Svētdiena, 21. decembris
Vārda dienas: Toms, Tomass, Saulcerīte

Lielveikalu akcijas preču piedāvājumus regulāri izmanto 80% pircēju

Druva
13:59
12.05.2011
12

Lai ietaupītu, vairāk nekā 80% Latvijas iedzīvotāju regulāri izmanto lielveikalu tīklu aktīvos akcijas preču piedāvājumus, liecina preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla “Gudriem.lv” un sociālā tīkla “draugiem.lv” veiktās aptaujas rezultāti.

Lielveikalu pārstāvji, komentējot šos rezultātus, norāda, ka vietējie pircēji ekonomiskās krīzes ietekmē pārņēmuši Rietumu pasaules ieradumu taupīt vienmēr un visur – pat tad, ja ienākumu līmenis ir pietiekams, lai iegādātos preces bez atlaidēm.

Atbildot uz jautājumu “Cik bieži pārskatāt lielveikalu tīklu reklāmas bukletus ar akcijas preču piedāvājumiem, lai iegādātos preces lētāk?”, 21% respondentu atzīst, ka dara to regulāri, 60% aptaujāto – neregulāri, 18% norāda, ka lielveikalu atlaides viņus neinteresē un 1% iedzīvotāju izmanto iespēju iepazīties ar atlaižu piedāvājumiem portālā “Gudriem.lv” vēl pirms došanās uz lielveikalu.

Procentuāli visvairāk lielveikalu akcijas preču piedāvājumos ieinteresētas ir daiļā dzimuma pārstāves – atlaidēm regulāri seko līdzi 25% sieviešu un 13% vīriešu. Turklāt vīriešu, kurus šīs akcijas neinteresē (29%), ir divas reizes vairāk nekā sieviešu (13%).

Savukārt respondentu analīze vecuma grupās liecina, ka lielveikalu atlaides visvairāk interesē iedzīvotājus vecumā no 40 līdz 49 gadiem – 86% šīs vecuma grupas pārstāvju seko līdzi akcijas preču piedāvājumiem regulāri vai bieži. Vismazāk aktīvie akcijas preču pircēji ir jaunieši vecumā līdz 19 gadiem – lielveikalu atlaides neinteresē katru ceturto šīs vecuma grupas pārstāvi. Tajā pašā laikā pircēji vecumā virs 50 gadiem par lielveikalu akcijas preču piedāvājumiem interesējas mazāk (83%) nekā iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 39 gadiem (85%).

Komentējot šos aptaujas rezultātus, lielveikalu tīklu “Rimi Latvija”, “Maxima” un “Top!” pārstāvji norāda, ka pēdējo pāris gadu laikā akcijas piedāvājumi galvenajās pārtikas produktu grupās ir veicinājušas pavisam jauna un populāra lielveikalu darba formāta izveidi. “Tas ir viens no retajiem gadījumiem, kad ieguvēji ir visas trīs puses – gan pircējs, kurš cenšas ietaupīt uz pārtikas produktu rēķina, gan ražotājs, kura mērķis ir veiksmīgi virzīt un realizēt preci tirgū, gan arī tirgotājs, kuram akcijas preces nodrošina apgrozījuma pieaugumu,” skaidro “Rimi Latvija” pārstāve Zane Eniņa.

Eniņa norāda, ka praksē preču pārdošanas apjomi akcijas ietvaros nereti palielinās par 20%-30%. Savukārt ražotāja apgrozījums, ņemot vērā tās vai citas preces atlaides apjomu, var palielināties pat 10 līdz 20 reizes. Tādējādi, lai arī šādas akcijas ražotājiem nenodrošina lielu peļņu, viņi tās nereti izmanto kā mārketinga triku, lai iepazīstinātu patērētājus ar jauniem produktiem vai reklamētu jau zināmas preces.

Saskaņā ar lielveikalu tīkla “Top!” pārstāvju SIA “Iepirkumu grupa” rīcībā esošo informāciju akcijas preces veido vairāk nekā pusi jeb 60%-70% pircēju ikdienas iepirkumu groza satura. “Ņemot vērā, ka tādi lielveikalu tīkli kā “Rimi Latvija” un “Maxima” izplata vidēji 500 000 drukāto reklāmas bukletu ar aktuālajiem akcijas preču piedāvājumiem, tas šķiet likumsakarīgi, jo informāciju par iespēju iegādāties preces lētāk saņem aptuveni 1,5 miljoni Latvijas iedzīvotāju,” norāda “Gudriem.lv” projekta vadītājs Dmitrijs Zaznovs.

“Vēl pirms pieciem gadiem, kad tikai sākām sūtīt bukletus ar aktuālajiem akcijas preču piedāvājumiem, iedzīvotāji bieži zvanīja un lūdza, lai viņiem tos nesūta. Patlaban situācija ir būtiski mainījusies – regulāri saņemam zvanus ar lūgumiem iekļaut šo bukletu saņēmēju sarakstā noteiktas adreses, lai cilvēkiem būtu pieejama informācija par akcijas precēm. Tas kārtējo reizi pierāda, ka mūsdienu pasaulē pircēja izvēli, iegādājoties to vai citu produktu, nosaka taupība un pragmatisms,” norāda “Maxima” pārstāvis Ivars Andiņš.

Kopējais aptaujas respondentu skaits – 77 878.

NOZARE.LV

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Būt tuvāk viens otram un savām vērtībām

00:00
21.12.2025
30

Cēsu klīnikas ­­­­dar­binieki tikās gada izskaņas svinīgā pasākumā “Tuvumā”, lai atskatītos uz paveikto, novērtētu sasniegto un pateiktu paldies. Pasākuma vadmotīvs šogad bija tuvums – viens otram, savām vērtībām un svētku priekam. Cēsu klīnikas valdes priekšsēdētāja daktere Inga Ažiņa “Druvai” pauda: “Aizvadītais gada izskaņas pasākums mums visiem bija īpašs – ne tikai tāpēc, ka varējām satikties […]

Jaunpiebalgā zināšanas un prasmes veicina ziedošanu bērniem ar kustību traucējumiem

00:00
20.12.2025
53

Ar erudīcijas spēli “Apslēptās zināšanas” un dāsni nosolītiem amatnieku un mājražotāju darbiem Jaunpiebalgā savākti 2141 eiro bērnu ar kustību traucējumiem atbalstam. Labdarības pasākums – aizraujošas zinību sacensības un vietējo meistaru darbu izsole – pagasta Kultūras centrā notika otro gadu. Idejas iniciatore Kitija Stauvere ir bērnu un jauniešu interešu centra “Tagad” vadītāja. “Tas bija negaidīti! Tā […]

Sēņu festivāls labi “iesakņojas”

00:00
19.12.2025
50

Jau trešo gadu Cēsīs norisinājās īpašs sēņu un mākslas vienotībai veltīts festivāls, kas šogad ieguvis nosaukumu “Mikokultūra”, ik gadu tā programmai – tāpat kā sēnēm labvēlīgos apstākļos – tikai pieaugot un paplašinoties. Aizvadītajā sestdienā dažādās pilsētas vietās apmeklētāji varēja gūt visnotaļ plaša spektra informāciju par sēnēm – no to audzēšanas pieredzes stāstiem, sēņu kulinārijas brīnumu […]

Cēsīs autobusi sāk kursēt no atjaunotā Stacijas laukuma

00:00
18.12.2025
404

15.decembrī gan kājāmgājēji, gan autobraucēji ievēroja, ka Cēsu Stacijas laukumā vairs nav norobežojošo zīmju, kas liegtu kustību. Tā kā pabeigti galvenie rekonstrukcijas darbi, šodien no plkst. 12 AS “CATA” atsāks reisu izpildi un pasažieru apkalpošanu atjaunotajā teritorijā, izmantojot jaunizveidotās iekāpšanas un izkāpšanas platformas. Galvenais, kas iedzīvotājiem jāievēro, – tagad transporta kustība Stacijas laukumā organizēta pa […]

Straupe – maza toreiz un tagad. Pamanāma un zināma

10:05
17.12.2025
136

Straupe bija mazākā pilsēta Hanzas savienībā pirms gadsimtiem un tāda ir arī mūsdienu tīklojumā “Jaunā Hanza”.  “Vēsturiskā atmiņa veido identitāti. Hanzas savienība ir saistīta ar Straupi. Kaut tas bija ļoti tālā pagātnē, pret šo laiku ir pozitīva attieksme. Straupie­šiem sava vēsture ir svarīga,” saka Lielstraupes pils pārvald­niece Rudīte Vasile un pastāsta, ka ik vasaru Pārgaujas […]

Ne tikai kārtības sargi, bet arī iedvesmas avots cits citam

00:00
17.12.2025
583

Gadskārtējā policistu apbalvošanas pasākumā, kas aizvadītajā nedēļā norisinājās Limbažos, arī šoreiz par īpašākiem darba sasniegumiem vai ievērojamu dienestā aizvadīto laiku godināta virkne Vidzemes kārtībsargu, tostarp arī 18 no Dienvidvidzemes iecirkņa, kura pārziņā ir Cēsu un Madonas novads. Atzīmējot Valsts policijas (VP) 107. gadadienu, teju 60 Vidzemes reģiona pārvaldes (VRP) likumsargu 11. decembrī bija aicināti uz […]

Tautas balss

Egle rada prieku

09:57
17.12.2025
19
Cēsniece L. raksta:

“Priecājos par Cēsu galveno egli Vienības laukumā. Tā izgreznota ļoti jaukām gaismiņām. Prieks skatīties gan autobraucējiem, gan gājējiem. Šajās tumšajās dienās, ieraugot mirdzošās spuldzītes, sejā iezogas smaids,” sacīja cēsniece L.

Klientus necenšas piesaistīt

15:11
13.12.2025
37
Lasītāja I. raksta:

“Cēsīs “Latvijas Pasta” nodaļa tagad atrodas tirdzniecības centrā “Solo”. Ieejot lielajā ēkā, grūti saprast, kur atrodas pasts. Ir gan izlikta plāksne ar norādi, bet to var arī nepamanīt. Informācijas statīvs novietots uz grīdas, savukārt košie un pamanāmie veikalu nosaukumi virs tirdzniecības telpu durvīm neapzināti liek starp tiem meklēt pasta nosaukumu. Cilvēks skatās un nesaprot, kur […]

Latvijas preces - dārgas

15:11
13.12.2025
35
Seniore M. raksta:

“Visur mudina pirkt Latvijas pārtikas preces. Bet, kad veikalā paskatās, cik tās maksā, tomēr jāizvēlas ievestie produkti. Ne­zinu, vai pie vietējās produkcijas augstajām cenām vainojami tirgotāji vai ražotāji, bet kaut kas tur nav kārtībā. Vēl arī jāsaka, ka ne vienmēr vietējā produkta garša ir labāka nekā importētajām precēm. Protams, tas ir gau­mes jautājums, bet man […]

Ko mainīs likuma maiņa

11:58
07.12.2025
50
1
Lasītāja A. raksta:

“Lasu, ka mājdzīvnieks, suns, kaķis vai cits, nedrīkstēs būt īpašums. Bet kāds tad tam būs statuss, un kuram būs jāuzņemas atbildība par dzīvnieka ēdināšanu, uzraudzību, apstākļiem, kādos tas tiek turēts? Ja tas nav mans īpašums, kādu atbildību no manis var prasīt? Šķiet, juridisko formulējumu maiņa radīs daudz neskaidrību, nesapratnes. Kas sunīti, kaķīti vai papagaili mīl, […]

Cik dārgas dāvanas nes Ziemassvētku vecītis

11:57
06.12.2025
51
1
Vecmāmiņa raksta:

“Gatavojamies Zie­mas­svētkiem. Bērni raksta vēstules vecītim, stāstot, ko vēlas saņemt dāvanās, taču viņu vēlmes kļūst aizvien lielākas. Cits prasa jaunāko aifonu, cits ceļojumu uz Amerikas Disnejlendu. Saprotu, ka laiks sarežģīts, skolā, īpaši lauku mācību iestādēs, kopā mācās turīgā zemnieka un trūcīgā rokpeļņa bērns. Viens uz svētkiem saņems slēpošanu Austrijā, otrs varbūt jaunu džemperīti. Kā sadzīvot? […]

Sludinājumi