Sākoties vēsākam laikam, aktualitāti atgūst cepures. Lai noskaidrotu, kādas tendences dominē cepuru modē šajā rudenī un ziemā, “Druva” vērsās pie tērpu dizaineres Zanes Zaharovas. Viņa teic, ka šosezon cepuru modē dominē vairākas tendences, tāpēc tās būtu rūpīgi jāizvērtē atbilstoši savam ikdienas stilam. “Cepures ir akcents, kā punkts uz i, tāpēc koptēlā tai jāiederas perfekti un bez jautājumiem. Cepures var tēlu paspilgtināt un izcelt, tomēr, ja cepure neatbilst ne sejas formai, ne stilam, tad tā var sagraut kopskatu un radīt neveiklības sajūtu,” uzsver Zane Zaharova.
Šosezon ar pilnu spēku atdzimst klasiskā franču stila berete. Plaša krāsu gamma, piemērotas un kombinējamas gan ar klasiska stila mēteli, gan etnisko un romantisko stilu. “Šāda stila galvassegas savās kolekcijās piedāvā vairāki pazīstami modes zīmoli – “Gucci”, “Paul & Joe”, “Desiguel” un citi. Tradicionālie materiāli beretēm ir mīksts velvets vai filcs, tas var būt papildināts un dekorēts ar dažādiem akcentiem, piemēram, kniedēm vai kādu lielu bumbuli, piešķirot nebēdnīgāku tēlu. Jāpiemin, ka klasiskā stila melnā berete labi piestāvēs tām sievietēm, kurām ir gaiša ādas krāsa. Tēlu paspilgtinātu ietonēti vaigu kauli un maigi izceltas acis, tādējādi uzburot īstenu franču stilu,” norāda tērpu dizainere.
Savukārt pastaigām pa piesnigušiem mežiem, sniegavīru celšanai vai nobraucieniem no kalniņa ar ragavām lieliska ir adīta mice. Jo dzīvespriecīgākās krāsās, jo labāk. Zane norāda, ka šajā gadījumā pats svarīgākais būtu, ja galvassega būtu pašu roku vai vecmāmiņas darinājums. “Ja tomēr ar adīšanu uz tu nav neviens no ģimenes locekļiem, tad aicinātu atbalstīt Latvijas zīmolus, kas gatavo ļoti labas un kvalitatīvas cepures, piemēram, “Tīnes”, “Uniq” un citi. Adītas cepures dažādos rakstos, ar bumbuli vai pat vairākiem bumbuļiem ļauj vaļu iztēlei un piešķir ziemotajai dienai krāsainību. Arī lielie zīmoli, piemēram, “Anna Sui” un “Gucci” atļaujas draiskoties uz modes mēles. Novērotas tādas tendences, ka modes populārākie zīmoli cepures radījuši no melnās dzijas, maigām šampanieša vai laškrāsas toņiem, kuras papildus dekorē ar mežģīņu aplikāciju un pērlēm vai elegantajiem „Swarowski” kristāliem,” atklāj Zane Zaharova.
Tāpat dizaineru kolekciju rindās atrodamas lielas, varētu pat teikt, milzīgas kažokādas cepures. Tomēr Zane uzsver, ka šis būtu gadījums, kad rūpīgi jāapdomā stils, kā arī tas, vai auguma proporcijas to atļauj darīt, lai koptēls neveidotos neveikls un pat smieklīgs. “Ne vienmēr viss, ko dizaineri demonstrē uz mēles, tiešā veidā ir jāpārnes uz savu garderobi. Uz modes mēles bieži vien lietas tiek pārspīlētas , lai tās būtu labāk uztveramas,” norāda Zane Zaharova.
Sarunas beigās viņa uzsver, ka ar pareizu cepuri var radīt pašu unikālāko izskatu. ”No modes ir izgājis stils cepures nēsāt stipri uz pakauša daļas, cepurei normāli ir jāapsedz galvas virsa, nosedzot pieri pilnībā vai atstājot to nedaudz redzamu, tas, protams, atkarīgs no sejas formas, bet matu daļai ir jābūt nosegtai,” tā Zane Zaharova.
„Druva” uzrunāja arī trīs jaunietes, kuru neatņemama ikdienas stila sastāvdaļa ir cepure.
Velta Ziediņa (22) atzīst, ka pēdējos trīs gadus cepures nēsā ik dienu. “Ir cilvēki, kuriem patīk kurpes vai, piemēram, auskari, savukārt man patīk cepures. No sākuma, kad meklēju atbilstošos aksesuārus, kas varētu visvairāk piestāvēt, iegādājos saulesbrilles, bet nācās secināt, ka tās man nepiestāv. Mamma ieteica, lai pamēģinu cepuri. Viņa nopirka manu pirmo cepuri, un nācās atzīt, ka man tā gan patīk, gan piestāv,” stāsta jauniete. Velta secinājusi, ka cepures kā aksesuārs esot pateicīgs arī tādēļ, ka tās kalpo ilgi un nevajag ieguldīt lielus līdzekļus, jo cepures no modes nekad neizejot.
Savukārt Vita Štrobindere (25) teic, ka esot viens no tiem cilvēkiem, kurš visu laiku domājis, ka cepures nepiestāv un neviena neizskatās labi. Viņa atminas, ka savulaik mamma likusi ziemā nēsāt cepuri, tomēr tikpat ātri, cik izgājusi no mājas, tikpat ātri cepure no galvas pazudusi. “Pagājušā pavasarī ieraudzīju burvīgu fuksijas krāsas cepuri, kuru nevarēju nenopirkt. Līdz ar šo cepuri sākās mana patika nesāt cepures, tomēr vasarā izvēlos citas matu rotas,” tā Vita. Viņa piebilst arī to, ka novērojusi interesantu lietu: “Kad cilvēks uzliek cepuri, tad no apkārtējiem tiek saņemta lielāka uzmanība. Tas šķiet pavisam dīvaini, jo pirms kāda laika cepure bija neatņemams katras sievietes apģērba aksesuārs. Tagad, ja sieviete nēsā platmales, uz viņu skatās kā uz dāmu, jo uzreiz ir pamanāma,” tā Vita Štrobindere.
Sintija Millere (23) arī atzīst, ka cepures mēdz nēsāt visos gadalaikos. “Mans stils ir ļoti dažāds. Vienā dienā varu saģērbties roka stilā, savukārt otrā dienā klasiskā stilā, tomēr vienmēr cepures tiek pieskaņotas atbilstoši pārējam apģērbam. Kādreiz, kad biju mazāka, izvairījos nesāt tās, tomēr, gadiem ejot, secināju, ka cepures ir lielisks veids, kā atsvaidzināt savu stilu un piedot tam kādu akcentu. Cepures man jau ir kļuvušas par ikdienišķu lietu. Tās var pieskaņot gan pie apaviem, gan pie somiņas, kā arī kosmētikas, piemēram, lūpu krāsas. Tas ir aksesuārs, kurš ir vajadzīgs,” norāda Sintija Millere.
Komentāri