Situācija komunālo maksājumu jomā pilsētā saspringta. Jau rakstījām, ka lielākais namu apsaimniekotājs “CDzP” līdz 20.janvārim bija iekasējis nedaudz vairāk par pusi no izrakstītajiem rēķiniem. Līdzīga situācija arī dzīvokļu īpašnieku kooperatīvā “Birzītes 6”. Pārvaldniece Pārsla Golberga atzina, ka uz 21.janvāri ieņemti vien 56 procenti: “Tas ir ļoti maz, salīdzinot ar citiem mēnešiem. Siltuma ražotājiem esam pārskaitījuši mazāk par pusi no rēķinā minētās summas, šobrīd vairāk nevaram. Kooperatīva valde domās, kā rosināt iedzīvotājus kārtot maksājumus. Lai maksā kaut daļu, lai varam nokārtot saistības. Nebūtu labi, ja veidotos parādi, rezultātā varētu ciest tie, kuri regulāri maksā.”
Neapskaužamā situācijā nonācis siltuma ražotājs. SIA “CB” siltumtīklu uzņēmuma direktors Jēkabs Blaus pastāstīja, ka uz 21.janvāri parāds par piegādāto siltumenerģiju ir vairāk nekā 255 tūkstoši latu. Kā šajā situācijā norēķināties par patērēto gāzi, ja 21.janvārī siltuma ražotāja parāds “Latvijas Gāzei” 133 tūkstoši?
„Vispirms varam cerēt, ka “Latvijas Gāze” nepārtrauks gāzes piegādi, ja laikus nesamaksāsim, saprotot situācijas nopietnību. Ja tas nenotiek, atliek cerēt uz SIA “CB” valdes priekšsēdētāju, kurš iztrūkstošo daļu samaksās no naudas, ko uzņēmums nopelna celtniecībā, kā tas darīts līdz šim. Kad naudu saņemsim, atdosim. Bez šāda labvēļa izdzīvot nevarētu. Citu variantu nav, jo aizdevumi ir dārgi, tāpēc nevaram ņemt kredītu, lai samaksātu par gāzi,” stāsta J. Blaus.
Bet no patērētājiem nesaņemtais ietekmē arī citus maksājumus. Jāmaksā taču arī algas, nodokļi, par elektrību, ūdeni un citi maksājumi.
„Situācija ir sarežģīta. Negribu pārmest Cēsu siltumenerģijas lietotājiem, jo pēdējā laikā esam konstatējuši, ka klienti rēķinus saņem novēloti vai vispār nesaņem. Klienti zvana un jautā, kāpēc nav piegādāts rēķins. Mums nākas daudzus rēķinus izrakstīt atkārtoti un vest pašiem. Tāpēc ir kavēšanās, un nevaram pārmest, ka nav samaksāts laikus. Ceru, ka nauda vēl ienāks,” saka J. Blaus.
Komentāri