Pircēji veikalos šobrīd īpašu vērību velta pārtikas produktu cenām, meklējot lētākus piedāvājumus.
Redzot, ka sarūk pirktspēja, ražotāji sāk samazināt cenu. Nupat par šādu lēmumu paziņoja vairāki lielie piena pārstrādes uzņēmumi. Veikalu plauktos redzams, ka izdevīga cena šobrīd ir “Tukuma piena” produkcijai polipakās, arī “Limbažu piena” produkcijai cenu kritums ir jūtams. Arī pārējo lielo ražotāju produktu cenas sarūk, lai gan, kā redzams “Druvas” apskatos, pērn aprīlī vairākiem ražojumiem cenas bijušas vēl zemākas. Tātad atliek gaidīt vēl jūtamāku cenu samazinājumu. Diemžēl līdz ar gatavās produkcijas cenu samazinājumu ražotāji paziņojuši par piena iepirkuma cenas samazināšanu no 1.marta.
Šajā laikā, kad lielie piena pārstrādes uzņēmumi sūdzas par lieliem produkcijas uzkrājumiem, kas liek samazināt ražošanu, mazie pārstrādātāji ir uz viļņa. Piensaimnieku
kooperatīvās sabiedrības “Straupe” valdes priekšsēdētājs Imants Balodis saka, ka viņu produkcijai pieprasījums arvien pieaug. Ļoti veiksmīgi strādā nesen atklātais uzņēmuma veikals Valmierā, kur pircēju kļūst arvien vairāk, nākamnedēļ tiks atvērts veikals Cēsīs un arī Rīgā.
“Nepārtraukti saņemam sadarbības piedāvājumus, mums piedāvā nomas telpas, interesējas par produkcijas realizācijas iespējām. Ceru, ka, pieaugot pieprasījumam, krājumi neveidosies un visu produkciju varēsim realizēt Latvijā. Tad varēsim saglabāt arī pašreizējo iepirkuma cenu,” saka I. Balodis.
“Straupe” iepirkuma cenu joprojām notur augstu, februārī tā vidēji bija 20,6 santīmi. Ar februāri samazināta produkcijas pārdošanas cena par apmēram desmit procentiem, bet iepirkuma cena kritusi tikai par vienu santīmu, kas veido aptuveni piecus procentus.
Tirgotāji norāda, ka cenu izmaiņas ir cieši saistītas ar produkcijas realizācijas apjomiem. Veikala “Elvi” vadītāja Jana Ozoliņa stāsta, ka patiesība jau pavisam vienkārša – jo cena zemāka, jo produktu vairāk pirks: “Kad pērn cena manāmi pieauga, produktu pārdošanas apjomi jūtami samazinājās. Pircēji vairāk izvēlējās akcijas preces ar samazinātu cenu. Mums izveidojusies pircēju grupa, kas iegādājas tieši cenotos piena produktus.”
SIA “Maxima Latvija” preses sekretārs Ivars Andiņš uzsver, ka jebkurš cenu pazeminājums uzlabo ražotāja konkurētspēju. Un šobrīd Latvijas ražotāju piedāvājums var reāli konkurēt ar Lietuvas produkciju. Viņš arī noraida pārmetumus par tirgotāju it kā lielo uzcenojumu: “To tirgotāji nevar atļauties, jo cilvēku pirktspēja krītas katru mēnesi. Bez tam konkurences apstākļos arī mums jāraugās, lai varam piedāvāt izdevīgu cenu. Piena produktu cenas samazinājumu ietekmē arī tas, ka tagad zemnieki paši vairāk tirgo savu pienu. Tas ir apsveicami, lai gan tā ir konkurence un veikalos pienu pērk mazāk. Bet to pieņemam kā realitāti, un tāpēc neviens nevar turēt nepamatoti augstas cenas.”
Zemnieku aktivitāti gatavs atbalstīt arī veikals “Elvi”, tirgojot viņu produkciju. “Tā kā “Elvi” sauklis ir “Par savējiem”, mēs labprāt iepirktu no zemniekiem pienu un tirgotu, bet vēl neviens nav pieteicies. Varbūt trūkst informācijas par šādu iespēju,” saka J. Ozoliņa.
Komentāri