Ik pa laikam arī Cēsīs tiek lasīts vai dzirdēts pieminam šo nesaprotamo vārdu salikumu pop-up. Atceramies, pērn vecajā alus brūzī darbojās Gundegas Skudriņas veidotais pop-up restorāns, šovasar Cēsu Mākslas festivāla ietvaros vecajā tirgus paviljonā skatāma pop-up izstāde, sludinājumos lasāms par pop-up biroju Lielajā Skolas ielā. Droši vien šie nav vienīgie piemēri, bet cilvēki ik pa laikam jautā – ko nozīmē šis pop-up?
Pameklējot tīmeklī, “Druva” noskaidroja, ka pasaulē šī kustība zināma jau vairākus gadus un nosaukums pop-up apzīmē uz īsu brīdi atvērtu veikalu, restorānu, bāru vai citu iestādi. Piemēram, uzņēmējs, kuram ir laba pazīšanās ar Ziemassvētku rotājumu ražotājiem, tieši pirms svētkiem var atvērt veikaliņu šīs produkcijas pārdošanai. Starp citu, pērnā gada nogalē Cēsīs arī notika Ziemassvētku pop-up tirdziņš.
Šāda koncepta veikali, restorāni nav ekskluzīvi aprīkoti, tiem nav īpaša interjera, tas ir vienkārši pašu spēkiem uz īsu brīdi radīts interjers. Kā vēsta portāls nekrize.lv, pop–up restorāns ir ēdināšanas iestāde, kas var pēkšņi uzrasties visdīvainākajā vietā uz īsu termiņu. Nekad nav zināms, ko tur sagaidīt, jāēd tas, ko pavārs iecerējis.
Pop–up kustība var atdzīvināt pamestus pilsētas nostūrus, piešķirot tiem īpašu nokrāsu, atvilinot turp apmeklētājus. Cilvēkiem jāatceras, ka došanos uz pop–up veikalu, galeriju, restorānu, tirgu vai kinoteātri nav ieteicams atlikt, jo nav zināms, vai rīt tas tur vēl būs.
Tirgzinību speciālisti norāda, ka šis koncepts var būt teicams veids, kā izmēģināt jauna veikala atrašanās vietas veiksmīgumu, pirms ieguldīt naudu pastāvīgu telpu izveidē. Ražotāji šādi var izmēģināt jaunus produktus, jaunus pakalpojumus.
Komentāri