Otrdiena, 23. jūlijs
Vārda dienas: Magda, Magone, Mērija, Magdalēna

No “rokas” vai autoplacī

Jānis Gabrāns
11:26
21.09.2016
33
Car Sales

Handover of car keys in a dealership

Katram reiz pienāks brīdis lūkoties pēc cita auto. Ar to domājot nevis nullīti, proti, tikko no auto salona nākušu jaunu mašīnu, bet lietotu spēkratu. Kādam varbūt pirmo, citam – kārtējo.

Četri eiro mēnesī

Mašīnu pirkšanas tradīcijas ir dažādas, daži ar reiz nopirktu mašīnu brauc gadiem, citi braucamos maina regulāri. Tiem, kuri mašīnas maina retāk, katrs darījums ir īsts notikums.

Ir divas iespējas tikt pie automašīnas. Var doties uz kādu no daudzajiem autoplačiem un tur izvēlēties, bet var izmantot sludinājumu portāla ss.lv plašo piedāvājumu. Tur ir, ko izvēlēties, jo pieejamas apmēram 20 tūkstoši visdažādāko marku un modeļu automašīnas. Ja var ticēt rakstītajam, mašīnu ar izietu tehnisko skati var dabūt, sākot no kādiem 200 eiro. Ja mašīna gadu ripo, var neiespringt uz nākamo skati. Gadu brauc, tad šo atdod šrotā vai lēti pārdod un pērc jaunu.

Man patīk, ka šajā portālā pie gandrīz katras mašīnas ir tā sauktais līzinga kalkulators. Lūk, mašīna, par ko prasa 250 eiro. Pirmā iemaksa 50 eiro, un, ņemot līzingā uz gadu, mēnesī jāmaksā vien 17 eiro. Kas nekait braukt! Sarēķinot pārmaksa tikai četri eiro. Bet, ja mēneša maksa par lielu, var ņemt uz pieciem gadiem, tad mēnesī tikai četri eiro. Tas gan nerēķinot, cik turpmāk izmaksās auto uzturēšana, sagatavošana skatei.

Zapiņu vai Lambordžini

Patiesībā jau šis portāls ir lieliska lasāmviela, jo plašajā piedāvājumā var atrast interesantas lietas. Tostarp padomju mašīnu klāstā. Piemēram, sludinājumā, kurā piedāvā 1968.gada ZAZ 968 par 220 eiro, teikts: “Vēl nesen biju iedarbinājis, dzinējs rūca, kārba slēdzās, nav sajūga. Virsbūve ir ļoti sapuvusi, dokumentu nav. Ja ir vēlme, numuri kaut kādi viņam ir, var mēģināt atrast dokumentus. Cena ir nemainīga, ja nebūs intereses, viņš vienkārši man turpinās stāvēt garāžā.”

Zapiņu darba kārtībā var nopirkt par nepilniem 300 eiro, bet par tādu naudu var dabūt arī kādu ārpus bijušās Padomju Savienības ražotu braucamo. Dārgākais šīs markas auto maksā 2000 eiro.

Tagad ir stilīgi braukt ar žigulīti, un arī tie plašā klāstā, par 500 – 600 eiro var dabūt braucamu un ar izietu skati. Par 400 eiro tiek piedāvāts žigulis no pašiem pirmsākumiem, vēl itāļu variants ar oriģinālajām detaļām. Noņemts no uzskaites, bet kārtībā.

Acīs iekrita pāris jauku sludinājumu. “Pārdod žiku tehniskā un vizuālā kārtībā. Braukts savam priekam, viss iet. Noņemts no uzskaites. Ar dokumentiem un pārrakstīšanu. Iet zvērā.”

“Pārdodu, nesteidzīgi, savu uzticamo draugu, maz brīva laika, ko veltīt izbraucieniem ar žiksi, tādēļ nolēmu pārdot. Motorīts iet kā puķe, neskatoties uz cienījamo vecumu.”

Ja gribas ļoti labu žiguli, jārēķinās ar trim tūkstošiem eiro, par šādu cenu tiek piedāvāts auto ar skati līdz nākamā gada rudenim, pilnībā atjaunots VAZ 2106.

Tie, kuri grib ko cienījamāku, var pirkt volgu. Ir sludinājums, kurā piedāvā trīs GAZ 24, visas ejošas, viena bez dokumentiem, katra 500 eiro. Ja ņem visas trīs – 1300 eiro. Ja maks biezāks, var nopirkt pirmo volgu, GAZ 21, pilnībā restaurētu, ar oriģinālajām detaļām par 34 950 eiro.

Par pārējo plašo auto piedāvājumu nerunāšu, tas aizņemtu pārāk daudz vietas, ieskatīšos tikai vienā sadaļā – ekskluzīvas automašīnas -, lai redzētu, kāda ir visdārgāk piedāvātā mašīna. Par “Bentley Bentayga” prasa 290 000 eiro, “Ferrari 458 Italia” par 158 000 eiro, “Escalade Platinum” par 107 900 eiro, un “pa lēto” – “Lamborghini Gallardo Spyder” par 105 000 eiro. Pie šīm mašīnām gan nav līzinga kalkulatora, bet pie “Ferrari” minēts: “Jūsu auto var būt kā pirmā iemaksa mašīnas iegādei.” Tad nu sēžos savā par 250 eiro nopirktajā auto, ko atstāt pirmajai iemaksai, un braucu pēc “Ferrari”.

Pārbaude ir nepieciešama

Kur drošāk pirkt lietotu mašīnu – autoplacī vai pēc sludinājuma? Netrūkst autobraucēju, kuri aplauzušies, pērkot auto no rokas, jo pārdevējs pratis izmantot pircēja nezināšanu, un prieks par braukšanu pārvērties raizēs par dārgiem remontiem. “Kontinents” īpašnieks Gints Ozoliņš norāda, ka visdrošāk būtu pirkt Vācijā ar oriģinālo nobraukumu, bet ne visi to var atļauties: “Ja var atļauties mazlietotu auto, var pirkt pie dīleriem, kuri sekojuši mašīnas stāvoklim, nobraukumam. Grūti nepārprotami pateikt, kas drošāk, katrs gadījums jāskata atsevišķi, bet jāatceras, ka lietotas mašīnas pirkšana vienmēr ir laimes spēle.”

Viņš norāda, ka viss ir atkarīgs no rocības, jo lētu un labu dabūt ir gandrīz neiespējami. Var nopirkt lēti, bet tad jārēķinās ar lielākiem uzturēšanas izdevumiem, lai auto būtu drošs satiksmei un braucējam.

“Mašīna ar reāli mazu nobraukumu vienmēr maksās dārgi, arī Vācijā, Beļģijā, Francijā,” norāda G. Ozoliņš.

Viņš iesaka, ka auto pēc sludinājuma nevajadzētu pirkt uz dullo, bet pirms darījuma veikt pārbaudes kādā autoservisā, kuram potenciālais pircējs uzticas. Lai tur veic ritošās daļas, elektrosistēmas diagnostiku un pasaka, kāds ir automašīnas stāvoklis. Ja pārdevējs atsaka šādam piedāvājumam, tas liecina, ka kaut kas ar auto nav kārtībā. Vai katrā servisā nācies saskarties ar gadījumiem, kad jaunais auto īpašnieks iegriežas jau īsu brīdi pēc auto iegādes.

“Arī pie mums bijušas mašīnas, kurās labi redzams, ka iepriekšējais īpašnieks centies nomaskēt defektus, lai uz pārdošanas brīdi uzstutētu braucamo. Saremontēt jau var visu, bet katram cilvēkam svarīgi izvērtēt konkrētās markas un modeļa ekspluatācijas izdevumus, kas var būt ļoti atšķirīgi. Viens ir nopirkt, bet auto pēc tam būs arī jāuztur, jāremontē, jāgatavo skatei, jāparēķina, kāds būs ikgadējais nodoklis, jāņem vērā arī citi sīkumi,” norāda G. Ozoliņš.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Saistītie raksti

Pārraut apburto loku

06:02
16.07.2024
47

Jauno māmiņu un grūtnieču atbalsta centrs “Madaras”, kas darbojas Liepā, nosvinējis 20 gadu jubileju. Tā darbība organizēta kā ģimenes modelis ar atbilstošu vidi, lai katrai māmiņai veltītu individuālu uzmanību. Šobrīd “Madarās” uzturas septiņas mammas un deviņi bērni, daļa māmiņu ir ar īpašām vajadzībām. Bet šo gadu laikā palīdzēts vairākiem simtiem sieviešu. Teju no pirmsākumiem biedrības […]

Svešumā latviskums uztur garu

08:03
11.07.2024
36

Jāņa Vecozola dzīve metusi dažādus līkumus. “Kā daudziem latviešiem šajos laikos,” viņš saka un piebilst, ka vasarā gribas būt Latvijā. Jānis dzimis un bērnību pavadījis Cēsīs, tad ģimene pārcēlās uz Priekuļiem, tur mācības pamatskolā, tad Jāņmuižas lauksaimniecības skolā, armija, darbs un ģimene Cēsīs. “Strādāju par šoferi, lai tiktu pie dzīvokļa, pārgāju uz celtniecību. Tad sākās […]

Suns māca dzīvot rotaļīgi un dalīties ar to

06:24
08.07.2024
34

 “Kanisterapija ir suņu asistēta terapija. Nereti šķiet, ka tā ir suņa glaudīšana, un dažreiz tā tas arī var izskatīties, taču kanisterapija ir daudzveidīga gan atkarībā no mērķauditorijas, gan suņa,” teic kanisterapijas speciāliste Tamāra Kabakova. “Bērni visbiežāk vēlas suni paglaudīt, pabužināt, samīļot. Tāpēc arī lielos pasākumos ir svarīgi stāstīt, kā ar suni pareizi darboties. Es to […]

Savā īpašajā vietā

07:21
07.07.2024
85

“Kamēr vēl mitrs un neput, zāle jānopļauj,” saka Solvita Jansone un steidz appļaut mājas apkārtni. Viņa atzīst, ka pagaidām vasara ilgstoši nav bijusi tik karsta kā  pērn, bet puķes nācās regulāri un cītīgi laistīt, dārzam gan bija jāpietiek ar rezervēm un rasu. “Lietus bija ļoti vajadzīgs, tagad apkārt    svaigums, viss var augt,” teic Solvita […]

Radošais process kā terapija

05:26
07.07.2024
37

Saruna ar digitālā satura veidošanas un skatuves mākslinieci DĀRTU ZVANERI Daudziem Dārtas vārds noteikti pazīstams caur labskanīgā ķeltu arfas un čella dueta “Infini” skaņām. Ar viņu sarunājāmies par mūzikas ceļu, teātri un to, ka dzīve allaž zina labāk, kas mums vajadzīgs. -Daudzi jūs iepazinuši caur mūziku, bet pati sakāt, ka esat ļoti radoša būtne – […]

Veselīgu matu augšanas noslēpums

14:31
05.07.2024
329

Veselīgu matu veidošana ir kopīgs mērķis daudziem, tomēr bieži vien tas šķiet kā slepenas dārgumu medības ar grūti iegūstamām balvām. Patiesi veselīgu matu pamatā ir ne tikai spīdīgi attēli reklāmās un nemitīgi mainīgās matu kopšanas tendences, bet arī izpratne par to unikālajām vajadzībām un rūpes par tām. Veselīgu matu kopšanas nozīme ir nepārspīlēta; tā nav […]

Tautas balss

Prieks par sakārtoto un skaisto ielu

17:29
15.07.2024
29
Cēsniece O. raksta:

“Cēsīs, atjaunotajā Bērzaines ielas posmā, ierīkoti glīti soliņi un atkritumu urnas, apkārtne tīra. Jauki tur piesēst. Bērzaines iedzīvotāji beidzot ir ieguvēji. Labi sakārtota gan Gaujas, gan Bērzaines iela. Par to prieks,” pārdomās dalījās seniore, cēsniece O.

Haoss ar pasažieru pārvadājumiem

17:28
15.07.2024
26
Lasītājs J. raksta:

“Ik pa brīdim parādās ziņas, ka nav skaidrs, kas mūspusē nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus. Valsts pasūtījumā ar līgumiem un pārsūdzībām tāds juceklis, ka neviens no malas netiek skaidrībā. Jūnija nogalē pakalpojumu atļāva veikt CATA, bet tikai līdz gada beigām. Taču nav dzirdams, ko atbildīgie dara, lai sajukums neturpinātos. Nesaprotu, kā Satiksmes ministrija pieļauj tādu bardaku,” […]

Nevar sagaidīt

16:55
15.07.2024
18
Piebaldzēns raksta:

“Sola un sola, ka Jaunpiebalgā drīz būs gatavs pansionāts, bet kā nav, tā nav. Gan jau vainojami būvnieki, bet žēl, ka vietējai varai nav nekādu iespēju procesu pasteidzināt. Tur būtu gan darba vietas vietējiem, gan pagastā apgrozītos vairāk cilvēku, proti, pie pansionāta iemītniekiem brauktu ciemos tuvinieki, draugi. Tirgotājiem būtu lielāks apgrozījums,” pārdomās dalījās piebaldzēns.

Botāniskais dārzs pilsētas centrā

16:54
15.07.2024
24
Cēsnieks O. raksta:

“Gāju Cēsīs pa Rīgas ielu, mani uzrunāja tūristi, ārzemnieki. Lūdza padomu, kā aizbraukt uz Līgatni, jautāja par Cēsīm. Un prasīja, kā var iekļūt Rīgas ielas botāniskajā dārzā. Jā, tur īpašums, kura adrese ir Rīgas iela 41, aizaudzis ar kokiem, krūmiem. No ielas to nodala dēļu žogs, gājējus šī vieta netraucē, bet iebraucējiem rada dīvainu iespaidu,” […]

Trūkst inženieru

10:49
09.07.2024
31
J. raksta:

“Ziņās televīzijā stāsta, ka Latvijā trūkst augsti kvalificētu speciālistu mežsaimniecībā un lauksaimniecībā. Jau labi zinām, ka trūkst arī celtniecības inženieru, elektroinženieru un līdzīgu profesiju speciālistu. Te nu esam nonākuši ar savu izglītības sistēmu. Ja bērnam skolā neiemāca rēķināt, ja viņš neapgūst fizikas, ķīmijas pamatus, tad vēlāk, protams, neizvēlas studēt inženierzinātnes, profesijas, kas saistītas ar matemātiku, […]

Sludinājumi