“Rudenī darba netrūka, šogad dzērumā braucošo šoferu skaits ir krietni sarucis. No oktobra līdz gadu mijai stāvlaukumā nogādājām apmēram 70 transporta līdzekļus, izņemta ir mazākā daļa,” stāstīja firmas “Sala 3” valdes loceklis Sergejs Koreņkovs un piebilda, ka, domājot par šoferu sodīšanu un reizē ceļu satiksmes drošības uzlabošanu valstī, sistēma tomēr ieviesta ļoti sasteigti.
“Strādājam tikai pa nullēm. Cilvēki policijā sodu nevar samaksāt un nenāk pēc sava auto. Tie, kuriem nauda ir, protams, mašīnu te neatstāj, bet ir, kas neliekas ne zinis,” stāstīja Sergejs Koreņkovs.
Matemātiskie aprēķini ir vienkārši. Ja mašīna stāvlaukumā nostāv diennakti, tad jāmaksā septiņi lati plus izmaksas par evakuāciju. Ja auto nostāvējis trīs, četrus mēnešus, tad īpašniekam jāšķiras no piecsimt, sešsimt latiem. Uzņēmējs uzsver vārdu – autoīpašnieki.
“Mašīnu no rokas rokā Armands pārdod Jānim, un likumi neprasa, lai to pārrakstītu. Brauc viens, bet īpašnieks ir cits. Ja Jānis mašīnu sasit, viņam no stāvlaukuma tā nav jāizņem. No otras puses, kā lai to paprasa no Armanda,” praktisku piemēru piedāvāja uzņēmējs un piebilda, ka likumi ir jāsakārto.
Evakuētājiem ir gandarījums, ka nule kā sakārtota šī pakalpojuma finansiālā puse, jo pakalpojumu sniedzēju izmaksas uzticēts segt valsts aģentūrai “Materiālās rezerves” un domāts arī par to, kā evakuētājiem rīkoties ar transporta līdzekļiem, par kuru esamību īpašnieki neinteresējas pat pēc četriem mēnešiem.
“Spēkratus drīkstēs utilizēt, izformēt vai piedāvāt izsolei. Valsts no šī lēmuma būs tikai ieguvēja,” pamatoja S. Koreņkovs un piebilda, ka arī viņa vadītā firma jau saņēmusi licenci, lai veiktu mašīnu izformēšanu, bet izsoles notiks valsts mērogā.
Uzņēmējs pagaidām ir neziņā, kur likt līdz jaunajam gadam evakuētos spēkratus, jo uz tiem jaunie noteikumi neattiecas, bet tieši šīs mašīnas aizpildījušas speciālo stāvlaukumu. Janvārī laukumā nogādāti tikai seši transporta līdzekļi.
“Fiksēto iereibušo autovadītāju skaits ir krietni sarucis. Es ļoti ceru, ka pozitīvo statistiku veido braucēju apzinīgums, nevis ceļa policistu kukuļošana, par ko runā valsts mērogā,” viedokli izteica
rajona policijas pārvaldes priekšnieka vietas p.i. Jānis Goba un piebilda, ka mūsu rajonā noteikti attaisnojusies bargās sodu sistēmas ieviešana. 2004. gadā par braukšanu pie stūres alkohola reibumā
rajonā aizturēts 561 autovadītājs, bet pērn 361.
“Vienmēr būs autovadītāji, kurus arī sodi neiespaidos, bet kopumā situācija uzlabojas,” teica Jānis Goba un bija gandarīts, ka šomēnes samazinājies arī ceļu satiksmes negadījumu skaits. Toties bargo sodu dēļ darba vairāk ir taksometru šoferiem, un tas apstiprina iepriekš runāto, ka braucēji kļuvuši apdomīgāki.
“Ir cilvēki, kuri nakts stundās izsauc taksometru. Viņi nav dzērumā, bet paši pastāsta, ka izdzēruši glāzīti un nevēlas braukt. Nezinu, vai kļuvuši apzinīgāki, drīzāk ir bail no soda. Kurš grib maksāt tādu naudu un vēl palikt bez autovadītāja tiesībām,” pretjautājumu uzdeva firmas “Hallo Taxi” taksometra vadītājs Māris Vītiņš, kurš piekrita, ka pēdējo mēnešu laikā taksometru izmantotāju skaits pieaudzis.
“Pārsvarā izvadāju pilsētniekus, bet gadās arī tādi, kuri jāved tālāk. Reizēm palīdzam un aizdzenam arī klienta mašīnu līdz mājām. Tālākais gabals? Bija gadījums, kad klientu un mašīnu vedām uz Rīgu. Cilvēks bija svinējis un vajadzēja tikt mājās,” teica Māris Vītiņš. Taksometra šoferi vēlos vakaros mēro ceļu uz bāriem, spēļu zālēm, viesību vietām un piebilst, ka par to, cik vadītāji bijuši apzinīgi un nav braukuši pašu spēkiem, rādot ainas sestdienas rītos, kad pie populārajām atpūtas vietām savus šoferus gaida apsniguši, sasaluši braucamie.
Komentāri