Pavisam drīz pēc garajām maija svētku brīvdienām, 12.maijā, paredzēts sākt rekontrukcijas darbus uz autoceļa Cēsis-Stalbe. Brīdis, ko cilvēki gaidījuši gadiem, beidzot ir klāt.
Aizvadītajā piektdienā (21.04.) “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis un ceļu būves uzņēmuma “ACBR” SIA valdes priekšsēdētājs Kaspars Kalniņš, klātesot satiksmes ministram Jānim Vitenbergam un Cēsu novada domes priekšsēdētājam Jānim Rozenbergam, parakstīja līgumu par būvdarbu veikšanu. Projekta kopējās izmaksas plānotas 10,2 miljoni eiro, ieskaitot PVN.
Mārtiņš Lazdovskis uzsvēra, ka reģionālo ceļu tīklā šis ir viens no apjomīgākajiem objektiem, kas šogad paredzēts: “Šis ir viens no pēdējiem reģionālajiem ceļa posmiem ar tik lielu satiksmes intensitāti, kas vēl nebija rekonstruēts. Vērtējot brauktuves stāvokli, jāatzīst, ka ceļš ir sabrucis, tas prasa kapitālu pārbūvi, rekonstrukciju. Tāpēc tie būs apjomīgi darbi, kas turpināsies divu gadu garumā, autovadītājiem nāksies samierināties ar zināmām neērtībām, remontdarbu vietās satiksmi regulēs ar luksoforiem.”
Viņš arī norādīja, ka ceļa stāvoklis ir uzskatāms piemērs, kas notiek, ja laikus netiek investēts ceļu uzturēšanā, atjaunošanā: “Ceļš sabrūk, un investīcijas ir krietni lielākas nekā tad, ja ceļa virskārta tiktu atjaunota laikā un atbilstoši uzturēta. Mūsu apņemšanās un ambīcijas turpmāk būtu darīt tā, lai ik pēc noteikta laika autoceļiem atjaunotu virskārtu, bet tas ir saistīts ar budžeta iespējām, būvdarbu cenām.”
Sarunā ar “Druvu” M. Lazdovskis, norādot, ka otrs nozīmīgākais objekts Cēsu novadā ir tilts pār Gauju pie Rāmniekiem, ko atklās rudenī, informēja, ka ieguvums būs ne tikai jauns tilts: “Sakārtosim arī ceļu no Dukuriem, kur beidzas asfalts, līdz pat krustojumam aiz Rāmnieku tilta. Tiks uzklāts melnais segums, bet šis būs izmēģinājuma posms. Līdz Rāmnieku tiltam ieklāsim vienkārtas asfaltu, kas ir jauna tehnoloģija, un skatīsimies, kā tas kalpo. Aiz tilta būs divkārtu virsma, un tas ļaus vērot, analizēt, salīdzināt, kā pie līdzīgiem dabas apstākļiem, līdzīgas satiksmes intensitātes kalpo dažādas tehnoloģijas.”
Komentāri