Tajā teikts: “Mūžīgais strīds par jauno māju vannas istabās uzstādīto “čūsku”, dvieļu žāvētāju, ko pēdējā laikā namu pārvalde pārkrustījusi par karstā ūdens padevi dzīvokļos. Kā gan nekrustīt, ja cilvēku vidū rodas arvien lielāka izbrīna. Paši krustītāji, lai izspruktu no liekām klapatām, cenšas uzlikt arvien citādu nosaukumu ar vēl bargāku cenu. Ja sākumā tie bija trīs, četri, pieci lati, tagad šī summa sasniedz jau septiņus latus. Un jāmaksā visiem vienādi, vai tas ir vientuļš pensionārs, vai kupla ģimene. Jāmaksā pat, ja nelieto karsto ūdeni, ja šī “čūska” ir auksta, jo tagad šī maksa nosaukta par karstā ūdens padevi, lai gan tas pie manis nenonāk. Maija sākumā šī “čūska” palika auksta, un es devos uz namu pārvaldi cerībā, ka tie septiņi lati vairs nebūs jāmaksā. Nekā nebija, man paskaidroja, ka tos septiņus latus nemaksāju par “čūsku”, bet par karstā ūdens padevi dzīvokļos, pavisam par citu cauruli, pa kuru pienāk karstais ūdens. Kā tad tā, ja citas caurules manā tualetē nav un karsto ūdeni
vispār nelietoju.
Man cenšas ieskaidrot, ka jārēķinās ar visiem kaimiņiem, jo viņi man
esot kā brāļi un māsas. Es nelietoju, bet kaimiņi lieto, tāpēc man jāpiedalās viņu ūdens patēriņa segšanā, jo pagraba skaitītājs uzrāda visas mājas iedzīvotāju patērēto ūdeni. Mājā ir daži sliņķi, kuri neuzrāda ūdens patēriņu, tāpēc pārējiem šie izdevumi jāsedz, kā nekā mājas esot iedzīvotāju privātīpašums. Ja arī pagrabā kaut kas tek, jāmaksā arī par to, jo skaitītājs taču nemelojot. Bet arī mans dzīvokļa skaitītājs nemelo, ka neesmu neko patērējusi, bet tam nezin kāpēc netic.
Kāpēc man jāmaksā par citu patērēto? Dažiem tas ir izdevīgi, viņi nemaksā, jo zina, ka kaimiņš taču samaksās. Vai tā no apsaimniekotāju puses nav cilvēku ekspluatēšana un iznīcināšana? Ja nespēšu nomaksāt, mani izliks uz ielas. Kā lai izdzīvoju es un citi, kuru maciņus iztukšo šādi nelikumīgi uzbāzti maksājumi!?”
Ēkas apsaimniekotāja SIA “CDzP” vadītājs Ģirts Beikmanis skaidroja, ka ir iepazinies ar šo problēmu, jo arī viņi saņēmuši A. Rabenau vēstuli. Un šādi iesniegumi tiekot saņemti ik pa laikam, tāpēc vērts atgādināt par šo maksāšanas kārtību.
“Jāsaprot, ka vainojama nav šī “čūska” vannas istabā. Konkrētajā gadījumā tā ir auksta, jo ūdens netiek patērēts. Maksa par karstā ūdens padevi ir maksa par siltumenerģijas zudumiem mājas karstā ūdens apgādes sistēmā, kas veidojas karstā ūdens cirkulācijas procesā, tam atdziestot. Šie siltumenerģijas zudumi nav atkarīgi no karstā ūdens patēriņa, jo arī tajā mirklī, kad mājā ūdeni neviens nepatērē, tas, cirkulējot pa stāvvadiem, atdziest. Tā kā šie maksājumi nav atkarīgi no ūdens patēriņa, tos nevar attiecināt uz ūdens patēriņu. Ja visiem mājās ir vienādas iespējas saņemt šo pakalpojumu, visiem arī jāmaksā vienādi.
Pieaugot siltumenerģijas tarifiem, pieaug arī maksa par karstā ūdens padevi, tas ir neizbēgami. Un vēl varu pateikt, ka norāde uz noplūdi mājas pagrabā ir nepareiza, jo tur nekas netek,” teica Ģ. Beikmanis.
Šķiet, vairumā māju ir problēma, ka nesakrīt iedzīvotāju noziņotais ūdens daudzums ar to, ko uzrāda mājas kopējais skaitītājs. Bieži tas saistīts ar cilvēku aizmāršību, jo tiek piemirsts ziņot par patērēto ūdeni. Ļaunprātīgo nemaksātāju neesot daudz, toties esot pamatotas aizdomas, ka cilvēki izmantojot dažādas citas viltības, lai būtu mazāk jāmaksā par ūdeni.
“Vajadzētu saprast vienkāršu lietu – ūdeni var nozagt tikai uz kaimiņu rēķina, jo mājas kopējais skaitītājs uzrāda visu patērēto, un par šo daudzumu “Vinda” arī sūta rēķinu. Tāpēc vajadzētu padomāt arī par saviem kaimiņiem,” teica Ģ. Beikmanis.
Komentāri