprieks ir kūku cepšana, un, saprotams, svētkos tās gaida ne […]

Tautas balss

Klientus necenšas piesaistīt

15:11
13.12.2025
31
Lasītāja I. raksta:

“Cēsīs “Latvijas Pasta” nodaļa tagad atrodas tirdzniecības centrā “Solo”. Ieejot lielajā ēkā, grūti saprast, kur atrodas pasts. Ir gan izlikta plāksne ar norādi, bet to var arī nepamanīt. Informācijas statīvs novietots uz grīdas, savukārt košie un pamanāmie veikalu nosaukumi virs tirdzniecības telpu durvīm neapzināti liek starp tiem meklēt pasta nosaukumu. Cilvēks skatās un nesaprot, kur […]

Latvijas preces - dārgas

15:11
13.12.2025
29
Seniore M. raksta:

“Visur mudina pirkt Latvijas pārtikas preces. Bet, kad veikalā paskatās, cik tās maksā, tomēr jāizvēlas ievestie produkti. Ne­zinu, vai pie vietējās produkcijas augstajām cenām vainojami tirgotāji vai ražotāji, bet kaut kas tur nav kārtībā. Vēl arī jāsaka, ka ne vienmēr vietējā produkta garša ir labāka nekā importētajām precēm. Protams, tas ir gau­mes jautājums, bet man […]

Ko mainīs likuma maiņa

11:58
07.12.2025
42
1
Lasītāja A. raksta:

“Lasu, ka mājdzīvnieks, suns, kaķis vai cits, nedrīkstēs būt īpašums. Bet kāds tad tam būs statuss, un kuram būs jāuzņemas atbildība par dzīvnieka ēdināšanu, uzraudzību, apstākļiem, kādos tas tiek turēts? Ja tas nav mans īpašums, kādu atbildību no manis var prasīt? Šķiet, juridisko formulējumu maiņa radīs daudz neskaidrību, nesapratnes. Kas sunīti, kaķīti vai papagaili mīl, […]

Cik dārgas dāvanas nes Ziemassvētku vecītis

11:57
06.12.2025
44
1
Vecmāmiņa raksta:

“Gatavojamies Zie­mas­svētkiem. Bērni raksta vēstules vecītim, stāstot, ko vēlas saņemt dāvanās, taču viņu vēlmes kļūst aizvien lielākas. Cits prasa jaunāko aifonu, cits ceļojumu uz Amerikas Disnejlendu. Saprotu, ka laiks sarežģīts, skolā, īpaši lauku mācību iestādēs, kopā mācās turīgā zemnieka un trūcīgā rokpeļņa bērns. Viens uz svētkiem saņems slēpošanu Austrijā, otrs varbūt jaunu džemperīti. Kā sadzīvot? […]

Veidenbauma prēmijas tradīcija izgaist

09:49
01.12.2025
42
G.Z. raksta:

“Uz Cēsīm nebraucu, uzskatu, ka Liepā dibinātās prēmijas tradīcija ir mirusi, to apliecina arī tas, ka prēmiju saņēmušie vairs uz pasākumu neierodas (tā bija arī iepriekšējo reizi). Iespējams, mūsdienu organizatori neprot pildīt savu misiju. Protams, laiki mainās, varbūt arī tradīcijām jāmainās, bet ir jāpaskaidro un jāpastāsta tautai, ka tiek radīts kas jauns,” atsaucoties uz “Druvas” […]

Sludinājumi