Ja seši steri alkšņa malkas pērn ar piegādi maksāja 65 latus, tad tagad tā pati krava jau maksā 70 latus. Trīs metrus gari bērza nomaļi, astoņi steri, ar piegādi maksā 40 latu. Malkas piegādātājs stāsta, ka jārēķina arī pievešanas benzīna patēriņš. Pats viņš dzīvo Vaidavā, tādēļ malkas vešana uz Cēsīm vai Valmieru maksā vienādi, bet, ja tā jāved ārpus šo rajonu robežām, gribot negribot par katru kilometru nākas iekasēt vēl 20 santīmus.
Individuālais uzņēmums “Putniņš” Ieriķos piedāvā visu veidu malku. Tā īpašnieks Augusts Putniņš pastāstīja, ka, paceļot malkai cenas, jāzina mērs, jo jārēķinās ar cilvēku pirktspēju. “Cenu esmu pacēlis tikai tik daudz, lai pats nenonāktu zaudējumos. Sešu gadu laikā, kamēr uzņēmums pastāv, izveidojies klientu loks, kurus, paceļot cenu, negribu pazaudēt,” teica A. Putniņš. Viņš atzina, ka pēc vēja brāzmām izgāzto skujkoku malkas cena ir Ls10 par steru, bet šai malkai neesot piekrišanas. “Pircēji tomēr vēlas lapu koku malku. Vislielākais pieprasījums ir pēc zaļas bērza malkas. To cilvēki pērk lielos daudzumos jau gadus uz priekšu, baidoties, ka malka klūs vēl dārgāka,” novērojis A. Putniņš. Viņš pastāstīja, ka arī mežizstrāde un kokmateriālu izvešana no meža kļuvusi dārgāka par diviem latiem kubikmetrā.
Komentāri