Kopš 2010.gada rudens preses izdevumu patēriņā lielas izmaiņas nav notikušas, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras “TNS Latvia” preses auditorijas pētījums.
Kopš 2010.gada rudens sezonas “TNS Latvia” veiktā pētījuma divnedēļu žurnālu un reģionālās preses patēriņš palicis nemainīgs. Reģionālo presi lasījuši vai caurskatījuši vidēji 42% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, bet divnedēļu žurnālus – 19%.
Mēneša izdevumu patēriņš palielinājies par vienu procentpunktu, un tos 2011.gada ziemas periodā lasījuši 44% iedzīvotāju. Savukārt par vienu procentpunktu samazinājusies dienas laikrakstu auditorija, kurus izvēlējušies 25% iedzīvotāju, un ceturkšņa žurnālu auditorija, kurus lasījuši vai caurskatījuši 8% iedzīvotāju. Nedēļas izdevumus patēriņš ziemas periodā bija 64%, kas gan ir par 2% mazāk nekā rudenī.
“TNS Latvia” klientu vadītāja Kristīne Daugule atzīmē, ka, analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, redzams, ka 2011.gada ziemas periodā visvairāk patērētās preses izdevumu grupas joprojām ir nedēļas un mēneša preses izdevumi, kā arī reģionālā prese.
Gada laikā interese par mēneša izdevumiem palielinājusies par 3%, un 2011.gada ziemas perioda pētījums liecina, ka tos lasījuši vai caurskatījuši vidēji 44% Latvijas iedzīvotāju. Ceturkšņa žurnālu patēriņš palielinājies par 2%, un tos lasījuši 8% iedzīvotāju, bet divnedēļu žurnālus izvēlējušies 19% lasītāju, kas ir par vienu procentpunktu vairāk nekā pērn.
Dienas laikrakstu patēriņš gada laikā samazinājies par 8%, un tos 2011.gada ziemas periodā lasījuši vai caurskatījuši 25% Latvijas iedzīvotāju. Nedēļas izdevumu patēriņš samazinājies par 3%, un tos izvēlējušies 64% iedzīvotāju, bet reģionālos laikrakstus izvēlējušies par 2% mazāk iedzīvotāju nekā pērn. Kopumā reģionālos laikrakstus patlaban lasa 42% Latvijas iedzīvotāju.
Kā liecina 2011.gada ziemas pētījuma rezultāti, šajā periodā vidēji 93% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem. Kopš 2010.gada rudens pētījuma lasītāju skaits samazinājies vēl par vienu procentpunktu.
Pētījuma ziemas periodā pēdējo septiņu dienu laikā kādu Latvijā izdotu žurnālu vai laikrakstu lasījuši vai caurskatījuši 76% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. 69% Latvijas iedzīvotāju pēdējo septiņu dienu laikā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 44% Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā kādu Latvijā izdotu žurnālu.
Kā vēsta “TNS Latvia”, darba dienās laikrakstu un žurnālu lasīšanai Latvijas iedzīvotāji velta vairāk laika nekā brīvdienās.
Vidēji darba dienā laikrakstu lasīšanai vairāk nekā 15 minūtes dienā velta 55% Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, kas pēdējo septiņu dienu laikā ir lasījuši kādu laikrakstu, bet brīvdienās vairāk nekā 15 minūtes laikrakstu lasīšanai atvēl 44% šīs mērķa grupas pārstāvju. Žurnālu lasīšanai vidēji vairāk nekā 15 minūtes dienā velta 64% Latvijas iedzīvotāju, bet brīvdienās vairāk nekā 15 minūtes žurnālu lasīšanai atvēl 55% žurnālu lasītāju.
Pētījums veikts no 2010.gada 1.novembra līdz 2011.gada 6.februārim, un tā laikā aptaujāti 3042 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pētījumā tika apkopota informācija par 238 drukāto preses izdevumu auditoriju.
NOZARE.LV
Komentāri