2010.gadā pasaulē tirdzniecībā nonākuši 1,36 miljardi jaunu mobilo telefonu, kas ir par 16,3% vairāk nekā 2009.gadā, ziņo telekomunikāciju portāls “Totaltele.com”.
Portāls atsaucās uz nozares analītiķu kompānijas “Strategy Analytics” maksas pētījumu. Tajā rakstīts, ka pērn ražotāji pasaules tirgum piegādāja 293 miljonus tā sauktos “viedtelefonu”, kas ir par 67,4% vairāk nekā 2009.gadā, kad piegādāja 175 miljonus šādu telefonu.
2010.gada ceturtajā ceturksnī piegādāto viedtelefonu skaits – 94 miljoni – veidoja gandrīz ceturto daļu no kopējā piegādāto telefonu skaita, kas bija 399,6 miljoni.
Par viedtelefoniem uzskata mobilos telefonus ar datoram līdzīgām funkcijām, uz kuriem var darbināt lietojumprogrammas – kalendārus, interneta pārlūkus, spēles un citus sīkrīkus. “Strategy Analytics” un līdzīgas analītiķu kompānijas savā statistikā apkopo ražotāju piegādes tirgum, kas, atrēķinot tirgotāju noliktavu krājumus, var atšķirties no telefonu un ierīču skaita, kas nonācis pie gala lietotājiem.
Kā raksta “Totaltele.com”, informācijas tehnoloģiju (IT) koncerns “Apple”, kas ražo “iPhone” viedtelefonus, 2010.gadā piegādāja 47,5 miljonus vienību, gandrīz divreiz vairāk nekā 2009.gadā, ka uzņēmumus piegādāja 25,1 miljonu “iPhone” aparātu.
Tomēr portāls, atsaucoties uz “Strategy Analytics” pētījumu, norāda, ka “Apple” tirgus daļa 2010.gadā veidoja tikai 3,5% no kopēja mobilo telefonu tirgus un 16,2% no viedtelefonu tirgus. Savukārt Somijas koncerns “Nokia” 2010.gadā pirmo reizi starp visiem ražotājiem pārsniedza 100 miljonu viedtelefonu piegādes slieksni. Uzņēmums piegādāja 100,1 miljonu aparātu, kas atbilst 34,2% pasaules viedtelefonu tirgus daļai. Tomēr “Nokia” viedtelefonu tirgus daļa bija mazāka nekā 2009.gadā, kad kompānijai bija 38,8% pasaules viedtelefonu tirgus.
Sarēķinot visa veida mobilo telefonu piegādes, “Nokia” bija tirgus līderis 2010.gadā ar 33,3% tirgus daļu, kam sekoja “Samsung” – 20,6% un “LG” – 8,6%. “Blackberry” telefonu ražotāja “Research in Motion” (RIM) tirgus daļa bija 3,6%, nedaudz apsteidzot “Apple”, liecina “Strategy Analytics” apkopotie tirgus dati.
“Nokia” tirgus daļa saruka no 36,9% 2009.gadā, bet “Samsung” daļa palielinājās no 19,4%. “LG” tirgus daļa saruka no 10,1% 2009.gadā, bet RIM daļa pieauga no 2,9%.
“Strategy Analytics” direktors Nīls Mousons raksta, ka “LG” tirgus daļas kritiens skaidrojamas ar “vāju viedtelefonu piedāvājumu”. “Nokia” tirgus daļas kritienu viņš skaidroja ar komponentu trūkumiem, kas ierobežojis ražošanu un ar vāju ASV tirgu.
NOZARE.LV
Komentāri