Pagājušonedēļ tūrisma speciālisti no visas Latvijas tikās forumā, lai uzzinātu par tendencēm mārketingā, sociālo mediju izmantošanā, par šogad paveikto nozarē un turpmākajiem plāniem – gan par valsts publicitātes pasākumiem, popularizēšanu kā saistošu galamērķi darījumu tūristiem, gan arī par jauno zīmolu “Magnetic Latvia”, ko plānots izmantot starptautiskos pasākumos, lai nestu Latvijas vārdu pasaulē.
Cēsu un apkārtējo novadu tūrisma uzņēmumi forumā bija plaši pārstāvēti. Viena no dalībniecēm Andra Magone, Cēsu Tūrisma attīstības un informācijas centra vadītāja, “Druvai” pastāstīja, ka pasākums nozarē iesaistītajiem ir vairāk izglītojošs: “Tā ir iespēja uzzināt par lielajiem valstiska mēroga plāniem, piemēram, par Āzijas, par Ķīnas tūrisma tirgu. Tik drīz jau tūristu plūsma no turienes mūs nesasniegs, bet pakāpeniski pēc trim četriem gadiem būs. Cēsīs šogad vasarā vairāk bija taizemiešu. Ko viņi te dara? No rīta iebrauc, ar savu gidu izstaigā, pilī ienāk, lai nopirktu suvenīrus, un viss. Mēs labāk zinām eiropiešu un amerikāņu ceļošanas paradumus, bet par taizemiešiem nezinām, labi, ka esam viņu maršrutā. Mēs Āzijas valstu tūristiem esam interesants galamērķis. Protams, mūsu uzņēmējiem ir vērts sākt gatavoties un uzzināt par viņu kultūru, interesēm.
Vēl viens lielais mērķis ir darījumu tūrisms, jo konferenču un semināru apmeklētāji, kā arī atsevišķu lielu starptautisku uzņēmumu saliedēšanas pasākumu dalībnieki ir turīgi, paredzami, labi organizēti un valstī atstāj daudz naudas. Arī Cēsis ir piemērotas darījumu tūrismam, it īpaši, kopš mums ir jaunā koncertzāle. Pagaidām nevaram piedāvāt visus pakalpojumus, galvenokārt problēma ir nakšņošana. Visiem dalībniekiem jānodrošina viena līmeņa un kvalitātes pakalpojums, līdz ar to šeit var rīkot vienas dienas pasākumus bez nakšņošanas. Varam papildus piedāvāt arī citas vērtības – kultūras pasākumus un sporta izklaides.”
Nākamgad arī valsts jubilejas pasākumi kalpos par tūristu piesaisti. Cēsis kā EDEN galamērķi apmeklēs žurnālistu delegācijas, un par mūsu pilsētu un apkārtnes dabas un vēstures jaukumiem būs daudz publikāciju, video un citu materiālu gan Latvijas nacionālajos, gan citu valstu medijos. Starptautiski pazīstamais EDEN tituls nav tikai Cēsu vecpilsētai. Andra Magone papildina: “Esam vienmēr “pievilkuši” klāt arī apkārtnes uzņēmēju piedāvājumus.”
Forumā tika atklāts, ka tūrismam kā nozarei ir vērā ņemami rezultāti valsts eksporta jomā. Tie ir visi pakalpojumi, ko izmanto viesi un ceļotāji – transports, sakari un servisa jomas – ēdināšana, naktsmājas, izklaide. Statistikas dati liecina, ka Latvijā tūrisms veido 4,1 procentu no iekšzemes kopprodukta. Varam lepoties ar šo skaitli, jo esam pārspējuši kaimiņzemes – gan Lietuvu, gan Igauniju.
Tūrisma uzņēmēja, “Cēsis inside” īpašniece Sigita Klētniece atzinīgi novērtēja forumā dzirdēto: “Guvu apstiprinājumu savām sajūtām un idejām par to, ko es jau daru un gribu darīt turpmāk. Labi, ka valstiskā līmenī atzīst, ka vajag lepoties un mācēt izmantot to, kas mums jau ir.”
Komentāri